راهنمای حذف تصاویر مشابه در آیفون با Duplicate Finder

راهنمای حذف تصاویر مشابه در آیفون با Duplicate Finder
  • 1395/11/2
  • زهرا معبودی
  • 0

قدیم الایام وقتی که دوربین های دستی داشتیم و از قطعات ۳۶ تایی فیلم روی آن استفاده می کردیم، گاهی بعد از عکس گرفتن متوجه می شدیم که عکس مورد نظر بد افتاده و دوباره اقدام به عکس گرفتن می کردیم، و بعد از چاپ نیز لاجرم یکی از آن ها را نگه می داشتیم و دیگری را زیر دیگری در آلبوم خود پنهام می کردیم. اما امروزه به لطف گوشی های هوشمند و امکاناتی که دارند، ممکن است بارها و بارها از یک صحنه تصاویری تهیه کنید و از زوایای مختلفی عکس بگیرید تا بتوانید عکس مورد نظر را به خوبی ثبت کنید. این اتفاق مخصوصا در گوشی آیفون زیاد دیده می شود چرا که امکانات زیادی برای دوربین آیفون دیده شده که افراد آماتور و حتی حرفه ای گاهی ناچارند زمان زیادی را با آن در گیر باشند.

تصور کنید در گوشی تان، بیش از ۱۵۰۰ عکس باشد. مطمئنا هم فضای زیادی از گوشی را اشغال می کند، و هم اینکه مدیریت تصاویر بسیار سخت می شود. برای پاک کردن دستی تصاویر هم این روزها چندان وقتی نداریم اما یک نرم افزار برای گوشی های آیفون وجود دارد که می تواند این کار را برایتان به طور اتوماتیک انجام دهد

Duplicate Finder نرم افزاری است که می توانید آن را از اپ استور دانلود کنید و از کارایی فوق العاده اش لذت ببرید. بعد از اینکه آن را نصب کردید، Duplicate Finder را اجرا کنید.

در صفحه ای که مقابل تان نمایان می شود، گزینه Find Duplicates را ضربه بزنید تا فرآیند پیدا کردن تصاویر کپی وارد مرحله اول شود:

Duplicate Finder

با زدن این گزینه، برنامه از شما سوالی می پرسد که آیا می خواهید عکس های مشابه را پاک کنید یا عکس هایی که دقیقا شبیه هم هستند!؟ سوال جالبی بود. عبارت identical دقیقا برای عکس هایی بکار می رود که دقیقا شبیه هم هستند. فرض کنید از یک برگ در یک زاویه و در یک فاصله بارها و بارها عکس انداخته اید. برای نگه داشتن یکی از این عکس ها که دقیقا عین هم هستند کافیست گزینه identical را انتخاب کنید.

Duplicate Finder

اما similar به تصاویری اشاره دارد که شما از زوایای مختلف و در فواصل مختلف از صحنه ای شکار کرده اید. با زدن گزینه similar این دست از تصاویر پاک می شوند

من در حافظه گوشی ام ۲۵۰۰ عکس داشتم که به کمک این برنامه توانستم، شمار زیادی از عکس های اضافی ام را حذف کنم و حدود ۱٫۵ گیگابایت فضا روی گوشی آزاد نمایم. بعد از اجرای این نرم افزار، کار اسکن به صورت زیر شروع شد:

Duplicate Finder

بعد درا نتها برنامه به من نشان داد که چگونه توانستم میزان زیادی از حجم مموری ام را آزاد کنم. در انتها برنامه به شما می گوید که چند عکس شما حذف شده است.

Duplicate Finder

Duplicate Finder برنامه ای کاربردی و ساده است که از رابط کاربری ساده و سریعی برخوردار است. شما می توانید از آن استفاده کرده و عملیات خود را سریع به انجام برسانید.

برای دانلود برنامه Duplicate Finder از App Store کلیک کنید.

نظر شما در رابطه با این اپلیکیشن چیست؟ آیا نرم افزار جایگزینی برای این برنامه می شناسید؟ توصیه ها و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *