اثبات علمی تله پاتی از طریق درک متفاوت انسان از میدان مغناطیسی زمین

اثبات علمی تله پاتی از طریق درک متفاوت انسان از میدان مغناطیسی زمین
  • 1395/10/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شاید انسانها و همه موجودات زنده بتوانند میدان مغناطیسی زمین را به شکلی فوق العاده درک کنند.علم به تازگی از این حقیقت پرده برداشته که آنچه معمولا به عنوان هاله “انسان” و یا تله پاتی می شناسیم، واقعیت دارد.

گویا آی تی – بدن همه ما یک میدان الکترومغناطیسی منتشر می کند، و وقتی به شناخت بیولوژی و پیوستگی خود با حیات روی سیاره زمین می پردازیم، این حقیقت نقشی بسیار مهم تر از آنچه تاکنون می دانستیم ایفا خواهد کرد.
به عنوان مثال، آیا می دانستید قلب در میان ارگان های مهم بدن، بزرگترین میدان الکترومغناطیسی را منتشر می کند؟ این میدان ها و اطلاعاتی که در آنها کدگذاری شده اند، بر اساس آنچه احساس می کنیم، آنچه می اندیشیم و عواطف مختلفی که داریم، تغییر می کنند. قلب از طریق سیستمی از نوترون ها که حافظه بلندمدت و کوتاه مدت دارند، سیگنالهایی به مغز ارسال می کند. این سیگنالها می توانند بر تجربیات عاطفی و احساسی ما تاثیر بگذارند. اطلاعات احساسی که در این میدانهای الکترومغناطیسی کدگذاری می شوند، ماهیت میدانها را تغییر می دهند و این میدانها بر محیط اطراف ما تاثیر می گذارند. رولین مک کراتی، دارای مدرک دکتری تخصصی و مدیر بخش تحقیقات موسسه HeartMath می گوید: “ما با یکدیگر و با خود سیاره زمین، ارتباطی عمیق و بنیادی داریم”.

“یافته های تحقیقاتی نشان داده اند وقتی در جهت انسجام قلبی عمل می کنیم و عشق و محبت را در وجود خود می پرورانیم، قلب ما یک موج الکترومغناطیسی منسجم به محیط اطراف ساطع کرده و به این ترتیب انسجام اجتماعی ما در هر جایی، مثل خانه، محل کار یا کلاس درس راحت تر شکل می گیرد. هر چه افراد بیشتری این انسجام قلبی را منتشر کنند، میدان قوی تر و پرانرژی تری شکل می گیرد که باعث می شود افراد دیگر راحت تر با قلب خود به آن متصل شوند. پس، از لحاظ نظری، این امکان وجود دارد که اگر افرادی بتوانند انسجام فردی و اجتماعی ایجاد کنند، به شکلگیری انسجام جهانی کمک نمایند”.

جملات بالا از قول دکتر دبورا رزمن، مدیر شرکت Quantum Intech نقل شدند. ما در روزگار هیجان انگیزی زندگی می کنیم، و هر چند این موضوع تا حدی که ما بخواهیم در جوامع علمی مورد تاکید و تحقیق قرار نگرفته، اما علم، در حال تصدیق این موضوع است که همه ما بخشی از یک شبکه عظیم از اتصالات و ارتباطات هستیم، که نه تنها شامل زندگی روی این سیاره می شود، بلکه کل منظومه شمسی و آنچه فراتر از آن قرار دارد را در بر می گیرد.
انسجام قلبی دقیقا چیست؟ این مفهوم، حاکی از وجود یک نظم و ساختار است و همان طور که دکتر رزمن می گوید”نوعی همترازی میان سیستم ها و در داخل آنهاست. این سیستم ها می توانند از ذرات، ارگانیسم ها، انسانها، گروههای اجتماعی، سیارات یا حتی کهکشان ها تشکیل شده باشند. این نظم هماهنگ، نشان گر وجود یک سیستم منسجم است که حالت بهینه آن، با میزان سهولت در جریان یافتن فرآیندهای آن، ارتباط مستقیم دارد”. اساسا، احساساتی مانند عشق و قدردانی و سایر احساسات “مثبت” نه تنها بر سیستم عصبی ما تاثیر می گذارند، بلکه بیش از آنچه که قبلا فکر می کردیم، بر اطرافیان ما نیز اثر دارند.

نتایج تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، مشابه تحقیقاتی است که در مورد مراقبه (مدیتیشن) و دعا (نماز) انجام شده است. چندین مقاله در مورد آثار این اعمال بر سیستم های فیزیکی منتشر شده که نتایج آنها از لحاظ آماری با معنا هستند. برای دسترسی به فهرست منتخبی از مقالات قابل دانلود که مطالعات صورت گرفته روی این نوع پدیده ها را گزارش کرده اند، و عمدتا در قرن ۲۱ ام منتشر شده اند، به این لینک مراجعه کنید:

http://deanradin.com/evidence/evidence.htm

نکته دیگری که اهمیت انسجام را نشان می دهد، این حقیقت است که چندین سازمان در سراسر جهان، آزمایش های متعدد و هماهنگی روی مراقبه، دعا، و قصد و نیت افراد انجام داده اند. تعدادی از این مطالعات نشان دادند مراقبه، دعا یا نیت متمرکز و دسته جمعی، نتایج مثبتی به همراه دارد که می تواند آثار قابل مشاهده ای را به دنبال داشته باشد.
به عنوان مثال، یکی از این تحقیقات در طی جنگ اسرائیل و لبنان در دهه ۱۹۸۰ انجام گرفت. دو استاد دانشگاه هاروارد گروههایی از افراد مجرب در امر مدیتیشن (مراقبه) را در اورشلیم، یوگوسلاوی، و ایالات متحده تشکیل دادند. آنها از این گروه ها خواستند در طی یک دوره ۲۷ ماهه، تمرکز و توجه خاص خود را در بازه های زمانی معین، روی منطقه ای که جنگ در آن رخ می دهد قرار دهند. در طی دوره انجام این تحقیق، هر زمان که یک گروه مراقبه تمرکز خود را روی مناطق جنگی قرار می دادند، سطح خشونت در خاک لبنان بین ۴۰ تا ۸۰ درصد کاهش می یافت. در این زمان ها، تعداد کشته های جنگ در هر روز، از ۱۲ نفر به ۳ نفر رسید و خسارات ناشی از جنگ، ۷۰ درصد کاهش یافت.
یکی دیگر از نمونه های جالب توجه، تحقیقی بود که در سال ۱۹۹۳ در واشنگتن دی. سی انجام شد. این تحقیق نشان داد وقتی ۲۵۰۰ مراقبه گر در طی یک دوره زمانی خاص و با نیت مشخصی به مراقبه می پرداختند، نرخ جرم و جنایت ۲۵ درصد کاهش یافت.

“انرژی هر فردی بر محیط جمعی اطراف وی تاثیر می گذارد. یعنی احساسات و نیت های هر شخص، انرژی ای تولید می کند که بر میدانی که در محیط جریان دارد اثر می گذارد. اولین گام برای اشاعه یک اثر اجتماعی در میدان جهانی، آن است که هر یک از ما، خودمان را مسئول انرژی که به محیط منتقل می کنیم، بدانیم. می توانیم این کار را با افزایش انسجام شخصی خود انجام دهیم. این امر به ما کمک می کند تا از افکار، احساسات و نگرشی که هر روز وارد این میدان می کنیم آگاه شویم. ما هر لحظه در حال انتخاب هستیم و می توانیم با انتخاب های درست، انرژی های ساطع شده از قلبمان را مدیریت نماییم. این اراده آزاد یا آزادی محلی است که می تواند انسجام جهانی تولید کند” (دکتر رزمن)

طرح انسجام جهانی (GCI)
طرح انسجام جهانی، یک همکاری بین المللی برای کمک به فعال سازی قلب بشریت و تسهیل روند ساخت یک آگاهی جهانی است. این طرح تمرکز اولیه خود را روی دعوت مردم به اضافه کردن احساس عشق، مراقبت و شفقت قلبی به میدانی قرار داده که سراسر سیاره زمین را احاطه کرده است. تمرکز ثانویه این طرح، روی تحقیق علمی در زمینه شیوه شکل گیری ارتباط انرژتیک میان انسان ها و میان انسان و سیاره قرار دارد. در این تحقیق علمی، شیوه به کار گیری این ارتباط در جهت افزایش سهم شخصی خود در کمک به ساخت جهانی بهتر نیز مورد مطالعه قرار می گیرد.

فرضیاتی که محققان و دانشمندان دست اندر کار این فرآیند مطرح کرده اند، به شرح زیر است:
• میدان های مغناطیسی زمین، حامل اطلاعاتی بیولوژیکی هستند که همه سیستم های زنده را به هم مرتبط می کند.
• هر شخصی بر این میدان اطلاعاتی جهانی تاثیر می گذارد. تعداد زیادی از افراد حالات منسجمی از عشق، قدردانی، مراقبت و شفقت قلبی را خلق می کنند که می تواند میدان منسجم تری بسازد و به نفع دیگران هم باشد و به اختلافات و عدم انسجام فعلی موجود در فضای سیاره زمین پایان دهد.
• یک حلقه بازخورد میان بشر و سیستم های مغناطیسی / انرژتیک زمین وجود دارد.
• زمین، چندین منبع تولید میدان های مغناطیسی در خود دارد که همه آنها بر ما تاثیر می گذارند. دو مورد از آنها، میدان های ژئومغناطیسی هستند که از هسته زمین منتشر می شوند،و برخی از آنها میدان هایی هستند که میان زمین و لایه یونوسفر وجود دارند. این میدان ها کل سیاره را احاطه می کنند و به عنوان سپر دفاعی از زمین در مقابل آثار مخرب تابش های خورشید، پرتوهای کیهانی، شن ها و سایر آثار آب و هوایی فضا محافظت می نمایند. بدون این میدان ها، یخ به شکلی که ما می شناسیم، روی زمین وجود نخواهد داشت. آنها بخشی از اکوسیستم پویای سیاره ما هستند.

به وضعیت فعلی سیاره زمین فکر کنید. ما قطعا در انسجام با زمین و انسانهای دیگر قرار نداریم. هنوز هم خشونت، جنگ، نفرت و حرص مانند طاعون به جان سیاره ما افتاده و کارهای زیادی باید انجام دهیم. ما هنوز نمی دانیم این افکار، احساسات و عواطف چگونه بر کل سیاره مان تاثیر می گذارند، و نمی دانیم چه نوع اطلاعاتی در میدانهای الکترومغناطیسی کدگذاری می شوند. همچنین نمی دانیم میدان مغناطیسی ما چگونه با میدان زمین تعامل می کنند. همه چیز در حال تغییر است. قطعا افرادی که می خواهند محیط بهتری روی سیاره زمین بسازند هم تغییر می کنند.
دانشمندان این میدانهای پرانرژی را می شناسند، اما هنوز هم ناشناخته های زیادی پیش روی خود دارند. فعالیت خورشید و ریتم هایی که در میدانهای مغناطیسی زمین جریان دارد، بر سلامت و رفتار انسانها و سایر موجودات زنده اثر می گذارند. در مقالات علمی، این موضوع به خوبی اثبات شده است.
مقالات علمی مختلف ثابت کرده اند نه تنها ریتمهای فیزیولوژیکی و رفتارهای جمعی جهانی با فعالیت های ژئومغناطیسی و خورشید هماهنگ هستند، بلکه اختلال های ایجاد شده در این میدان ها می تواند آثار نامطلوبی بر رفتار و سلامت انسان داشته باشند.

“وقتی میدان مغناطیسی زمین مختل می شود، مشکلات خواب، سردرگمی های ذهنی، عدم وجود انرژی معمول و احساس رخوت بدون هیچ دلیلی در انسانها بروز می یابد. در زمان های دیگر، وقتی میدانهای زمین ثابت هستند و مقدار فعالیت خورشیدی به میزان معینی افزایش می یابد، افراد احساسات مثبت بیشتری را گزارش می کنند و خلاقیت بیشتری به خرج می دهند. به احتمال زیاد، این امر ناشی از جفت شدگی و اتصال مغز ، سیستم قلب و عروق و سیستم عصبی انسان، با فرکانس های میدانهای مغناطیسی زمین است”.
زمین و یونوسفر، فرکانس هایی تولید می کنند که در بازه ۰٫۱ هرتز تا ۳۰۰ هرتز قرار می گیرند، فرکانس برخی از آنها دقیقا در طیف فرکانس امواج مغز، سیستم قلب و عروق و سیستم عصبی ما قرار دارد. از این واقعیت برای توضیح تاثیر نوسانات ایجاد شده در میدانهای مغناطیسی زمین و خورشید بر انسانها استفاده می کنند. تغییر در این میدان ها، بر امواج مغزی، ضربان قلب، حافظه و عملکرد ورزشی و سلامت عمومی ما اثر می گذارد. تغییر میدان های زمین به دلیل فعالیت های خورشیدی شدید، با برخی از بزرگترین خلاقیت های هنری بشر و برخی از غم انگیزترین حوادث تاریخ بشریت نیز ارتباط دارد.

می دانیم این میدان ها چه تاثیری بر ما می گذارند، اما اینجا سوال مهم مطرح می شود: ما چه تاثیری بر آنها داریم؟ دانشمندانی که در طرح GCI شرکت کرده اند، معتقدند به دلیل آنکه فرکانس امواج مغزی و ضربان قلب ما با رزونانس میدان مغناطیسی زمین همپوشانی دارد، ما فقط دریافت کنندگان اطلاعات بیولوژیکی نیستیم، بلکه اطلاعاتی را وارد میدان جهانی می کنیم و در نتیجه، یک حلقه بازخورد با میدانهای مغناطیسی زمین می سازیم.
“تحقیقات ما نشان می دهد که احساسات و آگاهی های انسان، اطلاعاتی را در میدان ژئومغناطیسی کدگذاری می کنند، و این اطلاعات کدگذاری شده، در سراسر جهان توزیع می گردند. میدانهای مغناطیسی زمین، حامل امواج حاوی این اطلاعات هستند و بر کل موجودات جهان و آگاهی جمعی سراسر زمین تاثیر می گذارند.”
این تحقیق که هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، نتایج بزرگی را به دست داده است. این حقیقت که نگرش، احساسات و نیات ما بسیار مهم هستند و این عوامل در قلمرو علم غیرمادی می توانند بر کل حیات روی سیاره زمین تاثیر بگذارند، در نتایج تحقیقات انجام گرفته قابل مشاهده است. نیت های منسجم و هماهنگ می توانند بر رویدادهای جهانی تاثیر بگذارند و کیفیت زندگی روی زمین را بهبود بخشند. تمرین ابراز عشق، قدردانی و بهتر کردن عواطف و احساسات خود، یکی از صدها اقدامی است که می توان در جهت تغییر سیاره زمین و تبدیل آن به جایی بهتر انجام دهیم.

چه کاری از دست شما بر می آید؟
دفعه بعدی که ناراحت، عصبانی یا ناامید شدید، سعی کنید به خودتان نگاه کنید و به شیوه واکنشتان دقت نمایید. این تمرین برای رشد شخصیتی شما بسیار مفید است. شما باید هر کاری که می توانید را انجام دهید تا احساس خوبی داشته باشید؛ مثلا ورزش کنید، غذاهای سالم بخورید، زمان کار با وسایل الکترونیکی را به حداقل برسانید، زمانی را با دوستان، یا حیوانات خانگی تان بگذرانید. می توانید تمرین کنید که کمتر در مورد دیگران قضاوت نمایید، و نیات “خوب” خود را تقویت کنید. می توانید بیش از گذشته سپاسگزار باشید، می توانید به دیگران کمک کنید و با آنها به شیوه ای که خودشان می خواهند رفتار نمایید.
ابزارهایی هم وجود دارند که می توانید در این راه از آنها استفاده کنید؛ مثل مراقبه (مدیتیشن). اگر با خودتان صلح کرده اید، و بر احساسات خود مسلط هستید، به سیاره و همه موجوداتی که اطرافتان حضور دارند، کمک کرده اید. اگر مدام عصبانی می شوید، به دیگران آسیب می رسانید یا نیات منفی دارید، دقیقا باید برخلاف این جریان شنا کنید.
اگر می خواهید از سایر تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده مطلع شوید، بهترین نقطه شروع، موسسه HeartMath است. این موسسه یک سازمان آموزشی و تحقیقاتی غیرانتفاعی و بین المللی است که به کاهش استرس و احساسات خود تنظیم در افراد و تولید انرژی و ایجاد انعطاف پذیری برای زندگی شاد و سالم کمک می کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *