چگونه بدانم گوشی من از کابل USB OTG پشتیبانی می کند یا نه؟

چگونه بدانم گوشی من از کابل USB OTG پشتیبانی می کند یا نه؟
  • 1395/11/18
  • زهرا معبودی
  • 2

موبایل‌ها و تبلت‌های اندرویدی در مقایسه با آیفون و آیپد دستگاه‌های خیلی منعطفی هستند. برای نمونه در آن‌ها می‌توانید صفحه‌ی قفل را عوض کنید، لانچر نصب کنید یا حتی با استفاده از NFC فایل منتقل نمایید، اما این فقط بخش نرم‌افزاری قضیه است، در حالی که انعطاف مذکور فراتر از این بخش می‌باشد.

به خاطر استفاده از فناوری خاصی موسوم به USB On-The-Go یا USB OTG، دستگاه‌های اندرویدی بیش از پیش قدرتمند می‌شوند. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا بقیه‌ی دستگاه‌های خود را با استفاده از یک آداپتور ۵ دلاری که به درگاه شارژ وصل می‌شود، به تلفن هوشمند یا تبلت خود متصل کنید. اما همه‌ی موبایل‌ها از USB OTG پشتیبانی نمی‌کنند و هنوز باید اطلاعات بیشتری در مورد این فناوری کسب کنید، پس با ما همراه باشید.

USB OTG چیست؟

USB OTG استاندارد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا یک دستگاه را به واسطه‌ی درگاه USB Type-C یا microUSB به تلفن هوشمند یا تبلت خود وصل کنید. تقریباً هر دستگاهی که از کانکتور USB استفاده می‌کند را با استفاده از USB OTG می‌توانید به دستگاه‌های اندرویدی وصل کنید و آن را به وسیله‌ی موبایل خود کنترل نمایید.

یکی از موارد کاربردی استفاده از USB OTG برای وصل کردن فلش USB به موبایل است. نمونه‌ی دیگر آن می‌تواند وصل کردن موبایل به دوربین DSLR باشد تا از این طریق گوشی را به نمایشگر دوربین یا شاتر آن تبدیل کنیم، یا این که یک موس یا کیبرد را به تبلت‌مان وصل کنیم تا راندمان دستگاه را بهبود ببخشیم.

 USB OTG

برای استفاده از این قابلیت به یک آداپتور خاص به نام کابل USB OTG نیاز دارید. این کابل‌ها با قیمتی کمتر از ۱۰ دلار در بازار وجود دارند که معمولاً شامل یک طرف کوچک برای اتصال به موبایل، و یک طرف بزرگتر برای اتصال به دستگاه دوم هستند.

با این وجود همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی با USB OTG سازگار نیستند. پس قبل از این که آداپتور USB OTG را بخرید، بگذارید با هم ببینیم که دستگاه شما از این استاندارد پشتیبانی می‌کند یا نه.

مرحله ۱ – نصب USB OTG Tester

برای فهمیدن این که دستگاه اندرویدی شما از USB OTG پشتیبانی می‌کند یا نه، ابتدا باید اپلیکیشنی موسوم به USB OTG Tester را نصب کنید.

 USB OTG

مرحله ۲ – بررسی امکان پشتیبانی از USB OTG

اکنون کافی است اپ مذکور را اجرا کرده و دکمه‌ی Perform OTG Test را انتخاب کنید. با این کار برنامه دستگاه شما را برای سازگاری با این قابلیت بررسی می‌کند. بعد از این که کار تمام شد، اگر همه چیز درست باشد و دستگاه شما این قابلیت را داشته باشد پیام Your mobile supports OTG را خواهید دید.

 USB OTG

 USB OTG

مرحله ۳ – خرید آداپتور OTG

حالا که مطمئن شدید موبایل یا تبلت شما از فناوری USB OTG پشتیبانی می‌کند، با خیال راحت می‌توانید بروید و یک آداپتور USB OTG بخرید. دو مدل کابل OTG وجود دارد که یکی مبتنی بر برق خارجی و دیگری بدون نیاز به آن است. اکثر کارها نیازی به منبع خارجی برق ندارند، پس یک کابل OTG معمولی احتمالاً کار شما را راه می‌اندازد.

کابل‌های OTG (دستگاه‌های مجهز به درگاه microUSB)

چند مورد از کابل‌های OTG معمولی که نقدهای خوبی در آمازون داشته‌اند و برای درگاه microUSB مناسب هستند به شرح زیر است:

کابل‌های OTG مبتنی بر برق (دستگاه‌های مجهز به درگاه microUSB)

اگر می‌خواهید امکان شارژ کردن و اتصال به یک دستگاه دیگر را به صورت همزمان داشته باشید، باید یک کابل USB OTG تهیه کنید که کابل برق جداگانه داشته باشد. این آداپتور در حقیقت جداکننده‌ای است که در یک زمان به سه چیز مختلف یعنی دستگاه اندرویدی شما، یک دستگاه خارجی و یک کابل برق تقسیم می‌شود. اگر می‌خواهید به دستگاهی وصل شوید که برای عملکرد به برق نیاز دارد (برای مثال بُرد قابل برنامه ریزی Teensy)، باید از کابلی با بخش برق جداگانه استفاده کنید.

کابل‌های OTG (دستگاه‌های مجهز به درگاه USB Type-C)

اگر صاحب دستگاه اندرویدی جدیدی هستید که از درگاه USB Type-C استفاده می‌کند، باید مطمئن شوید که آداپتور OTG-ای داشته باشید که با موبایل یا تبلت شما هماهنگ باشد. در ادامه تعدادی از بهترین گزینه‌های موجود در آمازون را برای شما می‌آوریم:

 

آیا تا به حال دستگاهی را با استفاده از USB OTG به موبایل یا تبلت اندرویدی خود وصل کرده‌اید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات را گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. یه خبر جدید ،اولین ترکش ارزان کردن اینترنت پرتاب شد:
    شرکت آسیاتک که تا قبل امروز آپلودش رایگان بود از امروز پولی کرده و جزو ترافیک حساب میشه،ارزان کردن اینه…..

  2. متن هایی جالب و توضیحات خوبی گذاشتین،ولی بگید ایا گوشی هو اوی gr3این قابلیت پیدا میکنه که با این کابل ها او تی جی را شناسایی کند،ممنون میشم راهنمایی خود را برام امیل کنید،البته هرچه فلش اوتی جی وصل میکنم پیدا نمیکنه،نیاز به برق داره یا نه؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *