کامل ترین راهنما و بررسی Apple AirPods

کامل ترین راهنما و بررسی Apple AirPods
  • 1395/11/16
  • زهرا معبودی
  • 0

افرادی که نسبت به خرید ایفون ۷ اقدام کرده اند، می بایست ز ایرپاد هم برای بهره مندی صوتی از این دستگاه هوشمند، استفاده کنند. بسیاری از افراد، پیش از این که بخواهند نسبت به خرید این دستگاه اقدام کنند به دنبال اسنادی هستند تا بتوانند این دستگاه را به خوبی بشناسند از این رو گویا آی تی اقدام به ارائه جامه ترین بررسی اپل ایرپاد نموده که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم.

بررسی Apple AirPods

معرفی

در نطق کلیدی رویداد ماه سپتامبر که چند ماه قبل برگزار شد، صحبت از محصول به میان آمد که بحث‌های زیادی را به دنبال داشت. طراحی آشنای آیفون ۷ و حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون بلوای زیادی به پا کرد و به دنبال این تصمیم، اپل اولین نسل از هدفون‌های بیسیم خود یعنی ایرپاد (AirPod) را معرفی کرد.

بررسی Apple AirPods

زمانی که ایرپاد برای اولین بار معرفی شد، حجم انتقادات و تمسخرهای مردم در رسانه‌های اجتماعی بی‌رحمانه بود. گفته می‌شد که ایرپاد اپل مثل قسمت بالایی مسواک است و مردم همیشه باید نگران این واقعیت باشند که گوشی‌ها را گم نکنند. برخی هم نسبت به قیمت دستگاه اعتراض داشتند.

بررسی Apple AirPods

آن روز، درست چند دقیقه پس از معرفی، ایرپادها را به خاطر طراحی زشت، کوچک و گران آن به باد انتقال گرفتند. همه‌ی این‌ها در کنار تاخیر بیش از دو ماهه تا عرضه‌ی محصول شرایط بدی را برای این دستگاه به وجود آورده بود.

هدفون‌های بیسیم اپل بالاخره اوایل این ماه به بازار عرضه شد و پس از گذشت حدود یک هفته از استفاده از دستگاه، حالا می‌توانم بگویم که از کارکرد آن شگفت زده شده‌ام. اما آیا این شگفت زدگی از جنبه‌ی مثبت است یا منفی؟ با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

بررسی Apple AirPods

محتویات بسته:

  • ایرپاد
  • کیس شارژ
  • کابل لایتینگ به USB
  • راهنمای شروع سریع
  • اطلاعات مربوط به ایمنی و گارانتی دستگاه

طراحی و راحتی

بررسی Apple AirPods

یکی از بحث برانگیزترین جنبه‌های ایرپاد اپل طراحی منحصر به فرد آن است. کیس شارژ و خود ایرپادها، هر دو به خاطر زیبا نبودن مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، و اگرچه من شخصاً هیچ مشکلی با شکل کلی بسته ندارم، ولی به هر حال این بحث فوق العاده سلیقه‌ای است.

تنها چیزی که با اطمینان کامل می‌توانم بگویم این است که کیفیت ساخت کیس شارژ و خود ایرپادها خیلی خوب است. ایرپادها به طرز باورنکردنی‌ای سبک و اگرچه که انتظاری جز این نداشتیم، ولی تا زمانی که گوشی‌ها را در دست خود نگیرید باور نمی‌کنید که چقدر سبک است.

بررسی Apple AirPods

ظاهر کلی دستگاه یادآور EarPod است با این تفاوت که دیگر سیمی به آن وصل نیست و در عوض روی آن چند حسگر مادون قرمز قرار داده شده که برای بهره‌مندی از ترفندهای نرم‌افزاری خاصی که در ادامه به آن می‌رسیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایرپاد فقط در رنگ سفید تولید شده و اگرچه اگر رنگ‌های دیگری (مثل سیاق براق) هم وجود داشت خیلی خوب می‌شد، ولی همین سفید درخشان که در خود ایرپاد و کیس آن به کار رفته بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

بررسی Apple AirPods

حالا که صحبت از کیس شارژ شد، باید گفت که همان ظرافت ساخت به کار رفته در ایرپادها در این کیس هم یافت می‌شود. درب بالایی با استفاده از یک لولای فلزی باز می‌شود که یادآور مکانیزم به کار رفته در مک‌بوک اپل می‌باشد، و این درب با استفاده از آهنربا به خوبی بسته می‌ماند. در بخش پایینی گوشی ایرپاد هم آهنربا وجود دارد تا پس از قرار گرفتن در کیس شارژ محکم در جای خود قرار بگیرد.

بررسی Apple AirPods

کیس شارژ شباهت زیادی به بسته‌ی نخ دندان دارد، و این اولین چیزی بود که مادر و نامزدم با اولین نگاه به کیس به من گفتند. باید اعتراف کرد که این شباهت واقعاً وجود دارد، ولی این قضیه چیزی نبود که من را اذیت کند. استفاده از آهنربا در کیس، ایرپادها را امن و راحت نگه می‌دارد، و بسته آن قدر کوچک هست که به راحتی درون جیب یا کیف‌های کوچک قرار بگیرد.

بررسی Apple AirPods

اما مهمترین سوال در بخش طراحی و راحتی این است که ایرپاد درون گوش چه حسی دارد؟

شخصاً برای من ایرپادها حس فوق العاده‌ای دارند. ذات سبک هر گوشی در ایجاد این حس نقش به‌سزایی دارد، و اگرچه ممکن است شما هنوز هم سنگینی ایرپاد را درون گوش خود حس کنید، ولی گوشی‌ها هیچ وقت من را اذیت نکردند و هیچ گاه حس نمی‌کردم که آن‌ها روی گوش من سنگینی می‌کنند.

بررسی Apple AirPods

در کنار این، گوشی‌ها به طرز شگفت آوری به اندازه‌ی گوش من بود. قبلاً دیده بودم که بعضی‌ها از این که ایرپادها به خوبی درون گوش‌شان قرار نمی‌گیرد شکایت دارند، ولی برای من هرگز چنین اتفاقی نیفتاد. تازه من ایرپاد را با خودم به باشگاه ورزشی هم بردم، اما حتی بعد از دویدن و تکان شدید سر هم آن‌ها از گوشم نیفتاد. این مسئله چیزی است که کاملاً به شکل و اندازه‌ی گوش‌های شما بستگی دارد و با یک نگاه کلی به گفته‌ی اکثر کاربران اگر EarPods به راحتی درون گوش شما قرار بگیرد، مشکلی با AirPods هم نخواهید داشت. اگر نگران اندازه‌ی گوشی‌ها هستید، این تست بهترین روش برای اطمینان یافتن از اندازه‌ی گوشی‌ها و مطابقت آن با گوش‌های شماست.

اتصال

بررسی Apple AirPods

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی ایرپاد اپل تراشه‌ی کاملاً جدید W1 است. این بخش جدید سیلیکونی وظیفه‌ی جفت کردن ایرپاد با موبایل، فراهم کردن رنج قابل قبولی از بلوتوث، کیفیت صدای افزایش یافته و عمر باتری اضافه را بر عهده دارد. اولین چشمه از قابلیت‌های تراشه‌ی W1 در هنگام وصل کردن ایرپاد به آیفون مشاهده می‌شود، فرآیندی که به محض نزدیک شدن ایرپاد به موبایل شما صورت می‌پذیرد.

بررسی Apple AirPods

با نزدیک کردن کیس شارژ به آیفون (و روشن بودن بلوتوث)، کافی است درب بالایی کیس را باز کنید. این کار باعث می‌شود تا پاپ آپی بر روی نمایشگر آیفون شما ظاهر شده و برای انجام تنظیمات ابتدایی تنها کاری که باید بکنید این است که دکمه‌ی Connect را از روی موبایل خود لمس کنید. بعد از این که این دکمه را لمس کردید، همه چیز آماده است. از این به بعد هر بار که درب کیس شارژ را باز کنید، دستگاه فوراً به آیفون شما متصل شده و با بستن درب اتصال قطع می‌گردد. این روش برخلاف بسیاری از هدفون‌های بلوتوث موجود در بازار که برای وصل کردن آن‌ها باید فرآیندهای طاقت فرسایی را طی کنید، فوق العاده هوشمندانه است، و همین مسئله تفاوت بزرگی را در هنگام استفاده‌ی روزانه به نفع ایرپاد رقم می‌زند.

بررسی Apple AirPods

در رابطه با فرآیند جفت شدن باید گفت که این وصل شدن ایرپاد را فقط به آیفون متصل نمی‌کند. زمانی که برای اولین بار ایرپاد را به آیفون وصل می‌کنید، دستگاه به طور خودکار هدفون را به همه‌ی دستگاه‌های iOS، watchOS، یا macOS-ای که به حساب کاربری iCloud شما وصل هستند، وصل می‌کند و امکان قطع و وصل شدن بدون زحمت را فراهم می‌کند.

بررسی Apple AirPods

اگر بخواهید می‌توانید از ایرپاد همراه با دستگاه‌های غیراپلی هم استفاده کنید. من شخصاً چنین کاری نکردم ولی اگر خواستید از این هدفون با تلفن‌های هوشمند اندرویدی یا لپتاپ‌های ویندوزی استفاده کنید، فرآیند تنظیم به همان سادگی دستگاه‌ّهای اپلی است. کافی است به صفحه‌ی تنظیمات بلوتوث دستگاه خود رفته، درب کیس شارژ را باز کرده و برای چند ثانیه دکمه‌ی کوچکی که در پشت کیس قرار دارد را فشار دهید. این کار باعث می‌شود تا چراغ نشانگر درون کیس شروع به چشمک زدن کند؛ سپس باید پاپ آپ مربوط به ایرپاد را در منوی بلوتوث دستگاه خود ببینید. این روش به اندازه‌ی باز کردن درب کیس و جفت شدن دستگاه با آیفون راحت نیست، اما حداقل خوب است که اپل ایرپاد را فقط به دستگاه‌های این شرکت محدود نکرده است.

بررسی Apple AirPods

کنترل‌ها

زمانی که صحبت از تعامل واقعی با ایرپاد می‌شود، این جاست که نقطه ضعف طراحی دستگاه کمی نمایان می‌گردد. به لطف حسگرهای مادون قرمز، با دو بار لمس کردن ایرپاد می‌توانید دو کار انجام دهید؛ یا با یک فرمان صوتی سیری را فراخوانی کنید، یا آهنگی که در حال گوش دادن به آن هستید را پخش/مکث نمایید. این لمس دوگانه بر روی هر دو گوشی ایرپاد کار می‌کند، و دقت آن هم خیلی خوب است. متاسفانه اگرچه کنترل لمسی خوب اجرا می‌شود، ولی کارآمد نبودن روش ارائه شده کمی ناامید کننده است.

بررسی Apple AirPods

امکان فراخوانی سیری با دو لمس برای فرستادن پیامک، برقراری تماس یا بررسی وضعیت هوا خوب است، اما این که برای انجام کارهای ساده‌ای مثل کم و زیاد کردن میزان صدا یا رد کردن یک آهنگ هم بخواهید از دستیار مجازی اپل استفاده کنید گاهی اوقات اعصاب خورد کن می‌شود. اگر از مک یا اپل واچ استفاده کرده باشید می‌دانید که دسترسی به این کنترل‌ّها در هنگام گوش دادن موسیقی چقدر راحت است، بنابراین اگر ایرپاد هم بتواند فرآیندهای کنترلی بیشتری داشته باشد خیلی بهتر می‌شود.

بررسی Apple AirPods

اپل با در نظر گرفتن این قضیه کار بسیار جالبی در مورد پخش و مکث کردن موسیقی انجام داده است. با وجود این که با دو بار لمس کردن یکی از ایرپادها می‌توانید آهنگ را متوقف کرده یا آن را ادامه دهید، اما این کار با خارج کردن هر دو ایرپاد از گوش یا یکی از آن‌ها هم به سادگی قابل انجام است. با انجام این کار به طور خودکار می‌توانید پخش موسیقی را متوقف، و با قرار دادن مجدد آن در گوش، پخش را دوباره ادامه دهید. این مکانیزم ژسچر مورد علاقه‌ی من در هنگام استفاده از ایرپادها بود و بخش بزرگی از آن هم به خاطر نحوه‌ی کارکرد آن است. مکث و پخش موسیقی یکی از کاربردی‌ترین چیزهایی که در هنگام توجه به شخص یا چیزی دیگر دوست دارید به طور خودکار اتفاق بیفتد.

کیفیت صدا

قبل از این که وارد بحث مربوط به کیفیت صدای ایرپاد شویم، می‌خواهم در مقدمه بگویم که من اصلاً شخص موسیقی دوستی نیستم. البته موسیقی گوش دادن را دوست دارم و از هدفون‌های خوش صدا هم لذت می‌برم، ولی این زمینه، زمینه‌ای نیست که در آن تخصص داشته باشم.

بر اساس آن چه که گفته شد، صدای ایرپاد از چیزی که تصور می‌کردم فراتر ظاهر شد.

بررسی Apple AirPods

با توجه به اندازه‌ی خیلی کوچک هدفون‌ها انتظار نداشتم که ایرپاد بتوانند چنین صدای زیادی را تولید کنند، اما بعد از شنیدن چندین موسیقی مختلف، با اطمینان می‌توانم بگویم که صدای این دستگاه واقعاً خوب است. سطوح باس به خوبی احساس می‌شود و میزان صدا هم بدون اعوجاج و افزودن نویز به طرز دیوانه‌واری زیاد می‌گردد.

در مقایسه با EarPods، با توجه به راه‌حل بیسیم اپل کیفیت صدای ایرپاد به شکل قابل توجهی بهتر است. اصوات ایرپاد به گوش من به طور کلی کمی تمیزتر می‌باشد، و اگرچه EarPods هم صدای بی‌کیفیت به گوش شما نمی‌رساند، ولی صداهایی که ایرپاد قادر به تولید آن‌هاست به نظر من به طرز محسوسی لذت بخش‌تر است. قطعاً با استفاده از هدفون‌های بیسیم بزرگ‌تر و باکیفیت‌تری مثل Bose QC 35 می‌توانید به کیفیت صدای بهتری دست پیدا کنید، ولی صدایی که از ایرپاد به گوش می‌رسد برای اکثر مردم از حد کافی هم فراتر است.

ایرپاد در هنگام استفاده برای تماس‌ّهای صوتی هم عملکرد بی‌نقصی داشت و کارایی دستگاه در هر دو طرف مکالمه بدون مشکل آزمایش شد.

باتری

بررسی Apple AirPods

در پایان بگذارید کمی هم در مورد عمر باتری این محصول صحبت کنیم.

اپل مدعی است که با یک بار شارژ کامل می‌توانید تا ۵ ساعت پخش مداوم داشته باشید، و با ۱۵ دقیقه شارژ کردن ایرپاد در کیس شارژ آن می‌توانید ۳ ساعت دیگر دستگاه خود را شارژ کنید.

در طول آزمایش باتری ایرپاد، من دستگاه را به آیفون ۷ خودم وصل کردم و با استفاده از اپلیکیشن iHeartRadio به پای یکی از ایستگاه‌های رادیویی نشستم و اجازه دادم تا موسیقی به طور مداوم تا زمانی که شارژ ایرپاد کاملاً خالی شود ادامه یابد. من پخش را در ساعت ۱۱:۰۴ صبح شروع کردم و ایرپاد تا ساعت ۵:۰۶ بعد از ظهر همچنان کار می‌کرد. با کمی جمع و تفریق می‌توان فهمید که دستگاه ۶ ساعت و ۲ دقیقه دوام آورده است. سپس ایرپاد را رأس ساعت ۵:۰۸ دقیقه بعد از ظهر درون کیس شارژ قرار دادم و در عین تعجب هر دو گوشی تا ساعت ۵:۲۹ دقیقه بعد از ظهر (یعنی با گذشت ۲۱ دقیقه) به ۱۰۰ درصد رسید. همان طور که می‌بینید اعداد به دست آمده به خصوص در مقایسه با هدفون‌هایی مثل Gear IconX سامسونگ بی‌نظیر است، چون شارژ Gear IconX تنها پس از پخش ۶۰ الی ۷۵ دقیقه خالی می‌شود و ۹۰ تا ۱۰۰ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ آن دوباره به طور کامل پر شود.

بررسی Apple AirPods

قدرت باتری ایرپادها به خودی خود به اندازه‌ی کافی تحسین برانگیز است، اما به عقیده‌ی من کیس شارژ ستاره‌ی اصلی محصول اپل است. این حقیقت که کیس همراه گوشی‌ها قادر است تا به سرعت ایرپادها را شارژ کند بدین معناست که دیگران لازم نیست نگران باتری باشید. خود کیس به وسیله‌ی کابل لاتینگ شارژ می‌شود، اما شخصاً به هنگام استفاده از ایرپاد بسته به میزان استفاده‌ام، هر ۳ یا ۴ روز یک بار کیس را شارژ می‌کردم.

بررسی Apple AirPods

جمع‌بندی

ایرپاد اپل قطعاً یکی از بحث برانگیزترین محصولاتی است که این شرکت تاکنون تولید کرده است، ولی بعد از این که چند بار آن را تجربه کنید، به احتمال خیلی زیاد این محصول بهترین گجت سال شما خواهد شد.

هدفون‌ها معمولاً دستگاه‌هایی نیستند که من را هیجان‌زده کنند، اما کاری که اپل با ایرپاد کرده واقعاً استثنایی است. تراشه‌ی W1 به جهت ساده‌تر کردن فرآیند اتصال دستگاه با آیفون که به راحتی باز کردن درب کیس شارژ اتفاق می‌افتد، یکی از بزرگترین دلایل این اتفاق است. البته ایرپاد را با دیگر دستگاه‌های مجهز به بلوتوث هم می‌توان جفت کرد، ولی روی هم رفته ایده‌آل‌ترین حالت ممکن برای کسی اتفاق می‌افتد که همه‌ی دستگاه‌هایش از اکوسیستم اپل باشند. داشتن چنین اکوسیستمی شاید برای همه مقدور نباشد، ولی این محصول، محصولی است که به شکل بی‌نقصی این اکوسیستم را کامل می‌کند.

سوای از بحث راحتی استفاده و ارتباط تنگاتنگ با محصولات اپل، ایرپاد به عنوان یک هدفون بیسیم هم عملکرد فوق العاده‌ای دارد. این دستگاه راحت درون گوش قرار می‌گیرد، کیفیت صدای آن عالی است، و عمر باتری در مقایسه با سایر هدفون‌های بیسیم بی‌همتا می‌باشد.

ایرپاد ارزش همه‌ی آن ۱۵۹ دلاری را که اپل بر روی این محصول قیمت گذاری کرده دارد. Gear IconX سامسونگ ۱۹۹ دلار قیمت دارد، در حالی که ایرپاد اپل تقریباً در همه‌ی زمینه‌ها برتر یا مشابه گزینه‌ی سامسونگ است. اگر می‌توانید با طراحی نسبتاً عجیب ایرپاد کنار بیایید و آیفون یا یک محصول اپلی دیگر دارید، ایرپاد محصولی واقعاً بی‌نظیر برای شماست.

مزایا

  • طراحی مینیمال
  • قرار گرفتن راحت در گوش
  • جفت شدن فوق العاده ساده
  • عملکرد خوب کنترل‌های اشاره‌ای
  • صدای تمیز و باس محسوس
  • عمر باتری باوردنکردنی برای دستگاهی به این کوچکی
  • قیمت رقابتی در برابر محصولات مشابه

معایب

  • عدم تطبیق طراحی تک سایز محصول با گوش‌های مختلف
  • کنترل‌های اشاره‌ای محدود

امیدواریم که توانسته باشید با مطالعه این راهنما دیدگاه کاملی نسبت به این دستگاه پیدا کرده باشید. نظرات خود را در رابطه با ایرپاد اپل با ما در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *