وقتی در سفر شارژ گوشی مان می‌میرد چه کنیم!؟

وقتی در سفر شارژ گوشی مان می‌میرد چه کنیم!؟
  • 1395/11/17
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر شما از استفاده کننده های وسایل دیجیتالی مثل گوشی های هوشمند، تبلت، دوربین دیجیتال و یا لپ تاپ هستید میدانید که ظرفیت پایین باطری وسایل هوشمندتان اکثر مواقع مشکل ساز می شود و شما باید همیشه خود را نزدیک به پریز برق قرار دهید.

 حالا اگر قرار باشد به مسافرتی بروید که به منبع برقی دسترسی ندارید و دستگاهتان هم باید شارژ شود چکار می‌کنید؟! در ادامه این مقاله به پاسخ خود می رسید، با گویا آی تی همراه باشید.

وسایل دیجیتالی که امروزه اکثر کارهای ما را راحت تر کرده اند و نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند، با مشکلات عمده ای مواجه هستند، و آن اینکه عمری باطری گوشی هوشمند در ۲۴ ساعت خیلی کم است، و گاهی شخص مجبور می شود که در ۲۴ ساعت دوبار گوشی خود را شارژ کند، البته این موضوع شامل حال دوربین های دیجیتال، تبلت ها و لپ تاپ ها هم می شود؛ باید قبول کرد که سرعت رشد و بهبود گوشی ها و وسایل دیجیتال اصلا با سرعت بهبود باطری ها هم خوانی نداشته است و بهبود آنچنانی در توسعه باطری ها احساس نشده است.

trick to charge everywhere

البته هر روزه سازنده های باطری، در حال توسعه بیشتر و بهتر تراشه های خود هستند تا عمر باطری ها را بهبود ببخشند اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب برای مشتریان خود، باید راه حل دیگری اتخاذ کرد. البته شاید وقتی در منزل هستیم یا در محیط کاری هستیم که به پریز برق دسترسی داریم، مشکل باطری ها چندان نمودی نداشته باشد، ولی در مسافرت این موضوع کاملا یک مسئله مشکل ساز می شود، حال اگر این مسافرت در جایی باشد که از قبل بدانید تا چند روز پریز برقی در کار نیست و یا  فاصله زیادی تا منبع برق وجود دارد، این مشکل بزرگ تر هم می شود؛ پس باید قبل از سفر، به فکر وسیله ای برای شارژ دستگاهمان باشیم.

ترفند هایی برای شارژ دستگاه‌ها

 در مسافرت با خودرو، شارژ کردن وسایل خیلی مشکل ساز نیست، چون با استفاده از یک مبدل که به فندک خودرو وصل می شود می توان از منبع برق خودرو استفاده کرد و فندک به پریز برق شما تبدیل شود؛ هر چند که در بعضی خودروها بدون نیاز به مبدل و فندک، درگاهی تعبیه کرده اند که به راحتی می توان از آن برای شارژ وسایل و.. استفاده کرد. اما اگر به هر دلیلی مبدل فندکی را در سفر به همراه ندارید، می توانید از سیستم پخش خودرو برای شارژ وسایل استفاده کرد، به شرط اینکه سیستم پخش کننده درگاه USB داشته باشد و شما بتوانید فقط گوشی، تبلت و یا هر وسیله ای که درگاه usb دارد را شارژ کنید.

بهتر است بدانید که این کار را باید فقط در مواقع بسیاری ضروری انجام دهید، چون که منبع برق سیستم های پخش کننده خودرو با باطری گوشی و وسیله تان اصلا هم خوانی ندارد و به نسبت پریز های برق سرعت شارژ کردن با آن بسیار پایین تر است، واین ناهماهنگی به تدریج آسیب جدی به باطری وسیله دیجیتالتان می زند.

البته می توانید گوشی خود را به لپتاپتان که شارژ کافی دارد وصل کنید و اجازه دهید لپتاپ گوشی تان را شارژ کند.

ترفند هایی برای شارژ دستگاه‌ها

علاوه بر سه راه حلی که تا اینجا در مقاله بیان شد، باز هم راه حل های دیگری برای شارژ در سفر وجود دارد، و البته مهم ترین و بهترین راه حل هم هست.

در حال حاضر ، بعضی از شرکت های معتبر به فکر راه حل جایگزینی افتاده اند که بتوان منبع برق را با خود جابجا کرد و نیازی نباشد که شما را کنار پریز برق محدود کند.دستگاهی که قرار است منبع برق سیار شما باشد به نام پاور بانک ها مطرح شده است که با استقبال خوبی هم مواجه شده است. این دستگاه در ظرفیت‌های متفاوتی وارد بازار شده اند که خب باطبع هر چه ظرفیت و قیمتش بالاتر باشد، بیشتر هم برای شما منبع برق را در خود ذخیره می کند تا به دفعات بتوانید از آن استفاده کنید.

ترفند هایی برای شارژ دستگاه‌ها

البته برای اینکه پاور بانک ها بتوانند نیروی برق را در خود ذخیره کنند، خود به شارز دوره ای نیاز دارند. بعضی از این دستگاه ها در نسخه های جدیدشان با نیروی خورشید هم شارژ می‌شوند و باز هم به جریان برق نیاز کمتری احساس می شود.

این دستگاه ها قادر هستند که دو یا چند وسیله را در آن واحد شارژ کنند، که البته برای اینکار باید دو موضوع را مد نظر قرار دهید: یکی به تعداد درگاه های تعبیه شده بر روی دستگاه، و دیگر اینکه آیا ظرفیت پاوربانک شما می تواند در آن واحد از چند دستگاه  پشتیبانی کند بدون اینکه وسیله های دیجیتال شما با افت شارژ مواجه شوند؟

trick to charge everywhere

برخی از پاور بانک ها بدون اینکه صلاح باطری شما را در نظربگیرند، خیلی سریع گوشی و.. را شارژ می کند، بخاطر این ممکن است که به دفعات باطری شما آسیب ببیند.

همیشه احتمال اینکه وسایل تقلبی وارد بازار شده باشد وجود دارد، پس به فروشندگان معتبر برای خرید این دستگاه مراجعه کنید، تا وسایل دیجیتالی شما آسیب نبیند.

دیدگاه ها و تجربیات ارزشمند خود را در این باره با ما در میان بگذارید و این مطلب را در شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *