بهترین زمان برای شارژ گوشی در شبانه روز شب است یا روز؟

بهترین زمان برای شارژ گوشی در شبانه روز شب است یا روز؟
  • 1395/11/23
  • زهرا معبودی
  • 1

یکی از سوالاتی که همواره افراد مختلف دارند بهترین زمان برای شارژ گوشی تلفن همراه است که نقش مهمی در افزایش طول عمر باطری های تلفن همراه دارد.در این مقاله می خواهیم  شما را  با تکنیک  زمان ایده آل برای شارژ تلفن همراه آشنا نماییم.

با هوشمند تر شدن موبایل و افزایش کیفیت صفحه نمایش و سیستم عامل های سنگین و پیچیده لزوم به کار گیری و قرار گرفتن یک باطری قوی با میزان شارژدهی بالا بیش از از پیش احساس می شود.

بهترین زمان برای شارژ گوشی در شبانه روز

افراد مختلف استفاده های متنوعی از موبایل دارند برخی برای بازی،عده ای برای کار و گروهی نیز برای وب گردی و حضور در شبکه های اجتماعی که همین امر باعث شده است گوشی تلفن همراه لحظه ای از آنها جدا نشود و حتی در هنگام خواب نیز گوشی را مجاور خود قرار دهند که این موضوع سبب می شود در طول شبانه روز چندی بار گوشی خود را شارژ نمایند و شارژر موبایل خود را همواره با خود حمل کنند.

اتصال گوشی تلفن همراه به برق در شب آری یا خیر؟

شِین بروسکی  که مدیر عامل شرکت فاربی تکنیک است و در این مجموعه که لوازم جانبی موبایل می سازد فعالیت دارد در این مورد می گوید:

به گفته ی بروسکی اتصال طولانی مدت موبایل در شب اثر زیان آوری برای گوشی به همراه  ندارد چون گوشی های هوشمند جدید به محض تکمیل شارژ راه مسیر َشارژ را می بندد.

اما از یک نکته نباید غافل شد به نقل از خانم بروسکی: چون در اکثر گوشی های همراه باتری های لیتیوم همراه با یون وجود دارد و هنگام شارژ موبایل دمای دستگاه بالا می رود  اسمارت فون در صورت داشتن محافظ از انتقال گرما به محیط بیرون جلوگیری می کند و این امر باعث کاهش عمر گوشی موبایل  و فرسایش باطری گوشی تلفن همراه می شود.

بهترین زمان برای شارژ گوشی در شبانه روز

مدل ایده آل برای شارژ کردن تلفن همراه از نظر خانم بروسکی:

بهترین و مطوب ترین حالت برای شارژ موبایل هوشمندی که دارای باتری لیتیوم یونی هستند شارژ کردن این گوشی ها بین ۵۰ تا ۸۰ درصد می باشد که با این کار از ضرر های و تخریب های احتمالی به گوشی تلفن همراه جلوگیری می شود و عمر باتری موبایل را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد که شاید با وجود مشغله های زندگی افراد استمرار و رعایت این بازه ی شارژی اندکی سخت و دشوار باشد.

روش های جلوگیری از آسیب به باتری:

یکی از مهمترین عوامل آسیب رسان و ضرر رسان به باطری های گوشی همراه شارژ کردن آن در زمانی است که شارژ موبایل به صفر می رسد که این نوع شارژ باعث کاهش عمر باتری و کم شدن ظرفیت باتری می شود.

استفاده از شارژر ها و کابل های استاندارد:

یکی دیگر از مهمترین عوامل ماندگاری و افزایش طول عمر باتری به کار گرفتن شارژر های مناسب با میلی آمپر سازگار با گوشی تلفن همراه و هم چنین استفاده کابل های  اصلی و اورجینال است که کیفیت و کارایی بالایی دارند.

پس سعی نکنید همواره ارزان ترین لوازم جانبی گوشی را تهیه نمایید چرا که این اقدام باعث می شود به سلامت باتری گوشی شما آسیب جدی وارد شود.

بهترین زمان برای شارژ گوشی در شبانه روز

چکیده:

تا حد توان از قرار دادن صبح تا شب گوشی در شارژر پرهیز نمایید.

از لوزام جانبی استاندارد و با کیفیت بهره گیری نمایید.

در هنگام شارژ قاب گوشی را خارج نمایید.

همواره سعی کنید بین بازه ۵۰ تا ۸۰ درصد گوشی را از شارژر جدا نمایید.

کوشش کنید هیچ گاه میزان شارژ شما به صفر نرسد و باتری گوشی کامل خالی نشود.

در این باره دیدگاه ها و پیشنهاد های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و برای اطلاع دوستان خود این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. حکیمی را گفتند ناخن و موی را چند شنبه کوتاه کنیم ؟پاسخ داد دراز شنبه
    ولی من لابتوبم از بس تو شارژ بود با باطری باطریش خراب شد باید باطری را فقط زمان اضطرار بگذاریم
    و موبایلها و تبلتها اولا کالیبره کردن باطری ضروری است در ثانی غیر فعال کردن و استندبای بعضی برنامه های غیر ضروری عمرشارژ طولانی تری داره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *