چگونه در Google Hangouts نگذاریم بقیه بفهمند پیام‌هایشان را خوانده‌ایم؟

چگونه در Google Hangouts نگذاریم بقیه بفهمند پیام‌هایشان را خوانده‌ایم؟
  • 1395/11/23
  • زهرا معبودی
  • 0

در حال حاضر در دنیای پیام رسان‌ها موضوع داغی وجود دارد مبنی بر این که اجازه دهید بقیه بفهمند که شما پیام‌شان را خواندید. می‌فهمم که این قابلیت چقدر کاربرد دارد، ولی بعضی وقت‌ها واقعاً آزاردهنده می‌شود. اگر یک پیام را بخوانید ولی نتوانید سریع به آن پاسخ بدهید چه؟ بسیاری از مردم در این شرایط فکر می‌کنند که خواندن و جواب ندادن کار زشت و بی‌ادبانه‌ای است.

این نوتیفیکیشن‌ها «رسیدهای خواندن» یا Read Receipts نام دارند و کسانی که می‌خواهند آن را غیرفعال کنند قطعاً با آن آشنایی دارند. قبلاً نحوه‌ی انجام این کار در بعضی از پیام‌رسان‌های دیگر مثل واتس‌اپ را به شما توضیح داده بودیم. اگر کاربر اندروید (یا به طور کلی کاربر گوگل) هستید، و از Hangouts استفاده می‌کنید، اگر می‌خواهید بقیه نفهمند که پیامشان را خوانده‌اید، کار خیلی ساده است، منتهی روش دسترسی به گزینه‌ی آن کمی سری می‌باشد.

 Google Hangouts

با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا نحوه‌ی غیر فعال سازی نوتیفیکشن Seen را در اندروید، در افزونه‌ی کروم و در نسخه‌ی وب جیمیل به شما نشان دهیم. البته شما فقط لازم است با استفاده از یکی از این روش‌ها این نوتیفیکیشن را غیر فعال کنید، چون تغییرات اعمال شده در حساب کاربری شما ذخیره و در دستگاه‌های مختلف سینک می‌شود.

چگونه در اندروید نوتیفیکیشن Seen پیام رسان Hangouts را غیر فعال کنیم؟

ابتدا Hangouts را باز کنید. دکمه‌ی منو را از گوشه‌ی بالای چپ صفحه انتخاب نمایید. سپس گزینه‌ی Settings را لمس کنید.

 Google Hangouts

در بخش Account، حساب کاربری مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 Google Hangouts

این جاست که اوضاع کمی عجیب می‌شود، چون باید گزینه‌ی Share your status را انتخاب کنید.

 Google Hangouts

در این منو دو گزینه وجود دارد: Last Seen و Device. شما باید گزینه‌ی اول را غیر فعال کنید، چون این همان گزینه‌ای است که نه تنها به بقیه اجازه می‌دهد که آخرین ساعت فعالیت شما را مشاهده کنند، بلکه به آن‌ها خبر می‌دهد که پیامشان را خواندید یا نه. همان طور که قبل‌تر گفتیم، دسترسی به این گزینه خیلی سر راست نیست.

 Google Hangouts

حالا تنطیمات در همه‌ی دستگاه‌های شما سینک می‌شود، بنابراین دیگر لازم نیست کاری بکنید.

چگونه در افزونه‌ی کروم نوتیفیکیشن Seen پیام رسان Hangouts را غیر فعال کنیم؟

اگر می‌خواهید این گزینه را از دسکتاپ غیر فعال کنید، پس ابتدا اپلیکیشن Hangouts را از افزونه‌های کروم اجرا کنید. سپس از گوشه‌ی بالای چپ صفحه دکمه‌ی منو را انتخاب نمایید.

حالا منوی تنظیمات Hangouts باز می‌شود و فقط کافی است گزینه‌ی اول یعنی Show when you were last active را غیر فعال کنید.

 Google Hangouts

کار تمام شد! حتی از نسخه‌ی اندروید هم ساده‌تر بود.

چگونه در جیمیل نوتیفیکیشن Seen پیام رسان Hangouts را غیر فعال کنیم؟

در آخر می‌توانید این گزینه را به طور مستقیم از جیمیل غیر فعال نمایید. در صفحه‌ی اصلی جیمیل به نوار کناری نگاه کنید، سپس از نوار پایین بر روی آیکن بالن Hangouts کلیک کنید.

 Google Hangouts

اکنون بر روی جعبه‌ی کشویی نام خود کلیک نمایید تا منوی تنظیمات باز شود. سپس تیک گزینه‌ی Show when you were last active را بردارید.

 Google Hangouts

بدین صورت می توانید تنظیمات مربوطه را روی هنگوت خود انجام دهید. دیدگاه های خود را در رابطه با این سرویس گوگل با گویا آی تی در میان بگذارید. آیا واقعا شما فکر می کنید که این سرویس کارایی لازم را همچون گذشته دارد؟ بعد از نوشتن دیدگاه خود در نظرات می توانید این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *