چگونه چهره اشخاص را به اپلیکیشن Photos در macOS بشناسانیم؟

چگونه چهره اشخاص را به اپلیکیشن Photos در macOS بشناسانیم؟
  • 1395/11/6
  • زهرا معبودی
  • 0

برنامه‌ی Photos در macOS به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان آن را آموزش داد تا چهره‌ها را تشخیص داده و در نتیجه مثلاً بتوانید فقط در عکس‌هایی جستجو کنید که اعضای خانواده‌ی شما در آن وجود دارند. آموزش دادن برنامه راحت است، اما اگر تعداد تصاویرتان زیاد می‌باشد، این فرآیند ممکن است کمی زمان ببرد.

هنگامی که می‌خواهید به Photos یاد بدهید تا چهره‌ها را تشخیص دهد، ابتدا باید اپلیکیشن را باز کرده و از پنل سمت چپ بر روی People کلیک کنید. در این جا می‌توانید تصویر چهره‌های موجود در آلبوم تصاویر خود را ببینید.

اپلیکیشن Photos در macOS

عددی که در زیر هر چهره وجود دارد نشان می‌دهد که این چهره در چند تصویر وجود داشته است.

اپلیکیشن Photos در macOS

روی این عدد کلیک کرده، نام شخص را تایپ نموده یا از لیست مخاطبانی که باز می‌شود، او را انتخاب کنید. اگر این شخص در مخاطبان شما وجود ندارد، نگران نشوید، فقط اسم او را وارد کنید تا این نام به تصویر او اضافه شود.

اپلیکیشن Photos در macOS

بعد از این که نام‌ها را به تصاویر اختصاص دادید، می‌توانید آن‌ها را جستجو کنید.

اپلیکیشن Photos در macOS

برای افزودن اشخاص جدید به بخش مورد علاقه‌های خود در آلبوم People، تصویر بند انگشتی آن‌ها را به بالای آلبوم People بکشید. برای این که فقط افراد مورد علاقه‌ی خود را ببینید، کافی است بر روی Show Favorites Only کلیک کنید.

اپلیکیشن Photos در macOS

اگر نمی‌خواهید کسی را در آلبوم People خود ببینید، بر روی تصویر آن‌ها کلیک راست نموده و بر روی گزینه‌ی Hide This Person کلیک کنید.

اپلیکیشن Photos در macOS

برای مشاهده‌ی افرادی که مخفی کردید، از پایین آلبوم People بر روی گزینه‌ی Show Hidden People کلیک نمایید.

اپلیکیشن Photos در macOS

گاهی ممکن است Photos یک شخص را به اشتباه به عنوان دو یا چند فرد جداگانه در نظر بگیرد. اما مشکلی ندارد، کافی است نام آن شخص را در کنار تصویرش وارد کنید تا برنامه از شما بپرسد که آیا می‌خواهید دو فرد در یک شخص ادغام شود یا نه.

اپلیکیشن Photos در macOS

اگر مطمئنید عکس کسی را در Photos دارید ولی چهره‌ی او را در آلبوم People نمی‌بینید، باید بر روی Add People کلیک کنید تا همه‌ی چهره‌هایی که Photos پیدا می‌کند را ببینید. برای افزودن یک شخص به آلبوم People بر روی تصویر آن‌ها کلیک کرده و گزینه‌ی Add را انتخاب نمایید.

اگر از یک نفر چند نمونه می‌بینید، دکمه‌ی Command را نگه دارید و تصاویر او را انتخاب کنید. سپس بر روی Merge & Add کلیک نمایید.

اپلیکیشن Photos در macOS

بعد از این که نام افراد را در کنار تصویرشان نوشتید، بر روی تصویر آن‌ها دو بار کلیک کنید تا آلبوم اختصاصی عکس‌هایشان را ببینید. توجه کنید که نام آن شخص در گوشه‌ی سمت چپ پایین نشان داده می‌شود. برای تغییر نام، بر روی آن کلیک کرده و یک نام جدید بنویسید.

اپلیکیشن Photos در macOS

اگر ترجیح می‌دهید برای نمایش یک شخص در آلبومش از یک عکس متفاوت استفاده کنید، بر روی عکس مورد نظر خود کلیک راست کرده و سپس Make Key Photo را انتخاب نمایید. به خاطر داشته باشید که اگر Photos فکر می‌کند که شخصی در یک تصویر وجود دارد در حالی که چنین نیست، می‌توانید به برنامه بگویید که اشتباه رخ داده است.

اپلیکیشن Photos در macOS

با کلیک کردن بر روی چهره‌ی یک شخصِ بدون نام می‌توانید برای او اسم بگذارید.

فرض کنید مشخص نیست که تصویر بند انگشتی موجود در آلبوم People متعلق به چه کسی است. آن آلبوم را باز کرده و بعد از این که شخص را شناسایی کردید، از گوشه‌ی سمت چپ بالا بر روی جایی که عبارت + Add Name قرار دارد کلیک کنید.

اپلیکیشن Photos در macOS

اگر در حال تماشای آلبوم اختصاصی یک شخص هستید، می‌توانید مشخص کنید که تصاویر کامل شخص نشان داده شود یا فقط چهره‌ی او.

اپلیکیشن Photos در macOS

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که همه‌ی تصاویر یک شخص در برنامه‌ی Photos شناسایی شده باشد، تا انتهای آلبوم اختصاصی آن شخص اسکرول کرده و بر روی Confirm Additional Photos کلیک کنید.

اگر می‌خواهید شخصی را از لیست افراد محبوب خود خارج کنید بر روی Unfavorite This Person کلیک کنید (یا از بخش Favorites آلبوم People آن‌ها را بکشید و بیرون بیندازید). علاوه بر این با کلیک بر روی Add to Memories می‌توانید از این شخص یک خاطر بسازید.

اپلیکیشن Photos در macOS

زمانی که بر روی Confirm Additional Photos کلیک می‌کنید، می‌توانید برای هر تصویر نمونه‌ای که گمان می‌کنید همان شخص باشد را از بین Yes یا No انتخاب کنید.

اپلیکیشن Photos در macOS

اگر نرم‌افزار Photos یا شما به اشتباه شخص درستی را برای یک تصویر انتخاب نکرده باشد، می‌توانید بر روی تصویر کلیک راست کرده و This is Not [Name] را انتخاب کنید.

اپلیکیشن Photos در macOS

برای تگ گذاری چهره‌ها در تصاویر گروهی، از نوار ابزار بر روی آیکن i کلیک کنید، سپس بر روی چهره‌ی تک تک اشخاص کلیک کرده یا دکمه‌ی + را انتخاب نمایید. حالا نام شخص را وارد کنید.

اپلیکیشن Photos در macOS

در انتها، اگر تصاویر با نام اشخاص نشان داده می‌شود و می‌خواهید نام‌ها را مخفی کنید، باید منوی Edit را انتخاب و بر روی گزینه‌ی Hide Face Names کلیک نمایید.

اپلیکیشن Photos در macOS

آموزش Photos برای شناسایی چهره‌ها نه تنها همه‌ی تصاویر آن شخص را درون یک آلبوم جمع می‌کند، بلکه عکس‌های تازه‌ای که می‌گیرید و درون این نرم‌افزار ذخیره می‌کنید را هم با نام اشخاصی که درون آن قرار گرفته‌اند به آلبوم‌های مربوطه اضافه می‌کند.

پس از این که این کارهای اولیه را انجام دادید، دیگر لازم نیست که به صورت دستی هر عکسی که به نرم‌افزار اضافه می‌کنید را شناسایی نمایید، البته مگر این که تصویر معتلق به شخصی جدید یا با تغییرات ظاهری زیاد نسبت به عکس‌های قبلی همان شخص باشد.

اکنون، اگر زمانی خواستید تصویر یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌ی خود را پیدا کنید، کافی است فقط نام او را جستجو کنید. نظرتان در مورد این قابلیت جالب و تفننی در این سیستم عامل چیست؟ دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *