آمار فروش ساعت‌های مچی هوشمند اپل در فصل پایانی سال ۲۰۱۶ مشخص شد

آمار فروش ساعت‌های مچی هوشمند اپل در فصل پایانی سال ۲۰۱۶ مشخص شد
  • 1395/11/20
  • مقدم
  • 0

بازار ساعت‌های مچی هوشمند هنوز به بلوغ کامل نرسیده است و تنها نشانه‌هایی مبنی بر وجود پتانسیل به منظور کسب درآمد قابل‌توجه از فروش محصولات جدید، وجود دارد. با این‌حال، سوددهی بسیاری از سازندگان در این بازار با انتظارات آن‌ها فاصله دارد و با وجود عرضه محصولات مختلف توسط تعدادی زیادی سازنده، تنها تعدادی محدودی توانسته‌اند تا موقعیت خود را در بازار ساعت‌های مچی هوشمند تثبیت نمایند.

شرکت اپل در این بازار یکه‌تازی می‌کند و جزئیات تازه به‌دست‌آمده از یک گزارش جدید مربوط به تعداد ساعت‌های مچی اپل واچ عرضه شده در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، برتری اپل را نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه گویا آی‌تی باشید.

موسسه تحقیقاتی و آماری Canalys، تخمین می‌زند که شرکت اپل نزدیک به شش میلون واحد ساعت‌‎مچی هوشمند اپل واچ در سه ماهه پایانی سال گذشته به فروش رسانده است. با توجه به عرضه ۹ میلیون واحدی ساعت‌های مچی هوشمند توسط سازندگان مختلف در فصل پایانی سال ۲۰۱۶، بیش از نیمی از فروش ساعت‌های مچی به اپل واچ اختصاص یافته است.

 گمان می‌رود که شرکت اپل از فروش ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ، نزدیک به ۲٫۶ میلیارد دلار درآمد داشته و اگر این رقم واقعی باشد، نزدیک به ۸۰ درصد از درآمد به‌دست‌ آمده از بازار ساعت‌های مچی هوشمند در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی به محصولات شرکت اپل اختصاص داشته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط یک تحلیل‌گر، علت موفقیت شرکت اپل در بازار ساعت‌های مچی هوشمند، بازاریابی کارآمد این سازنده و هم‌چنین، عرضه محصولات مختلف با قیمت‌های متفاوت در بازار است.

همان‌طور که احتمالاً مطلع هستید، پس از نسل دوم ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ، نسل اول با قیمت کم‌تر از آنچه که در ابتدا به بازار عرضه شده بود؛ به فروش می‌رسید و این موضوع در فروش قابل‌توجه ساعت‌های مچی هوشمند اپل تاثیرگذار بوده است. هم‌چنین، اعلام شده است که شرکت اپل در سال ۲۰۱۶ در مجموع نزدیک به ۱۱٫۹ میلیون واحد ساعت‌مچی هوشمند عرضه کرده است که به طور کلی، نیمی از مجموع فروش سازندگان مختلف را در این بازار در بر می‌گیرد.

اپل واچ

البته اینکه شرکت اپل با ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ در سال ۲۰۱۷ به یکه‌تازی ادامه می‌دهد یا خیر، هنوز مشخص نیست. شرکت گوگل تصمیم دارد تا توسعه‌دهندگان را به طراحی محصولاتی مبتنی بر پلت‌فرم اندروید ور ۲٫۰ مجاب نماید و به همین جهت، ساعت‌مچی هوشمند ال‌‌جی واچ Sport و ال‌جی واچ Style در ۸ فوریه به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

هم‌چنین، شرکت هوآوی پس از گذشت دو سال، تصمیم دارد تا نسل جدیدی از ساعت‌مچی هوشمند هوآوی واچ را ارائه دهد و بنابر گمانه‌زنی‌ها، این محصول با پلت‌فرم اندروید ور ۲٫۰ گوگل توسعه یافته است.

به همین جهت، رقابت برای شرکت اپل و ساعت‌مچی اپل واچ در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با گذشته دشوارتر به‌نظر می‌رسد؛ به خصوص آنکه شرکت گوگل تصمیم گرفته است تا پلت‌فرم اندروید ور را کاربردی‌تر نماید و عرضه محصولات مختلف با قیمت‌های کم‌تر، ممکن است جایگاه شرکت اپل را در بازار ساعت‌های مچی هوشمند تحت‌تاثیر خود قرار بدهد. اما آیا رونمایی از اپل واچ ۳ در اواخر سال ۲۰۱۷، برای باقی‌ماندن شرکت اپل به عنوان “پرفروش‌ترین”  سازنده در بازار کافی خواهد بود یا کوپرتینویی‌ها، برگ برنده دیگری نیاز دارند؟

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *