مشخصات‌فنی گوشی میان‌رده موتو جی ۵ موتورولا فاش شد

مشخصات‌فنی گوشی میان‌رده موتو جی ۵ موتورولا فاش شد
  • 1395/11/11
  • مقدم
  • 0

پس از اینکه گوشی‌های موتو جی ۴ و موتو جی ۴ پلاس در سال گذشته عرضه شد، شرکت لنوو و موتورولا برای عرضه نسل بعدی این گوشی‌ها با یک‌دیگر وارد همکاری شدند. مدتی پیش، تصاویر موتو جی ۵ پلاس فاش شده و به‌تازگی، مشخصات‌فنی نسخه کوچک‌تر با نام موتو جی ۵ توسط یک وب‌سایت برزیلی به‌دست آمده است. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

یک وب‌سایت برزیلی، متوجه شده است که گوشی موتو جی ۵ موتورولا با شماره مدل XT1672 در دیتابیس یک خرده‌فروش عمده فاش شده و بخشی از مشخصات‌فنی این مدل، به‌ دست آمده است. در حالی‌که موتو جی ۵ پلاس به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد بود و تراشه اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام به آن قدرت می‌دهد، موتو جی ۵ با شماره مدل XT1672 از یک نمایشگر کوچک‌تر ۵ اینچی فول اچ‌دی استفاده می‌کند.

به‌نظر می‌رسد که شرکت موتورولا تصمیم دارد تا در موتو جی ۵ از تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام استفاده نماید. این تراشه با هشت هسته پردازشی توسعه یافته است و پردازش محتوای گرافیکی برعهده چیپ آدرنو ۵۰۵ است.

موتو جی ۵

البته تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ در موتو جی ۵ در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۶۱۷ که در موتو جی ۴ به کار گرفته شده بود، به دلیل استفاده از واحد گرافیکی آدرنو ۵۰۵ عملکرد بهتری در زمینه پردازش محتوای گرافیکی دارد. با این‌حال، فرکانس کاری هر هسته پردازشی در این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون ۶۱۷ کوالکام، به ۱٫۲ گیگاهرتز کاهش یافته است. به همین جهت از نظر پردازشی، عملکرد اسنپدراگون ۶۱۷ مناسب‌تر خواهد بود.

در کنار این مشخصات، شرکت موتورولا از دو گیگابایت حافظه رم در موتو جی ۵ استفاده کرده است که به عنوان یک گوشی‌ میان‌رده، دیگر چندان جالب به‌نظر نمی‌رسد؛ با توجه به این موضوع که موتو جی ۴ نیز با دو گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه شده است، شرکت موتورولا می‌توانست از حافظه رم بیشتری در این گوشی استفاده نماید.

موتو جی ۵

از دیگر مشخصات فاش‌شده برای موتو جی ۵ می‌توان به سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰، پشتیبانی از نسل چهار ارتباطات و یک باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت اشاره کرد. هم‌چنین در زمین عکاسی، موتو جی ۵ از یک شاتر ۱۳ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک شاتر ۵ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی استفاده نموده است.

در حال‌حاضر، هیچ تصویری از گوشی موتو جی ۵ به دست نیامده است که این گوشی را نشان دهد. با این‌حال، می‌توان انتظار داشت که موتو جی ۵ از نظر ظاهری همانند موتو جی ۵ پلاس باشد. گوشی‌های موتو جی ۵ و موتو جی ۵ به احتمال زیاد در ماه مارس به بازار عرضه خواهد شد و انتظار داریم که لنوو و موتورولا از این دو گوشی در آینده بسیار نزدیک، رونمایی کند.

اطلاعات به‌دست‌آمده در حالی منتشر شده است که شایعات پیشین از عرضه موتو جی ۵ با سه گیگابایت حافظه رم و عرضه موتو جی ۵ پلاس با چهار گیگابایت حافظه رم حکایت داشت. به همین جهت، چندان مشخص نیست که شایعه تازه منتشرشده صحت داشته باشد. هم‌چنین، مدتی پیش فاش‌ شد که موتو جی ۵ پلاس با قیمتی نزدیک به ۳۶۷ دلار به بازار عرضه می‌شود. البته این قیمت توسط یک خرده‌فروش مشخص شده است و به همین جهت، شاید قیمت نهایی گوشی میان‌رده جدید موتورولا از سری “موتو جی” کم‌تر باشد.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *