راهنمای مدیریت اتصال بلوتوثی دیوایس ها با اندروید توسط MacroDroid

راهنمای مدیریت اتصال بلوتوثی دیوایس ها با اندروید توسط MacroDroid
  • 1395/10/28
  • زهرا معبودی
  • 0

همیشه ابزارآلات تکنولوژی پیشرفت می کنند تا ما بتوانیم زندگی راحت تر و کارا تری داشته باشیم. با این حساب، گاهی همین پیشرفت ها، با اختلالاتی روبرو هستند که دقیقا نتیجه عکس می دهد. یکی از مثال هایی که در این باره به خوبی صدق می کند، هدفون های بلوتوثی است! فرض کنید در گیر مسائل کاری تان هستید و منتظر تماس های مهمی هستید خیالتان جمع است که هدفون تان با بلوتوث کماکان به گوشی تان جفت یا همان PAIR است اما غافل از اینکه، این اتصال قطع شده است! حالا فرض کنید لازم باشد که از این هدفون استفاده کنید و متوجه می شوید که هدفون تان از سیستم جدا شده است!

MacroDroid

خب مسلما زمانی وقت می برد تا دوباره آن را PAIR کنید اما امروز از طریق گویا آی تی با اپلیکیشنی آشنا می شوید که به شما کمک می کند مطمئن باشید که هدفون تان با گوشی تان جفت است و هر وقت که از حالت PAIR خارج شد با یک نوتیفی به شما اطلاع می دهد تا غافلگیر نشوید. این مقاله گویا آی تی را از دست ندهید.

MacroDroid اپلیکیشنی است که مدیریت هدفون شما را بر عهده خواهد داشت و در صورت نیاز با ارسال نوتیفی هایی به شما از وضعیت هدفون تان اطلاع رسانی خواهد کرد.

قدم اول: MacroDroid را نصب کنید

MacroDroid اپلیکیشنی است که باید روی گوشی تان نصب کنید و با این کار به جمع هزاران نفری که از آن استفاده می کنند بپیوندید. با تنظیماتی که برای MacroDroid به شما یاد می دهیم می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. برای نصب MacroDroid از گوگل پلی کلیک کنید.

 MacroDroid

قدم دوم: یک Macro ایجاد کنید

با نصب این اپلیکیشن روی گوشی اندرویدی تان، آن را اجرا کنید. در ادامه با ورود به بخش Add Macro از تب Triggers، یک ماکرو بسازید.

 MacroDroid

ماکروی جدید را باید از لیست پیش رویتان ایجاد کنید. بدین منظور برای ایجاد ماکرو گزینه Bluetooth Event را پیدا کنید.

 MacroDroid

قدم سوم: Device Disconnected را انتخاب کنید

زمانی که در حال ایجاد یک ماکرو هستید، یک پاپ آپ برایتان باز می شود که حاوی ۴ گزینه است. شما برای ساخت ماکروی مورد بحث این مقاله باید گزینه آخر یعنی Device Disconnected را انتخاب کنید. در واقع با این کار به برنامه می گویید که وقتی هدفون از حالت بلوتوث خارج شد و ارتباطش را با گوشی از دست داد، به شما نوتیفی ارائه دهد.

Device Disconnected

البته شما می توانید این تنظیمات را برای تمام دستگاه هایی که با بلوتوث به گوشی تان وصل هستند تنظیم کنید یا اینکه دقیقا به نرم افزار، دیوایس مخصوص خود را معرفی کنید. در تصویر زیر به شما نشان داده ایم که دقیقا می توانید هر گزینه ای را که می خواهید مشخص کنید:

Device Disconnected

قدم چهارم: یک Action ایجاد کنید

در مرحله بعد باید یک Action انتخاب کنید. برای این کار باید وارد تب Actions شوید و از آن جا گزینه Display Notification را با کمی اسکرول کردن پیدا کنید.

Action

در ادامه عبارت Bluetooth Disconnected را در محل مشخص شده بنویسید ( مطابق تصویر زیر ).

Action

در ادامه می توانید پیام نمایشی تان را مشخص کنید! مثلا می توانید بنویسید که: ” فراموش نکن هدفون رو به گوشی وصل کنی! “. شما در نوشتن پیام ها کاملا آزاد هستید.

کمی پایین تر هم باید مقدار Notification Priority را مشخص کنید که بهتر است حالت ماکسیمم را برای ان انتخاب کنید. در آخر هم عبارت Overwrite existing notification را تیک دار کنید و روی OK ضربه بزنید.

قدم پنجم: تغییرات را به طور نهایی ذخیره کنید

وقتی که تنظیمات را به پایان رساندید ( در مرحله قبل)، حالا شما با صفحه ای مواجه می شوید که یک تیک بزرگ در قسمت راست و پایین مشاهده خواهید کرد. آن را لمس کنید و در باکس نهایی که به شما نمایش می دهد Bluetooth Disconnected را بنویسید. در نهایت OK را بزنید تا دستگاه برای نوتیفی هایی که می خواهد برایتان ارسال کند، آمادگی کامل را پیدا کند.

Action

Action

حالا وقتی ارتباط دیوایس شما با گوشی تان از جهت بلوتوث قطع شود، در قسمت نوتیفی ها می توانید، پیام آن را مشاهده کنید که به صورت زیر می باشد:

 MacroDroid

با این کار، هر وقت که بلافاصله ارتباط تان قطع شود یک نوتیفی دریافت می کنید  و می توانید به موقع نسبت به آن اقدام کنید. بنظر شما وجود چنین ابزاری بر روی گوشی تان چقدر اهمیت دارد؟ آیا ابزاری جایگزین برای این موضوع می شناسید؟ دیدگاه های خود را در اختیار ما قرار دهید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *