آموزش روش دور زدن پسورد گوشی های iPhone

آموزش روش دور زدن پسورد گوشی های iPhone
  • 1395/11/27
  • زهرا معبودی
  • 0

احتمالاً شما هم از جدیدترین مجادله ای که بین شرکت اپل و دولت آمریکا اتفاق افتاده است، مطلع باشید. در طی این مجادله به شدت دولت آمریکا از امینت گوشی های اپل شاکی است و این شرکت را برای پایین آوردن سطح امنیتش تحت فشار قرار داده است؛ اما شرکت اپل علاقه ای به پیروی از این دستور از خود نشان نداده و در نشستی اعلام کرده است که به حریم کاربران و اطلاعات شخصی شان متعهد است و مدعی شده است که هر سطح امنیتی را می توانم بر روی گوشی های خود اعمال کنم.

نتایج نشان می دهند که شرکت اپل به درستی از امنیت بالایی برخوردار است، چرا که از امنیت چند لایه ای استفاده می کند و یا حتی رمزهایی درون گوشی وجود دارند که فقط خود شرکت می تواند آن ها را باز کند.

remove-iphone-password

شاید مسئله امنیت برای درصد زیادی از کاربران که به طور مداوم از گوشی های هوشمند خود، و برای بسیاری از زمینه های کاری و.. استفاده می‌کنند، یک فاکتور مهم باشد.

یکی از این گوشی های هوشمند که در حال حاضر گوی رقابت را به ویژه در حوزه امنیت از دیگر رقبا ربوده است، گوشی آیفون متعلق شرکت اپل باشد، که از طرفداران بسیار زیادی هم بر خوردار است.

در این مقاله قصد داریم که روش های برداشتن قفل امنیتی آیفون را بررسی کنیم؛ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 دور زدن پسورد گوشی

شاید همه افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند، از محافظ امنیتی برای ورود به گوشی شان هم استفاده کنند؛ در این بین برای امنیت گوشی‌ها روش های مختلفی مثل پین کد، اثر انگشت، الگو، تشخیص چهره و.. مطرح شده است که هر کاربر می تواند یکی را انتخاب کند.

محافط امنیتی همانطور که برای امنیت شما، طراحی شده است اما در بعضی موارد هم باعث می شود که نتوانید به محتوای گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

یکی از سطح دسترسی هایی که آیفون برای امنیتش اعمال کرده است، این است که به شما اجازه می دهد که ۶ بار رمز را به هر دلیلی اشتباه وارد کنید، و اما اگر این اشتباه برای بار هفتم هم اتفاق بیفتد آیفون به مدت یک دقیقه غیرفعال و قفل رسمی می شود و پیغام “غیرفعال بودن آیفون” را به شما نشان می دهد؛ اگر تعداد دفعات اشتباه وارد کردن رمز هر بار بیشتر هم بشود به ازای یکبار، ۵ دقیقه، ۱۵ دقیقه و تا نهایتا یکساعت با غیر فعال بودن رسمی آیفون مواجه می شوید.

پس بهتر است قبل از اینکه آیفون خود را غیر فعال کنید، از راه درستش یعنی System Restore  آن استفاده کنید، در این حالت گوشی به تنظیمات اولیه و بدون رمز خود بر می گردد. برای اینکار هم حتما باید از iTunes کمک بگیرید. در مقالات قبل به این موضوع پرداختیم که از طریق لایبرری آیتونز می‌توانید آهنگ هایی را که در کامپیوتر موجودند، در آیفون پخش کرد؛ الان برای شروع برداشتن قفل، باید از همین کامپیوتر استفاده کنید.

 دور زدن پسورد گوشی

قبل از ریستور کردن گوشی، برای اینکه اطلاعات شخصی شما با برگشت به تنظیمات کارخانه از دست نروند، از اطلاعات آن کپی بگیرید، برای اینکار گوشی خود را از طریق کابل usb، به کامپیوتری که قبلا به آن سینک شده وصل کنید.

حالا بعد از اتصال، آیتونز خود را بر روی کامپیوترتان اجرا کنید، حالا در سمت راست و بالای صفحه بر روی اسم گوشی تان (آیفون ) کلیک کنید، تا صفحه تنظیمات گوشی برایتان باز شود.

زبانه Summary را باز کنید و قبل از اینکه گزینه ریستور را بزنید بیاد داشته باشید که اطلاعاتتان بدون نسخه Backup برای همیشه پاک می شود پس یک بک آپ تهییه کنید.

 دور زدن پسورد گوشی

گزینه Restoreرا انتخاب کنید، صفحه ای با عنوان Restot From Backup برای شما باز می شود؛

در این صفحه باید مشخص کنید که آیا عمل ریستور بعد از بکآپ انجام ‌شود؟ در صورتی که این عمل راتایید کنید، آیتونز مقداری زمان نیاز دارد که همه مواردی را که باید انجام دهد اعمال کند.

 دور زدن پسورد گوشی

مادامی که صفحه Restot From Backup را بر روی کامپیوترتان می بینید یعنی هنوز ریستور تکمیل نشده است و باید بیشتر صبر کنید.

بعد از این باید روی گوشی آیفون خود گزینه Connect to iTunes را ببینید؛ این پیغام یعنی اینکه مراحل ریستور تکمیل شده‌اند و الان گوشی شما فقط به فعال سازی نرم افزاری نیاز دارد.

 دور زدن پسورد گوشی

حالا برای اینکه بتوانید اطلاعاتی را که از آن کپی تهییه کرده اید، برگردانید باید در صفحه ای که باز می شود گزینه Restot From Backup را انتخاب کنید، و سپس بر روی دکمه ok بزنید؛ نرم افزار آیتونز خود همه کارها را انجام خواهد داد.

قبل از اعمال موارد بالا، بهتر است که همیشه یک نسخه پشتیبان از آیفونز خود بر روی کامپیوتر شخصیتان داشته باشید، تا بتوانید اطلاعات شخصی خود را بر گردانید؛ اگر هم بک آپ نداشته باشید قبل از ریستور در صفحه سامری باید بکاپ گیری کنید. دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *