عرضه تبلت‌های آیپد جدید شرکت اپل تا نیمه دوم سال جاری میلادی به تعویق افتاده است

عرضه تبلت‌های آیپد جدید شرکت اپل تا نیمه دوم سال جاری میلادی به تعویق افتاده است
  • 1395/11/1
  • مقدم
  • 0

اگر به دنبال خرید تبلت‌های آی‌پد جدید شرکت اپل در بهار سال جاری میلادی هستید، احتمالاً باید برنامه‌ریزی خود را تغییر دهید. برطبق یک شایعه جدید، سه تبلت آی‌پد جدید شرکت اپل که برای عرضه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده بودند، تا نیمه دوم سال جاری میلادی ارائه نخواهد شد. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

در حقیقت، یک منبع آگاه اعلام کرده است که شرکت اپل تا نیمه دوم سال جاری میلادی، سه تبلت آی‌پد جدید خود را معرفی یا عرضه نخواهد کرد. براساس شایعات، پیش‌تر گمان می‌رفت که سه تبلت جدید آی‌پد ۹٫۷ اینچی، آی‌پد پرو ۱۰٫۵ اینچی و آی‌پد پرو ۱۲٫۹ اینچی در بهار۲۰۱۷ معرفی شود.

گمانه‌زنی‌های پیشین، نشان می‌دهد که شرکت اپل در سال آینده میلادی یک تبلت مقرون‌به‌صرفه آی‌پد ۹٫۷ اینچی عرضه خواهد کرد و دو تبلت دیگر آی‌پد پرو ۱۰٫۵ اینچی و آی‌پد پرو ۱۲٫۹ اینچی با قیمت بیشتری روانه بازار می‌شود. در حقیقت، آی‌پد پرو ۹٫۷ اینچی با آی‌پد پرو ۱۰٫۵ اینچی جایگزین خواهد شد و به همین جهت، تبلت آی‌پد ۹٫۷ اینچی جدید اپل با قیمت مناسبی برای استفاده آموزشی به بازار عرضه خواهد شد.

مدل ۹٫۷ اینچی تبلت آی‌پد شرکت اپل برای تولید انبوه در سه ماهه جاری میلادی در نظر گرفته شده است و دو تبلت دیگر آی‌پد پرو ۱۰٫۵ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی در سه ماهه دوم سال به تولید انبوه می‌رسد. آی‌پد ۹٫۷ اینچی جدید اپل با تراشه A9X همراه شده است و قطعات سخت‌افزاری آن توسط تامین‌کننده ثانویه شرکت اپل به تولید می‌رسد. هم‌چنین، تامین‌کننده اصلی قطعات محصولات اپل، سخت‌افزار لازم برای استفاده در تبلت آی‌پد پرو ۱۰٫۵ و ۱۲٫۹ اینچی را توسعه خواهد داد. علاوه‌براین، این دو مدل به تراشه A10X (نسخه قدرت‌مندتر تراشه A10) مجهز خواهد بود.

 آیپد

هدف شرکت اپل از عرضه تبلت آی‌پد پرو ۱۰٫۵ اینچی، کاربران بخش «تجاری» است و به همین جهت، این محصول به عنوان یک تبلت رده‌بالا به بازار عرضه خواهد شد. البته سیستم‌عامل آی‌او‌اس به کار گرفته شده در این محصول، ممکن است چندان نتواند کاربران را از خرید یک تبلت هیبریدی ویندوزی منصرف نماید.

گمان می‌رود که تبلت رده‌بالای جدید شرکت اپل، بدون حاشیه خواهد بود و دکمه Home نیز از این محصول حذف شده است. به همین جهت، احتمال می‌دهیم که تبلت آی‌پد پرو ۱۰٫۵ اینچی شرکت اپل با یک دکمه لمسی Home عرضه شود یا همانند آیفون ۸ به یک حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با صفحه‌نمایش مجهز باشد. البته هیچ‌کدام از تبلت‌های جدید اپل به نمایشگر اولد مجهز نخواهد بود.

مدتی پیش، مینگ‌ چی کو مدعی شد که روند فروش تبلت‌های شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ نزولی خواهد بود و این موضوع به دلیل کاهش تمایل کاربران برای خرید یک تبلت جدید است. تبلت‌های فعلی دیگر نمی‌تواند نظر کاربران را به خود معطوف نماید زیرا فروش تبلت‌ها با وجود محصولات جدید هیبریدی تحت‌تاثیر قرار گرفته است.

در حال‌حاضر، صحت هیچ‌یک از شایعات به‌طور رسمی توسط شرکت اپل تایید نشده است اما انتظار می‌رود که در طی چند هفته آینده، جزئیات بیشتری از تبلت‌های جدید این سازنده منتشر شود. با توجه به تاخیر در عرضه تبلت‌های جدید شرکت اپل، ممکن است این سازنده از تبلت آی‌پد ۹٫۷ اینچی، آی‌پد پرو ۱۰٫۵ اینچی و آی‌پد پرو ۱۲٫۹ اینچی در ماه سپتامبر رونمایی کند.

منبع: Digitimes

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *