گوشی آلکاتل Idol 5S با تراشه هلیو پی ۲۰ و سه گیگابایت حافظه رم فاش شد

گوشی آلکاتل Idol 5S با تراشه هلیو پی ۲۰ و سه گیگابایت حافظه رم فاش شد
  • 1395/11/23
  • مقدم
  • 0

نمایشگاه MWC تا چند هفته آینده برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که محصولات زیادی توسط سازندگان مختلف در آن معرفی شود. از جمله محصولات مورد انتظار که در اواخر ماه فوریه به صورت رسمی ارائه خواهد شد، می‌توان به گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ و گوشی بلک‌بری مرکوری اشاره کرد.

اما این موضوع لزوماً بدین معنی نیست که نمایشگاه MWC تنها به رونمایی از گوشی‌های رده‌بالا اختصاص داشته باشد و انتظار داریم که سازندگان دیگر از جمله آلکاتل با معرفی محصولات میان‌رده و رده‌پایین جدید، کاربران را هیجان‌زده نمایند. یکی از گوشی‌هایی که انتظار داریم به صورت رسمی در کنگره جهانی موبایل معرفی شود، گوشی میان‌رده آلکاتل Idol 5S بوده و به تازگی، بخشی از مشخصات‌فنی این مدل در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است. همراه گویا آی‌تی باشید.

پیش از پرداختن به مشخصات‌فنی گوشی جدید آلکاتل، باید گفت که این سازنده دو گوشی آلکاتل Idol 4 و آلکاتل Idol 4S را به عنوان دو محصول مقرون به صرفه در سال گذشته عرضه کرد. به همین جهت، گوشی جدید آلکاتل Idol 5S احتمالاً به عنوان نسخه جدیدی از گوشی آلکاتل ۴S که در سال گذشته عرضه شده بود، ارائه می‌شود.

براساس اطلاعات به‌دست‌ آمده، این گوشی به سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ مجهز خواهد بود و تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک به همراه سه گیگابایت حافظه رم برای آن در نظر گرفته شده است. مشخصات سخت‌افزاری گوشی آلکاتل Idol 5S به آنچه که مدل قبلی این گوشی به آن مجهز شده بود (سه گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام) بسیار نزدیک است؛ البته در رابطه با چیپ‌ست این گوشی، چندان مطمئن نیستیم!

آلکاتل Idol 5S

تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک که به گوشی جدید آلکاتل قدرت می‌دهد، از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند و فرکانس هسته‌های پردازشی بر روی ۱٫۶۹ گیگاهرتز تنظیم شده است. با توجه به اینکه اطلاعات بیشتری توسط آزمون گیک‌بنچ از گوشی آلکاتل Idol 5S فاش نشده است، هنوز نمی‌دانیم که این گوشی از چه قابلیت‌هایی استفاده می‌کند.

با این‌حال، باید گفت که تراشه هلیو پی ۲۰ از یک سنسور برای دوربین اصلی پشتیبانی می‌کند و به همین جهت، گوشی میان‌رده جدید آلکاتل برخلاف روندی که سایر سازندگان به دنبال آن هستند (عرضه محصولات میان‌رده با دوربین دوگانه) به یک دوربین اصلی مجهز خواهد بود. البته در صورتی‌که نسخه دیگری از این گوشی با تراشه هلیو پی ۲۵ مدیاتک ارائه شود، احتمال ارائه آن با دوربین دوگانه افزایش می‌یابد زیرا این تراشه که به تازگی معرفی شده است؛ از ماژول دوربین دوگانه به خوبی پشتیبانی می‌کند.

در کنار این موضوع، باید اشاره کرد که گوشی آلکاتل Idol 4S در سال گذشته با قیمت ۳۵۰ دلار به بازار عرضه شده بود و انتظار داریم که مدل جدید این گوشی، به عنوان یک مدل مقرون به صرفه ارائه شود.

همان‌طور که پیش‌تر در گویا آی‌تی خواندید، شرکت آلکاتل در کنگره جهانی موبایل از پنج گوشی‌هوشمند جدید رونمایی خواهد کرد و با توجه به فاش شدن آلکاتل Idol 5S تنها چهار مدل دیگر باقی مانده است. البته، مدتی پیش نیز شایعاتی مبنی بر توسعه یک گوشی‌هوشمند ماژولار توسط آلکاتل، منتشر شد و به همین جهت، انتظار داریم که در طی چند روز آینده، جزئیات بیشتری در رابطه با سه گوشی‌هوشمند جدید دیگر شرکت آلکاتل فاش شود.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *