گوشی آیفون ۸ شرکت اپل به حسگر تشخیص عنبیه چشم مجهز خواهد بود

گوشی آیفون ۸ شرکت اپل به حسگر تشخیص عنبیه چشم مجهز خواهد بود
  • 1395/11/23
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل تصمیم دارد تا به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های هوشمند خود، آیفون کاملاً متفاوت و خاصی را در سال جاری ارائه دهد و شایعات نشان می‌دهد که آیفون پرچم‌دار ۲۰۱۷ این سازنده، با قابلیت‌های قابل‌توجهی در مقایسه با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس همراه شده است. گزارش تازه منتشر شده توسط نشریه تایوانی دیجی‌تایمز نشان می‌دهد که گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اپل موسوم به آیفون ۸ با یک حسگر تشخیص عنبیه عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

حسگر تشخیص عنبیه چشم اگرچه قابلیت چندان خاصی نیست و به سختی می‌توان آن‌را یک ویژگی متمایز برشمرد؛ توسط گوشی‌های لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال در میان گوشی‎های پرچم‌دار رایج شد. پس از گوشی‌های ویندوزی شرکت مایکروسافت، سامسونگ فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۷ را با این قابلیت عرضه نمود؛ هرچند تولید این گوشی به دلایل مشکلات ایمنی، متوقف شده است.

با توجه به عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدید شرکت سامسونگ با حسگر تشخیص عنبیه چشم، انتظار داریم که حسگر تشخیص عنبیه چشم، گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اپل را جذاب‌تر نماید و این موضوع، آیفون ۸ را به رقیب شایسته‌تری برای گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ تبدیل می‌کند. علاوه‌براین، از آنجایی‌که گوشی پرچم‎دار جدید شرکت اپل به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون عرضه خواهد شد؛ ارائه چنین قابلیتی به همراه آن، می‌تواند آیفون ۸ را به یک محصول به‌یاد ماندنی تبدیل نماید.

 آیفون ۸

در گزارش جدید دیجی‌تایمز، هم‌چنین اشاره شده است که تولیدکنندگان قطعات سخت‌افزاری آیفون‌های جدید شرکت اپل، عرضه قطعات را در پایان فصل اول سال ۲۰۱۷ آغاز می‌کنند و به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل تصمیم گرفته است تا تولید گوشی‌های هوشمند جدید خود را زودتر از موعد انتظار شروع نماید. براساس گمانه‌زنی‌ها، ممکن است در سه ماهه دوم سال جدید میلادی، شرکت اپل بخشی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را تولید نماید.

این موضوع باعث می‌شود تا جزئیات بیشتری از گوشی‌های آیفون جدید شرکت اپل، پیش از معرفی رسمی آن‌ها فاش شود. مینگ‌‌چی کو تایید کرده است که شرکت اپل به همراه آیفون ۸، دو گوشی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس را در ماه سپتامبر ارائه می‌دهد. هم‌چنین، نمایشگرهای اولد گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اپل توسط سامسونگ دیسپلی تولید می‌شود.

علاوه‌براین، مدتی پیش فاش شد که آیفون ۸ به احتمال زیاد از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و این تغییرات، ممکن است قیمت نهایی آیفون جدید شرکت اپل را به بیشتر از ۱۰۰۰ دلار برساند؛ توجه داشته باشید که هزینه تولید هر آیفون ۸، احتمالاً هم‌چنان کم‌تر از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود و قیمت فاش شده، قیمتی است که شرکت اپل برای عرضه آیفون پرچم‌دار جدید خود به بازار در نظر می‌گیرد.

با این‌حال، شرکت اپل تصمیم ندارد تا فروش گوشی‌های آیفون جدید، تحت‌تاثیر قیمت سرسام‌آور آیفون ۸ قرار بگیرد و به همین جهت، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس با قیمتی نزدیک به آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس عرضه می‌شود. اینکه آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس با چه تغییراتی در مقایسه با نسل قبل همراه شده، هنوز مشخص نیست اما انتظار داریم که این تغییرات جزئی باشد. با این‌حال، برخی از شایعات نشان می‌دهد که آیفون کوچک‌تر (آیفون ۷ اس) با نمایشگر ۵ اینچی توسعه می‌یابد و شرکت اپل، دیگر تصمیمی برای عرضه یک آیفون ۴٫۷ اینچی ندارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *