گوشی بلک‌بری Mercury به یک سنسور دوربین مشابه با پیکسل گوگل مجهز شده است

گوشی بلک‌بری Mercury به یک سنسور دوربین مشابه با پیکسل گوگل مجهز شده است
  • 1395/11/10
  • مقدم
  • 0

گوشی بلک‌بری Mercury به صورت رسمی در ۲۵ فوریه معرفی خواهد شد. این گوشی، مدتی پیش در نمایشگاه CES در اوایل ماه جاری معرفی شد اما اطلاعات رسمی این محصول هنوز به صورت عمومی اعلام نشده است. به‌تازگی، گزارش جدیدی منتشر شده است که از عرضه گوشی بلک‌بری Mercury با یک‎‏ دوربین مشابه با گوشی پیکسل گوگل خبر می‎‌دهد. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

پیش از پرداختن به جزئیات به‌دست‌ آمده از گوشی‌ بلک‌بری Mercury، باید گفت که گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل بهترین دوربین را در میان گوشی‌های هوشمند دیگر دارند.

هر دو گوشی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال شرکت گوگل از سنسورهای سونی در ماژول دوربین اصلی استفاده می‌کنند و برخی از قابلیت‌های پردازشی، آن‌ها را به یک گوشی‌ بسیار مناسب برای عکاسی مبدل نموده است.

اطلاعات جدید در رابطه با گوشی بلک‌بری Mercury نشان می‎دهد که این محصول به سنسور ساخت سونی که در گوشی‌های پیکسل به کار گرفته شده است، مجهز خواهد بود. البته این لزوماً بدین معنی نیست که عملکرد بلک‌بری Mercury در زمینه عکاسی با گوشی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال شرکت گوگل قابل مقایسه باشد زیرا برخی از گوشی‌های هوشمند سونی که از سنسور ساخت این سازنده استفاده می‌کنند، چندان در زمینه عکاسی عملکرد خوبی در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار دیگر ندارند و این بدین خاطر است که شرکت سازنده نمی‌تواند از حداکثر توانایی دوربین به خوبی استفاده نماید.

گمانه‌زنی‌های تازه منتشرشده از عرضه بلک‌بری Mercury با یک شاتر ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی حکایت می‌کند و به طور دقیق‌تر، باید گفت که گوشی بلک‌بری Mercury از سنسور IMX367 شرکت سونی استفاده می‌کند. دوربین اصلی خواهد توانست با رزولوشن ۴K به فیلم‌برداری بپردازد و  البته صرف‌نظر از عملکرد نهایی آن، به‌نظر می‌رسد که بلک‌بری Mercury در زمینه عکاسی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

بلک‌بری Mercury

برای ثبت تصاویر سلفی نیز، گمان می‌رود گوشی بلک‌بری Mercury به یک شاتر ۸ مگاپیکسلی مجهز باشد و شرکت سازنده از یک سنسور ساخت سامسونگ یا یک سنسور Omnivision OV8856 استفاده کرده است. اندازه سایز سنسور ۱٫۲ میکرومتر است و به هرحال، حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری سلفی به فول اچ‌دی (۱۰۸۰p) با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه محدود خواهد بود.

همان‌طور که اشاره شد، هیچ تضمینی مبنی بر عرضه گوشی بلک‌بری Mercury به عنوان یک محصول با عملکرد خارق‌العاده در زمینه عکاسی وجود ندارد اما از آنجایی‌که این گوشی به عنوان آخرین گوشی ساخت بلک‌بری ارائه خواهد شد، انتظارات از قابلیت‌های بلک‌بری Mercury افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به عدم تایید رسمی این شایعه، باید منتظر ماند و دید که شرکت بلک‌بری و TCL  چه محصولی را برای علاقه‌مندان در نظر گرفته‌اند. به هرحال، فاصله زمانی زیادی تا اواخر ماه فوریه برای رونمایی رسمی از این گوشی باقی نمانده است.

براساس شایعات، گوشی بلک‌بری Mercury به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز نخواهد بود و با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ همراه شده است. در کنار این تراشه، از چهار گیگابایت حافظه رم دیگر نیز استفاده شده است که عملکرد قابل‌قبولی در زمینه مالتی‌تسکینگ با خود به همراه دارد. علاوه‌براین، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل افزایش است.

گوشی بلک‌بری Mercury به صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و با نرم‌افزارهای امنیتی شرکت سازنده، امنیت گوشی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *