آموزش اتصال تبلت به کیبردهای بلوتوثی

آموزش اتصال تبلت به کیبردهای بلوتوثی
  • 1395/11/25
  • زهرا معبودی
  • 0

تکنولوژی وایرلس یا بیسیم خوشبختانه خیلی از مشکلات کاربران را حل کرده اند. از هدست های بلوتوثی گرفته تا کیبردهای بلوتوثی، باید سپاسگزار این تکنولوژی باشیم چرا که نیاز ما را به استفاده از سیم های پیچ وا پیچ و دست و پا گیر مرتفع ساخته اند. در این مقاله از گویا آی تی می خواهیم به شما یاد دهیم که چگونه تبلت های تان را با کیبردهای بلوتوثی pair کنید و از آن ها استفاده کنید.

گاهی ممکن است که برای استفاده از این کیبرد ها پسوردی را مورد استفاده قرار دهید که به احتمال زیاد رمز مورد نظر در دفترچه راهنما قرار داده شده است.

اتصال HP Slate به کیبرد بلوتوثی

اتصال Apple iPad به کیبرد بلوتوثی

ابتدا کیبرد را روشن کنید و حالت آن را به صورت ” قابل نمایش برای سایر دستگاه ها ” تغییر دهید. کیبرد را در نزدیکی آی پد خود قرار داده و به سراغ آی پد بروید و وارد بخش تنظیمات یا Setting شوید. در این بخش به دنبال General باشید و از بخش General گزینه بلوتوث یا همان Bluetooth را پیدا کنید.

اتصال Apple iPad به کیبرد بلوتوثی

در این مرحله باید نام دستگاه کیبرد را مشاهده کنید. به محض مشاهده روی آن کلیک کنید و در صورتی که نیاز است پسورد مورد نظر را وارد کنید. حالا باید علامت بلوتوثی روی تبلت ظاهر شود تا مطمئن شوید که اتصال برقرار است.

اتصال BlackBerry به کیبرد بلوتوثی

ابتدا تبلت BlackBerry را در نزدیکی کیبرد روشن و فعال قرارداده و کیبرد را به حالت قابل نمایش برای سایر دستگاه ها ببرید. در همین حالت کیبرد را به نزدیکی BlackBerry خود ببرید. به بخش تنظیمات بلوتوث بروید و گزینه Add New Device را انتخاب کنید و با استفاده از قابلیت Search به دنبال دیوایس جدید باشید. حالا باید کمی صبر کنید تا کیبرد مورد نظر در لیست Search پیدا شود. به محض پیدا شدن روی آن ضربه بزنید تا اتصال برقرار شود. شاید لازم باشد برای اتصال پسوردی را وارد کنید. در صورت نیاز این کار را کنید و کیبرد را وصل کرده و از آن استفاده کنید.

اتصال BlackBerry به کیبرد بلوتوثی

اتصال Samsung Galaxy Tab به کیبرد بلوتوثی

برای Samsung Galaxy Tab هم باید مثل بلک بری عمل کنید یعنی ابتدا کیبرد را روشن و در حالت قابل پیدا شدن قرار داده و بعد تبلت را به آن نزدیک کنید. در ادامه با استفاده از بخش home و تنظیمات، وارد بخش Wireless and Network شوید. در این جا نیز گزینه ای وجود دارد که Bluetooth Setting نام دارد. حالا باید به بخش بلوتوث رفته و گزینه  Scan Devices را بزنید. با این کار لیست دستگاه های بلوتوثی نمایش داده می شود و شما می توانید کیبرد را پیدا کرده و اتصال را برقرار کنید. برای این دستگاه هم شاید لازم باشد رمز عبوری وارد کنید! پس این کار را انجام داده و اتصال را برقرار کنید.

اتصال Samsung Galaxy Tab به کیبرد بلوتوثی

اتصال HP Slate به کیبرد بلوتوثی

ابتدا کیبرد را فعال کرده و قابلیت نمایش آن را برای دیگر دستگاه ها فعال کنید. بعد تبلت خود را به آن نزدیک کنید و در تبلت خود به بخش تنظیمات و Bluetooth بروید. وضعیت بلوتوث را ON کرده و بعد از آن Add New Device را زده تا بتوانید با استفاده از جستجو، دستگاه کیبرد را پیدا کرده و به آن متصل کنید.

اتصال HP Slate به کیبرد بلوتوثی

بدین صورت اگر لازم باشد رمز لازم را وارد کرده و بعد از آن که مطمئن شدید که اتصال برقرار شده فعالیت خود را با تبلت انجام دهید.

نکته مهم این است که برد بلوتوث، بیش از ۱۰ متر نیست بنابراین در استفاده از کیبرد بلوتوثی دقت کنید که این فاصله را حفظ کنید. علاوه بر این دقت کنید که اگر رمز عبوری برای تبلت ها در نظر گرفته می شود برای این است که تداخلی به جود نیاید. بنابراین از وارد کردن رمز هراسی نداشته باشید!

نظرتان را در رابطه با این آموزش با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *