مشخصات‌فنی گوشی رده‌بالای ایسوس ZenFone 4 فاش شد

مشخصات‌فنی گوشی رده‌بالای ایسوس ZenFone 4 فاش شد
  • 1395/11/20
  • مقدم
  • 0

شرکت ایسوس در طی کنگره جهانی موبایل از دو گوشی خیره‌کننده ZenFone AR و ZenFone 3 Zoom رونمایی کرد و مدل اول با فناوری واقعیت افزوده تانگو گوگل همراه شده است. با این‌حال، این سازنده برای رونمایی از یک گوشی رده‌بالا تا چند هفته آینده با نام ZenFone 4 آماده می‌شود و به تازگی، مشخصات‌فنی آن در آزمون GFXBench به‌طور کامل فاش شده است. همراه گویا آی‌تی باشید.

براساس اطلاعات فاش‌شده، ایسوس ZenFone 4 به نمایشگر ۵٫۷ اینچی با رزولوشن Quad HD (یا به عبارت بهتر، ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) مجهز خواهد بود. علاوه‌براین، این گوشی از تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام استفاده می‌کند و برای اطلاع، این تراشه به عنوان تراشه پرچم‌دار کوالکام برای محصولات رده‌بالا در نیمه اول سال ۲۰۱۶ توسعه یافته بود.

با این‌حال، شرکت ایسوس می‌توانست آن‌را با تراشه جدیدتر اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام ارائه دهد. با اینکه تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار امسال به کار گرفته خواهد شد، این چیپ‌ست تا اواخر ماه آوریل و پس از عرضه گلکسی اس ۸ به بازار در دسترس قرار ندارد و عرضه ایسوس ZenFone 4 با تراشه قدیمی‌تر، روند عرضه آن‌را تسریع می‌کند.

هم‌چنین، فاش شده است که گوشی رده‌بالای جدید ایسوس به شش گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود و از ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی استفاده می‌کند. کاربران احتمالاً می‌توانند با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی، فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهند؛ البته در حال‌حاضر، این موضوع مشخص نشده است.

 ایسوس ZenFone 4

از نظر عکس‌برداری، به‌نظر می‌رسد که ایسوس ZenFone 4 حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و به همین جهت، شرکت سازنده از یک شاتر ۲۱ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در این گوشی استفاده کرده است. با این‌حال، عملکرد واقعی گوشی جدید ایسوس در زمینه عکاسی، نیاز به بررسی دارد. ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری نیز به کمک یک شاتر ۸ مگاپیکسلی امکان‌پذیر خواهد بود.

گوشی رده‌بالای جدید ایسوس با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ به صورت پیش‌فرض همراه شده است اما احتمال دارد که مدتی پس از عرضه به بازار، آپدیت اندروید نوقا ۷٫۱ برای آن ارائه شود.

ممکن است شرکت ایسوس، ZenFone 4 را در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه نماید؛ این مدل‌ها احتمالاً از نظر حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی با یک‌دیگر تفاوت خواهند شد. البته چندان بعید نیست که در برخی از آن‌ها، از یک تراشه ضعیف‌تر استفاده شود و این موضوع در کاهش قیمت نهایی، تاثیرگذار خواهد بود.

شایعات منتشرشده در ماه گذشته، نشان می‌دهد که ایسوس در ماه می ازگوشی رده‌بالای ZenFone 4 رونمایی خواهد کرد اما اخیراً گزارش شده است که این گوشی در اواخر ماه فوریه در کنگره جهانی موبایل به صورت رسمی معرفی می‌شود.

اطلاعات زیادی پیرامون قیمت و زمان عرضه گوشی ZenFone 4 در حال‌حاضر، وجود ندارد اما گمان می‌رود که قیمت نهایی آن در مقایسه با ایسوس ZenFone AR کم‌تر باشد. ایسوس ZenFone AR یک گوشی با پشتیبانی از فناوری تانگو گوگل است و از قابلیت Daydream نیز پشتیبانی می‌کند و به هشت گیگابایت حافظه رم و تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام (که البته آخرین تراشه این سازنده نیست) مجهز خواهد بود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *