ترامپ و اوباما با گوشی های سیاسی خود چه کارهایی می توانند بکنند!

ترامپ و اوباما با گوشی های سیاسی خود چه کارهایی می توانند بکنند!
  • 1395/11/2
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما خبر دارید که این روزها، ترامپ به دنبال مراسم تحلیف خود است تا بتواند به طور رسمی به عنوان ریاست جمهوری آمریکا کار خود را شروع کند. اما نکته جالبی که در مورد روسای جمهور امریکا وجود دارد، قضیه گوشی های هوشمند و تلفن های همراه آن ها است.

ترامپ تا پیش از این دارای یک گوشی اندرویدی بوده که به محض ورود به کاخ سفید، این گوشی را از وی گرفته اند و یک گوشی خاص و سری به او داده اند تا از این به بعد طی این ۴ سال و شاید ۴ سال بعدی، تماس هایش را با آن برقرار کند. این نشان از این دارد که روسای جمهور آمریکا افرادی هستند که نمی توان به آن ها اعتماد چندانی داشت.

ترامپ با گوشی سامسونگی خود، که می توانست از طریق آن توییتر و شبکه های اجتماعی را چک کند، خو گرفته بود اما انگار برای حفظ امنیت بیشتر می بایست یک گوشی دیگر که نامی از برند و سازنده آن مشخص نیست، از این به بعد کار کند. روی این گوشی شماری از شماره تلفن ها وجود دارد که فقط قرار است ترامپ و افرادی خاص و انگشت شمار از  آن ها مطلع شوند.

ترامپ و گوشی جدیدش

گوشی ترامپ به طور کلی رمز گذاری شده است اما نکته جالب این است که آمریکایی ها روی برند آیفون خیلی حساسیت دارند، و چگونه توانسته اند با انتخاب گلکسی توسط ترامپ کنار بیایند.

چند سال پیش وقتی اوباما پا به این کاخ گذاشت یک گوشی بلک بری داشت که رمز گذاری شده بود و برایش محدودیت های زیادی چیده بودند. اوباما در ادامه توانست گوشی اش را با یک گوشی عوض کند که حتی نمی توانست با آن تماس بگیرد! البته نه اینکه بلد نباشد با گوشی مورد نظر تماس بگیرد بلکه هدف این بود که اوباما با کسی هم صحبت نشود. او تنها قادر بود روی گوشی اپلیکیشن هایی نصب کند و گاهی آهنگ گوش کند و در اوقات بیکاری اش وارد سوشال مدیا شده و البته گالری عکس  نیز برای خود روی گوشی داشته باشد.

حالا که دوران ریاست اوباما تمام شده به او یک گوشی آیفون هدیه داده می شود که البته باز هم قادر نیست با این گوشی با کسی صحبت کند. برخی کار ها هنوز بر ریس جمهور سابق آمریکا جرم محسوب می شود اما برای اینکه بتواند توییترش را مدیریت کند، به او یک گوشی خاص داده اند که تنها از یک اکانت خاص می تواند اطلاعاتی را ارسال کند.

مثل اینکه شبکه های اجتماعی در ایران خیلی بی در و پیکر تر از سیاسیون خارجی باشد، چرا که گاهی شاهد این هستیم که یک توییت سیاسی جنجالی توسط اکانتی در ایران منتشر می شود  و چند دقیقه بعد اکانت حذف می شود و حتی برخی از سران گاهی اذعان  دارند که توییتر مورد نظر مربوط به آن ها نیست و رسانه ها را با جنجال هایی مبهم به حال خود می گذارند.

به هر حال در حال حاضر هم اوباما، و هم ترامپ می بایست تحت یک کنترل قوی باشند تا مبادا، خطایی از آنان سر بزند. این میزان اعتماد به سران اولیه آمریکا واقعا جای صحبت دارد.

ممکن است شما هم در این باره نظری داشته باشید تا بخواهید با گویا آی تی در میان بگذارید. به هر حال ما منتظر نظرهای شما هستیم. همچنین می توانید این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *