۶ نکته برای رسیدن به موفقیت

۶ نکته برای رسیدن به موفقیت
  • 1395/11/16
  • مهدی پیوندی
  • 0

بیشتر مردم در تعیین اهداف عملکرد بسیار خوبی دارند، اما وقتی که نوبت به تحقق آنها می رسد، اغلب نمی دانند که چگونه باید خودشان را برای موفقیت آماده کنند.

نُرمن وینسِنت پیل می گوید: “ماه را هدفتان قرار دهید. حتی اگر به هدف نرسید، در میان ستارگان فرود خواهید آمد.” سخن زیبایی است، اما در این مرحله نباید چنین نگرشی داشته باشید.

برای اینکه به موفقیت برسید، باید روی هدفی تمرکز کنید که می توانید به آن برسید، آن را به انجام رسانده و به واقعیت تبدیل کنید.

نکات زیر مواردی هستند که با رعایت آنها می توانید تحقق اهداف تان را امکانپذیر کنید:

 

  1. به گام های اولیه اهمیت بدهید

مراحل و گام های اولیه کار را دست کم نگیرید. به عنوان مثال، اگر هدف شما این است که کار وبسایت خودتان را به پایان برسانید، ممکن است بخواهید در هفته اول کل متن های لازم برای آن را آماده کنید. اما در واقع، این یک کار بزرگ، زمانبر و تا حدی مبهم است. به جای آن روی اولین گام تمرکز کنید. به عنوان مثال، در گام اول نوشتن یک صفحه یا بخش از وبسایت را در نظر بگیرید و گام به گام پیش بروید. با این کار اهداف خود را کوچک تر می کنید و در نتیجه در پایان هر مرحله، به یک موفقیت دست پیدا می کنید. این موفقیت ها به شما برای ادامه کار انگیزه و توان می دهند.

 

  1. به این پرسش پاسخ دهید: “چه تا چه زمان؟”

دقیقا مشخص کنید که چه کاری را می خواهید به انجام برسانید و تا چه زمانی آن را به پایان خواهید رساند. به عنوان نمونه، در مثال بالا اگر هدف بزرگ “اتمام کار وبسایت” باشد، وظیفه این هفته شما می تواند این باشد: “نوشتن اولین پیش نویس صفحه درباره من تا جمعه.”

 

  1. تقویم خودتان را داشته باشید

تصور نکنید که انجام کارها در خاطرتان خواهد ماند. در واقع بیشتر روی فراموشی خودتان حساب باز کنید! از قبل برنامه ریزی کنید و برنامه روزانه خود را در تقویم تان مشخص کنید.

 

  1. برای کارهای جدید، در برنامه خود جا باز کنید

اگر شما هم مانند بسیاری از ما باشید، پیش از آغاز این چالش جدید هم در برنامه تان جای سوزن انداختن وجود نداشته است. اما نکته اینجاست که به جای اینکه به این فکر کنید که چه چیزی را باید به برنامه روزانه خود اضافه کنید، به این فکر کنید که چه چیزی را می توانید حذف کرده و یا با استفاده از تکنولوژی های مدرن آن را کارآمدتر کرده و به تبع آن، زمانی که لازم دارد را کاهش دهید. آیا می توانید از زمانی که روی رسانه های اجتماعی صرف می کنید کم کنید؟ آیا می توانید با استفاده از ابزارهای طبقه بندی کننده ایمیل و تمرکز بر ایمیل های مهم، وقتی که روی ایمیل ها صرف می کنید را کاهش بدهید؟

 

  1. مسئولیت پذیر و پاسخگو باشید

با یکی از دوستانتان یا فردی از یک گروه که عضو آن هستید یک گروه تشکیل بدهید و هر هفته به یکدیگر گزارش کار بدهید. با استفاده از این روش، علاوه بر اینکه یک پشتیبان ارزشمند برای انجام پروژه و رسیدن به اهداف خواهید داشت، خواسته یا ناخواسته مهلت های مشخصی برای کارتان تعیین می کنید و نمی توانید کارها را به تعویق بیندازید.

 

  1. به پاداش فکر کنید

یک ماه دیگر با تحقق هدف خود در چه شرایطی قرار خواهید داشت؟ کسب و کار شما با رسیدن به این هدف شاهد چه تغییرات مثبتی خواهد بود؟ دید خود را روی آینده تنظیم کنید و ذهنتان را به نحوی برنامه ریزی و متمرکز کنید که تحقق هدف، همیشه پیش چشمانتان باشد.


 

آیا شما هم پیشنهادی دارید؟ لطفا در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *