محیط‌کاربری ویندوز ۱۰ Cloud همانند سایر نسخه‌های این سیستم‌عامل خواهد بود

محیط‌کاربری ویندوز ۱۰ Cloud همانند سایر نسخه‌های این سیستم‌عامل خواهد بود
  • 1395/11/17
  • مقدم
  • 0

در بیلد ۱۵۰۱۹ سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، تعدادی نشانه مبنی بر توسعه نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موسوم به ویندوز ۱۰ Cloud وجود دارد. به‌تازگی، چندین تصویر از این نسخه فاش شده است که نشان می‌دهد طراحی ویندوز ۱۰ Cloud همانند سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ خواهد بود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

با اینکه در حال‌حاضر نمی‌توان صحت این تصاویر را تایید نمود، تصاویر منتشر شده، محیط کاربری یک نسخه اولیه از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ Cloud را به نمایش می‌گذارد. نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد و انتظار داریم که مایکروسافت در هنگام عرضه عمومی آپدیت Creators Update، جزئیات بیشتری را از ویندوز ۱۰ Cloud ارائه دهد یا تمامی شایعات مربوط به آن را تکذیب نماید.

به هرحال، در یکی از تصاویر پیغامی مبنی بر عدم امکان اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی بر روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ Cloud وجود دارد. برای کاربرانی که با این اخطار چندان آشنایی ندارند، باید محصولات مجهز به ویندوز RT را مثال زد که اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی بر روی آن‌ها غیرممکن است.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، ویندوز RT تنها می‌تواند برنامه‌های ویندوز استور را اجرا نماید و رویه‌ای که مایکروسافت با توسعه ویندوز ۱۰ Cloud به دنبال آن است، نشان می‌دهد که نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ راه ویندوز RT را ادامه خواهد داد؛ البته توانایی این سیستم‌عامل به اجرای برنامه‌های یونیورسال محدود خواهد بود.

ویندوز 10 Cloud

البته در تصویر دیگر نکته‌ای وجود دارد که شاید برای بار اول، چندان به آن توجه نکنید. نسخه یونیورسال برنامه Evernote به عنوان بخشی از پروژه Centennial است و در واقع، این برنامه یک اپ ۳۲ بیتی بوده که با ابزارهای توسعه داده شده توسط مایکروسافت به استور ویندوز راه یافته است. به هرحال، هدف مایکروسافت از توسعه ویندوز ۱۰ Cloud، اجرای برنامه‌های یونیورسال و برنامه‌های منتشر شده در فروشگاه ویندوز است.

هم‌چنین در تصویر فاش‌شده دوم، واترمارک “ویندوز ۱۰ پرو” جلب‌توجه می‌کند و این موضوع، خود صحت این تصاویر را به‌طور قابل‌توجهی کاهش خواهد داد. به هرحال در رجیستری سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ارجاع‌های مختلفی به نسخه “سبک‌تر شده” آن موسوم به ویندوز ۱۰ Cloud وجود دارد.

بنابر شایعات، ویندوز ۱۰ Cloud در مقایسه با نسخه “استاندارد” این سیستم‌عامل به مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری برای اجرا نیاز دارد و به همین جهت، نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ این امکان را برای سازندگان فراهم می‌کند تا محصولاتی را با قیمت کم‌تر و مجهز به سیستم‌عامل جدید مایکروسافت عرضه نمایند.

ویندوز 10 Cloud

مایکروسافت با انتشار ویندوز ۱۰ Cloud به دنبال کاهش محبوبیت کروم‌بوک‌ها در دسته “لپ‌تاپ‌های اقتصادی و بسیار ارزان‌قیمت” است و با توجه به پشتیبانی از برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید در کروم‌بوک‌ها، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت راه بسیار دشواری را برای متقاعدکردن کاربران نسبت به خرید محصولات مجهز به ویندوز ۱۰ Cloud در پیش داشته باشد.

به هرحال، ویندوز ۱۰ Cloud برای رقابت با محصولات مجهز به سیستم‌عامل کروم ارائه می‌شود و این سیستم‌عامل، قرار نیست تا آینده ویندوز ۱۰ موبایل را تحت‌تاثیر قرار بدهد. با این‌حال و با درنظر گرفتن شکست محصولات مجهز به سیستم‌عامل ویندوز RT، عرضه نسخه مشابهی از ویندوز ۱۰ به این سیستم‌عامل آسیب خواهد زد (در صورتی‌که محصولات مجهز به ویندوز ۱۰ Cloud به موفقیت نرسد).

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *