آموزش تغییر ناحیه کشوری و یا منطقه در Apple ID

آموزش تغییر ناحیه کشوری و یا منطقه در Apple ID
  • 1395/11/1
  • زهرا معبودی
  • 0

اپل آی دی مختص یک ناحیه کشوری است و تنها در فروشگاه همان ناحیه که در آن تعریف شده است کار می کند. اپ استور در دستگاه های iOS و مکینتاش می تواند تشخیص دهد که اپل آیدی بر روی کدام کشور تعریف شده است و شما را به آن هدایت می کند. هدف این کار هم کنترل توزیع جغرافیایی اپلیکیشن هاست. به عنوان مثال بازی پوکمون گو نخست تنها در اپ استور مختص آمریکا عرضه شد. کاربرانی که خارج از آمریکا بودند می بایست یک اپل آیدی جدید برای فروشگاه آمریکا بسازند تا بتوانند آن را دانلود کنند.

 apple-id

این موضوع مشکلی ندارد و به خوبی کار می کند البته اگر مشکلی با داشتن چندین اپل آیدی در گوشی تان داشته باشید. اگر قصد دارید ناحیه کشوری تان را در اپل آیدی تغییر دهید و اکانت جدید نسازید، راه بسیار ساده ای برای این کار وجود دارد. البته در نظر داشته باشید که این کار نیازمند یک کارت اعتباری یا بانکی است که در کشوری که می خواهید به آن تغییر کنید به درستی کار کند.

اپ استور را باز کنید و به پایین صفحه و بخش “Featured” بروید. اگر وارد فروشگاه نشدید، یا وارد کاربری خود بشوید. اگر وارده شده اید، بر روی اپل آیدی خودتان زده و سپس گزینه “View Apple ID” را انتخاب کنید. این صفحه با کمی تاخیر بالا می آیدو بر روی صفحه “Account”، گزینه “Country/Region” را انتخاب کنید. در صفحه بعدی، بر روی “Change Country or Region” بزنید.

Apple ID

Apple ID

لیستی از تمام نواحی موجود بالا می آید. کشور یا منطقه ای که مد نظرتان است را انتخاب کنید و بر روی کلیدNext بزنید. سپس از شما خواسته می شود تا شرایط و ظوابط مربوطه به آن کشور و اپ استور مخصوص به آن را بپذیرید. پس از چندین بار پذیرفتن به صفحه نهایی می رسید که از شما می خواهد شرایط پرداختتان را به روز رسانی کنید.

Apple ID

اینجا به کارت اعتباری تان نیاز دارید، آدرس دقیق پرداخت و شماره کارت اعتباری تان را وارد کنید و بر روی Next بزنید.

Apple ID

و تمام! اگر کارت اعتباری ندارید متاسفانه نمی توانید از این روش یا هر روشی دیگر که مربوط به تغییر ناحیه یا کشور می شود استفاده کنید.

البته اگر کارت اعتباری ای که در آن ناحیه به خصوص کار می کند را در دست ندارید تنها نمی توانید اپلیکیشن خریده یا خرید های درون بازی انجام دهید. اگر می خواهید اپلیکیشن های رایگان دانلود کنید بهتر است اپل آیدی جدیدی برای کشوری که در آن زندگی می کنید بسازید.

نظر شما در رابطه با این ترفند چیست؟ این مطلب گویا آی تی را برای دوستان خود ارسال کنید و بهترین روش برای این کار انتشار آن در شبکه های اجتماعی است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *