چگونه قابلیت WorkMode در تلگرام را فعال یا غیرفعال کنیم؟

چگونه قابلیت WorkMode در تلگرام را فعال یا غیرفعال کنیم؟
  • 1395/11/25
  • زهرا معبودی
  • 4

تلگرام سرویسی است که به شما امکان می دهد، بهترین امکانات لازم برای ارتباط با دیگران در فضای مجازی در اختیار داشته باشید. این سامانه در تلاش است تا نهایت امکانات برای رضایت کاربران در اختیار آن ها قرار دهد. یکی از جالب ترین قابلیت های تلگرام که می تواند مانع حواسپرتی کاربر شود، قابلیت WorkMode است.

در واقع با استفاده از امکان WorkMode شما می توانید به سادگی، آن دسته از کانال ها و چت هایی را که آن ها را MUTE کرده اید از دید خود پنهان کنید. البته بعد از پنهان کردن هم امکان نمایش مجدد آن وجود دارد. امروز گویا آی تی به شما یاد می دهد که چگونه این قابلیت تلگرام را فعال و یا غیر فعال کنید.

نکته: قابلیت WorkMode هم اکنون برای نسخه دسکتاپ در دسترس است.

workmode

ابتدا نسخه تلگرام خود را بروز رسانی کنید و بعد از بروز رسانی، آن را اجرا کنید.

به قسمت تنظیمات یا Settings بروید و در آن جا بدون اینکه، روی چیزی کلیک کنید عبارت زیر را تایپ کنید.

workmode

دقت کنید لازم نیست برای تایپ این واژه به دنبال نشانگر ماوس و یا باکس خاصی باشید! کافی است در قسمت تنظیمات باشید و مطمئن باشید که کیبرد لپ تاپ تان، انگلیسی است. بنابراین این واژه را که بنویسید بلافاصله تلگرام از شما سوالی به صورت زیر می پرسد:

workmode

سوال بالا بیانگر این است که آیا می خواهید این قابلیت را فعال کنید؟ در صورتی که تمایل دارید این کار را انجام دهید روی ok کلیک کنید و در غیر اینصورت روی کنسل کلیک کنید تا به حالت قبلی تلگرام خود باز گردید.

فرض می کنیم که قصد فعال کردن این گزینه را دارید. بعد از این که گزینه اوکی را زدید، وارد صفحه اول تلگرام می شوید. اگر تلگرام شما رمز دارد، باید از اول رمز را وارد کنید و آن را راه اندازی کنید.

workmode

به محض راه اندازی تلگرام در بخش سمت چپ تلگرام با گزینه ای که به صورت بالا آن را مشخص کرده ایم روبرو می شوید. حالا اگر بخواهید چت های خاموش خود را پنهان کنید کافی است روی آن کلیک کنید. بعد از این کار، تلگرام شما به صورت زیر نمایش داده می شود:

workmode

در واقع تلگرام به شما می گوید که شمار کانال ها و گروه ها و چت هایی که mute هستند ۱۶ تا است. اگر می خواهید آن ها را نمایش دهید کافی است روی دکمه show all chats کلیک کنید.

اگر میخواهید این قابلیت را غیر فعال کنید دوباره به بخش تنظیمات تلگرام خود بروید و عبارت workmode را مجددا تایپ کرده و اینتر را بزنید. با این کار، تلگرام از شما سوالی می پرسد مبنی بر اینکه آیا قصد دارید این قابلیت را غیر فعال کنید یا خیر؟ در صورتی که می خواهید آن را غیر فعال کنید ok را بزنید و تمام!

workmode

بدین صورت قابلیت حالت کاری در تلگرام غیر فعال می شود و شما می توانید به وضعیت قبلی تلگرام خود باز گردید.

قابلیت workmode دقیقا برای زمانی است که شما نیاز دارید تلگرام تان فعال باشد و البته مشغول فعالیت های کاری هستید و نیاز به تمرکز بالا دارید. بدین صورت می توانید با خیال راحت و بدون اینکه حواس تان پرت شود با افراد مهمی که آن ها را mute نکرده اید چت کنید و سایر گروه ها و کانال ها و افراد برای شما حواس پرتی ایجاد نکنند.

آیا شما هم مثل من به این قابلیت در تلگرام خود احتیاج داشته اید؟ دیدگاه های خود را در این باره با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. من خیلی وقته از این قابلیت استفاده می‌کنم و خیلی عالیه.
    توصیه میکنم همه فعالش کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *