شرکت اپل به دنبال توسعه یک سیستم تشخیص چهره برای گوشی‌های آیفون است

شرکت اپل به دنبال توسعه یک سیستم تشخیص چهره برای گوشی‌های آیفون است
  • 1395/11/4
  • مقدم
  • 0

شایعات مختلفی مبنی بر عرضه آیفون‌ ۸ با تغییرات عمده در سال جاری میلادی وجود دارد و در بسیاری از گمانه‌زنی‌ها به این موضوع به دلیل عرضه آیفون جدید شرکت اپل در دهمین سالگرد رونمایی از گوشی آیفون اشاره شده است. به همین جهت، شرکت اپل در حال توسعه قابلیت‌ها و مشخصات سخت‌افزاری جدیدی برای گوشی آیفون پرچم‎دار ۲۰۱۷ است تا آن‌را نسبت به نسل‌های گذشته متمایز نماید. براساس تحلیل جدید مینگ‌چی کو، گوشی‌های آیفون در آینده به سیستم‌ تشخیص چهره مجهز خواهند بود. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

 مینگ‌چی کو به عنوان یکی از موفق‌ترین تحلیل‌گران محصولات شرکت اپل، ادعا می‌کند که شرکت اپل در حال توسعه سیستم جدیدی برای تشخیص کامل چهره کاربران در گوشی‌های آیفون است و این قابلیت به همراه گوشی‌های آینده اپل ارائه خواهد شد. با این‌حال، بعید می‌دانیم که شرکت اپل، این قابلیت را به همراه آیفون ۸ به عنوان گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود ارائه دهد.

شرکت اپل با حذف دکمه فیزیکی Home و جایگزین نمودن آن با یک دکمه لمسی، شایعات را مبنی بر عرضه آیفون ۸ بدون دکمه Home افزایش داد. گمان می‌رود که حذف دکمه فیزیکی Home به عنوان یک شروع در گوشی‌های آیفون شرکت اپل صورت گرفته باشد و به دلیل عرضه آیفون ۸ با نمایشگر بدون حاشیه، احتمالاً دکمه لمسی Home نیز حذف خواهد شد و شرکت اپل به جای آن، از یک سنسور اپتیکال استفاده می‌کند که در زیر صفحه‌نمایش قابل نصب است.

این موضوع باعث خواهد شد تا رویای شرکت اپل مبنی بر عرضه گوشی پرچم‌دار خود با یک نمایشگر بدون حاشیه و همانند گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ به واقعیت مبدل شود. با این‌حال، ممکن است به دلیل عرضه گوشی پرچم‌دار آیفون ۸ با تاخیر چندماهه پس از رونمایی از گوشی گلکسی اس  ۸ در نیمه اول سال جاری میلادی، نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اپل بیشتر باشد.

آیفون

با این‌حال، حذف دکمه لمسی Home و استفاده از یک حسگر اپتیکال در زیر صفحه‌نمایش، تنها به تغییرات مدنظر شرکت اپل، سرعت می‌دهد و این تغییرات، پایان کار نیست. براساس پیش‌بینی‌های مینگ‌چی کو، شرکت اپل در نهایت به دنبال حذف حسگر اثرانگشت است و تلاش می‌کند تا آن‌را با یک روش امنیتی بهتر جایگزین نماید. با این‌حال، تا زمانی‌که حسگرهای تشخیص چهره توسط شرکت اپل در حال توسعه است، عرضه آیفون ۸ با یک حسگر اثرانگشت اپتیکال یک راه‌حل موقتی به حساب می‌آید.

با اینکه شرکت اپل می‌تواند از حسگر تشخیص عنبیه چشم در گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود استفاده نماید، این سازنده به دنبال روشی ایمن‌تر است و به همین جهت، حسگرهای تشخیص چهره را توسعه می‌دهد. با این‌حال و تا زمان آماده‌شدن حسگر تشخیص چهره، شرکت اپل سنسورهای تشخیص اثرانگشت را از گوشی‌های آیفون کنار نخواهد گذاشت.

شرکت اپل برخلاف مایکروسافت، هیچ علاقه‌ای به عرضه گوشی‌های هوشمند خود با یک قابلیت که هم‌چنان در حال آزمایش و توسعه است، ندارد و به همین جهت، گوشی‌های هوشمند آیفون زمانی به حسگر تشخیص چهره مجهز خواهند شد که درصد خطای این روش به صفر برسد و شرکت اپل از بابت کاربردی بودن آن اطمینان یابد.

در حال‌حاضر، تنها می‌توان انتظار داشت که گوشی پرچم‌دار آیفون ۲۰۱۷ شرکت اپل با یک حسگر اثرانگشت خازنی یا اپتیکال عرضه شود و هم‌چنین، شایعات از عرضه آن با یک نمایشگر بدون حاشیه حکایت دارد. البته عرضه گوشی آیفون ۸ با یک نمایشگر بدون حاشیه، لزوماً به معنای حذف تمامی حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش نیست و تنها نسبت صفحه‌نمایش به بدنه به درصد قابل‌قبولی در مقایسه با گوشی‌های نسل قبل آیفون رسیده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *