افزایش فوق‌العاده‌ سرعت بارگذاری مجدد صفحات اینترنتی در مرورگر کروم جدید

افزایش فوق‌العاده‌ سرعت بارگذاری مجدد صفحات اینترنتی در مرورگر کروم جدید
  • 1395/11/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مهندسان طراح کروم به تازگی اعلام کرده‌اند برنامه‌هایی جدی برای افزایش چشمگیر سرعت این مرورگر در زمینه‌ی بارگذاری مجدد (Reload) صفحات اینترنتی دارند. این تیم قول داده در نگارش جدید صفحات وب ۲۸ درصد سریع‌تر بارگذاری مجدد شده و میزان اعتبارسنجی آنها هم ۶۰ درصد کمتر شود.

گویا آی تی – معمولا زمانی که کاربر یک صفحه‌ی وب را مجددا بارگذاری می‌کند، مرورگرها ابتدا وب‌سرور را به منظور وجود هر گونه منابع کش شده قابل استفاده، ارتباط برقرار می‌کنند. متاسفانه این کار باعث می‌شود صدها درخواست شبکه برای هر صفحه شده که باید در اختیار دامین‌های متعددی قرار داده شود. اگر چه شاید این مساله مشکلی برای کاربرانی که از کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ استفاده می‌کنند ایجاد نکند، اما این امر در ابزارهای سیار منجر به افزایش قابل ملاحظه‌ی تاخیر در بارگذاری صفحات شده و تاثیرات منفی جدی روی عملکرد مرورگر و حتی خود ابزارها دارد.

در این رابطه‌ تیم طراح کروم در وبلاگ خود این طور نوشته‌اند:
”معمولا کاربران به خاطر بروز مشکل در صفحات یا قدیمی بودن محتوا، اقدام به بارگذاری مجدد آنها می‌کنند. پروسه‌ی فعلی بارگذاری مجدد مشکل صفحاتی که به درستی باز نشده‌اند را حل می‌کند اما مشکل قدیمی بودن محتوا، آن هم در ابزارهای سیار، متاسفانه به راحتی حل نمی‌شود. برای حل مشکل باقی ماندن محتوای قدیمی در صفحات، پروسه بارگذاری مجدد صفحات در کروم را ساده‌تر کرده‌ایم؛ از این پس کروم تنها اقدام به تائید اعتبار منبع اصلی کرده و پروسه‌ی معمولی بارگذاری مجدد صفحه را انجام می‌دهد.“
طبق اظهارت توسعه‌دهندگان این مرورگر نسخه‌ی جدید کروم نه تنها در زمینه‌ی بارگذاری مجدد صفحات وب سریع‌تر عمل می‌کند بلکه پهنای باند و حتی انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *