راهنمای انتقال بازی های استیم بدون نیاز به دانلود مجدد

راهنمای انتقال بازی های استیم بدون نیاز به دانلود مجدد
  • 1395/11/3
  • زهرا معبودی
  • 0

با دانلود بازی‌های استیم، به انتخاب خودتان می‌توانید مشخص کنید که بازی کجا ذخیره شود. به لطف به‌روز رسانی اخیر این سرویس، حالا به سادگی و بدون نیاز به دانلود مجدد کل بازی می‌توانید محل ذخیره سازی آن را تغییر دهید.

اگر یک هارد SSD جدید خریده‌اید و می‌خواهید بازی‌ها را منتقل کنید، این فرآیند به شما کمک می‌کند تا در مصرف ده‌ها یا حتی صدها گیگابایت داده صرفه جویی کنید. این قضیه با انتقال کامل پوشه‌ی کتابخانه‌ی استیم متفاوت است، چون با انتقال کتابخانه همه‌ی بازی‌ها منتقل می‌شود، ولی آموزشی که در این مطلب ارائه می‌کنیم برای انتقال فقط یک بازی کاربرد دارد.

انتقال بازی های استیم

این فرآیند پیش از این خیلی پیچیده‌تر بود، اما در به‌روز رسانی جدید سرویس خیلی ساده‌تر شده است. پس برای استفاده از آموزش زیر مطمئن شوید که استیم‌تان به‌روز باشد. برای اطمینان از این قضیه به منوی Steam رفته و گزینه‌ی Check for Updates را انتخاب کنید. ما در این آموزش از نسخه‌ی ۱۸ ژانویه‌ی ۲۰۱۷ استفاده می‌کنیم.

مرحله‌ی اول: ساخت یک پوشه‌ی ثانویه‌ی استیم

ابتدا باید بر روی درایو دوم یک پوشه‌ی کتابخانه بسازید. برای انجام این کار در استیم به منوی Steam و زیرمنوی Settings بروید. در پنجره‌ی جدید دسته‌بندی Downloads را انتخاب کرده و بر روی دکمه‌ی Steam Library Folders کلیک کنید.

بر روی Add Library Folder کلیک نمایید، درایوی که می‌خواهید پوشه را در آن بسازید را انتخاب کرده و بر روی New Folder کلیک کنید. نام دلخواه خود را برای این پوشه بگذارید و سپس برای انتخاب پوشه‌ای که اکنون ساختید بر روی Select کلیک کنید.

انتقال بازی های استیم

پوشه‌ای که انتخاب کردید در لیست پوشه‌های کتابخانه‌ی استیم نمایش داده می‌شود. حالا می‌توانید این پوشه را ببندید.

انتقال بازی های استیم

مرحله‌ی دوم: انتقال فایل‌های بازی به کتابخانه‌ی ثانویه

پس از این که کتابخانه‌ی ثانویه را ساختید، برای انتقال یک بازی نصب شده، در کتابخانه‌ی استیم خود کلیک راست کرده و گزینه‌ی Properties را انتخاب نمایید.

انتقال بازی های استیم

به زبانه‌ی Local Files رفته و بر روی دکمه‌ی Move Install Folder کلیک کنید. پوشه‌ای که می‌خواهید بازی به آن منتقل شود را انتخاب کرده و بر روی Move Folder کلیک نمایید.

انتقال بازی های استیم

کار شما به پایان رسیده است. استیم فایل‌های بازی را به محل کتابخانه‌ی ثانویه منتقل خواهد کرد. برای انتقال بقیه‌ی بازی‌ها هم به همین روش عمل کنید.

در آینده، در هنگام نصب بازی‌های جدید استیم از شما می‌پرسد که می‌خواهید بازی در کدام کتابخانه نصب شود، ولی با این حال هر زمان که بخواهید می‌توانید موقعیت بازی‌ها را تغییر دهید.

انتقال بازی های استیم

نظرتان در مورد بروز رسانی جدید این سرویس چیست؟ آیا تا کنون به انتقال بازی ها نیاز داشته اید؟ برای این کار پیش از این از چه ترفندی استفاده کرده اید؟ نظر خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *