۳ روش عملی برای میلیاردر شدن

۳ روش عملی برای میلیاردر شدن
  • 1395/11/13
  • مهدی پیوندی
  • 0

امروزه افراد زیادی وجود دارند که اهداف مالی بزرگی را برای آینده خود در سر می پرورانند. به بیان دقیق تر، افراد زیادی به دنبال راه هایی برای رسیدن به ثروتهای میلیاردی هستند. در همین حال، رویکردها و پیشنهادات بیشماری نیز در دسترس هستند که تئوری هایی را برای میلیاردر شدن ارائه می کنند. علیرغم اینکه تئوری چیز بدی نیست، بسیاری از میلیاردرهای بالقوه برای رسیدن به موفقیتی که به دنبال آن هستند، به گام های عملی نیاز دارند. رسیدن به چنین نوعی از موفقیت مالی همیشه به آسانی میسر نمی شود، اما برداشتن چند گام عملی ملموس می تواند به کارآفرینان کمک کند تا به این موفقیت دست پیدا کنند.

 

  1. روی خودتان سرمایه گذاری کنید

این مصراع از فردوسی بزرگ که می گوید “توانا بود هرکه دانا بود” در میلیاردر شدن نقش حیاتی بازی می کند. اگر واقعا می خواهید میلیاردر شوید باید واقعا بتوانید روی خودتان سرمایه گذاری کنید و خود را پرورش بدهید. چطور شروع می کنید و چطور خودتان را پرورش می دهید؟ با نوشتن تمامی سرگرمی ها و علایق خود شروع کنید. سپس دو یا سه مورد که حاضر هستید برای مسلط شدن بر آنها در طی پنج تا ۱۰ سال آینده از خودتان مایه بگذارید را انتخاب کنید. خبرگی، کلید میلیاردر شدن است.

اطمینان پیدا کنید که فقط یک سرگرمی را انتخاب نمی کنید، چرا که ممکن است علاقه شما در آینده نسبت به آن تغییر کند، لذا باید چند گزینه علی البدل داشته باشید. هنگامی که پرورش خود را آغاز می کنید، می توانید مهارت هایتان را بر اساس موضوعاتی که از آنها لذت می برید و حوزه هایی که در آنها مستعدتر هستید تقویت کنید. در واقع، کلید آغاز کار و یک گام عملی برای رسیدن به موفقیت میلیاردی، پیدا کردن جاویژه (niche) خاص شما و یادگیری و کسب مهارت در آن است.

 

  1. روش بودجه ریزی و مدیریت هزینه ها را یاد بگیرید

در صورتی که مقداری وقت برای تقویت مهارت مدیریت هزینه های خود بگذارید، پرورش آن کار دشواری نخواهد بود. به مطالعه درباره مدیریت بودجه بپردازید یا در یک دوره آموزشی آنلاین شرکت کنید. سپس نظارت روی هزینه های خود را آغاز کنید. درآمد شما مهم نیست، چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانید روی هزینه و پس انداز خود کنترل داشته باشید. امروزه افراد زیادی و من جمله افراد معروفی وجود دارند که به دلیل اینکه با روش بودجه ریزی آشنایی ندارند، با وجود درآمد چندصد میلیونی، سرانجام به ورطه ورشکستگی سقوط می کنند. با یادگیری این مهارت، خود را برای کسب موفقیت آماده می کنید.

 

  1. خود را به کسب اطلاعات درباره دنیای کسب و کار مقید کنید

شما باید وقت بگذارید و درباره دنیای کسب و کار و فرصت های سرمایه گذاری به کسب اطلاعات بپردازید. شناخت این عوامل کلیدی (مستغلات، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و سهام)، برای حرکت شما به سوی موفقیت میلیاردی لازم است. البته ممکن است این موارد جالب ترین موضوعات جهان نباشند، اما برای موفقیت باید خودتان را در این جهان غرق کنید، به عبارتی این مورد چنان اهمیت دارد که می توانید آن را به عنوان شغل دوم خود در نظر بگیرید.

پس از اینکه بر این حوزه تسلط پیدا کردید و چگونگی سرمایه گذاری محتاطانه و مسئولانه را آموختید، می توانید در حالی که از جای خود تکان نمی خورید، از پس انداز خود درآمد کسب کنید. درآمد انفعالی واقعا فوق العاده است و در حالیکه در ابتدا ممکن است پول زیادی را عاید شما نکند، در طول زمان است که “قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود!”

 

اگر واقعا می خواهید میلیاردر شوید و آن آزادی مالی که همیشه رویای آن را در ذهن داشتید را محقق کنید، در اینصورت باید دست به کار شوید و حرکات مقتدرانه ای انجام دهید که شما را به موفقیت های مالی مطلوبتان می رسانند.

 

نظر شما چیست؟ آیا راهکار عملیاتی دیگری برای ثروتمند شدن به ذهن شما می رسد؟ لطفا نظرات و ایده های خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *