آموزش تغییر آدرس ایمیل بدون حذف محتوای ایمیل‌ها

آموزش تغییر آدرس ایمیل بدون حذف محتوای ایمیل‌ها
  • 1395/11/30
  • زهرا معبودی
  • 0

عموما افرادی که شغل خود را تغییر می دهند، ایمیل های مزاحم دارند، یا به محیط جدیدی مثل دانشگاه و.. وارد می شوند، یا سرویس دهنده ایمیل بهتری را پیدا می کنند، و یا به هر دلیلی نمی خواهند که افراد گذشته ایمیل آن ها را بدانند، دوست دارند ایمیل خود را از یک سرویس دهنده به سرور دیگری تغییر دهند. اما خیلی از این افراد هم نمی خواهند که محتوای ایمیلشان حذف شود، به همین دلیل علاوه بر نگهداشتن ایمیل قبلی خود (برای نگهداری محتوا) یک ایمیل جدید هم می سازند، و قبلی بلا استفاده باقی می ماند.

اگر شما هم دوست داشته باشید که فقط آدرس ایمیل کنونی خود را تغییر دهید بدون اینکه محتوای آن را حذف کنید، با ما در آموزش این ترفند همراه باشید.

قبل از مطرح شدن این ترفند و برای راحت تر شدن کار انتقال، خیلی از سرویس دهندگان خدمات ایمیلی، اعلام کرده اند که به راحتی و با کمال میل، مخاطبین و ایمیلی های دریافتی و ارسالیتان را بسته بندی می کنند تا راحت تر بتوانید آن ها را بر روی یک سرور دیگر انتقال دهید. قبل از شروع مراحل پایین، حتما یک حساب جدید بسازید، شاید گوگل برای شما گزینه مناسبی باشد. برای شروع این کار مراحل انجام آن را با ما دنبال کنید:

تغییر آدرس ایمیل بدون حذف محتوا

اولین مرحله، مخاطبین و ایمیل ها را برای انتقال مشخص کنید.

اگر از سرور ایمیلی شما، مجهز به pop3 باشد (که عموما همه ایمیل های جدید به آن مجهز هستند)، به راحتی می توانید در بخش Advanced options در یاهو  و یا بخش options در اوت لوک و.. ایمیل های انتقالی را وارد کنید.

راه دیگری هم که به عنوان جایگزین pop3 معرفی شده است، استفاده از ابزار Forward است،

شما باید همه ایمیلی هایی را که به آن ها در سرویس دهنده جدید نیاز دارید در بخش inbox ایمیل قبلی خود وارد کنید، چرا که تمام محتوای این بخش به میل جدید import می شوند. امروزه همه سرورهای ایمیل، بخش  importکردن اطلاعات را از شما قبول می کنند؛ پس فقط کافی است که به ایمیل جدید بروید و در بخش options آن، گزینه Import را پیدا کنید و در آنجا همه مخاطبین و ایمیل های خود را برای import کردن مشخص کنید.

دومین مرحله، لینک Import را در سرویس دهنده خودتان پیدا کنید.

عموما این لینک در هر سرویس دهنده یک جای بخصوص قرار دارد، اما برای انتقال به هر کدام از سرویس دهنده های زیر باید مراحل مخصوص به خودشان را هم انجام دهید:

جیمیل: بر روی منوی چرخ دنده ای آن کلیک کنید، و بعد به صفحه Setting بروید، در آنجا برای ایمپورت کردن گزینه Accounts and import را انتخاب کنید.

اوت‌لوک: بر روی منوی چرخ دنده ای آن کلیک کنید و برای تنظیمات بیشتر برای ایمیل گزینه More mail settings را انتخاب کنید. سپس گزینه SendingReceiving Email From Other Accounts را انتخاب کنید، تا همه دریافتی و ارسالی هایتان به این ایمیل وارد شود.

هات‌میل: به بخش options آن وارد شوید، و در آنجا در قسمت More Options می توانید همه تنظیمات ایمیل خود از جمله ایمپورت کردن آن ها را ببینید.

یاهو: شاید سخت ترین انتقال اطلاعات به یاهو باشد، چرا که در بیشتر مواقع اجازه ورود ایمیل ها را از یک سرور دیگر را به خودش نمی دهد، و برای انجام این کار باید ایمیل های مورد نظر خود را یکی یکی به اینجا با فوروارد کردن آنها منتقل کنید. البته یاهو اجازه می دهد که از یک سیستم مازاد مثل TrueSwitch برای جابجایی ایمیل ها کمک بگیرید.

اما یاهو اجازه می دهد که مخاطبین سرویس دهنده قبلی خود را به اینجا منتقل کرد و برای این کار به بخش مخاطبین یاهو یا Contacts رفته و سپس در بخش View All Contacts، مخاطبین انتخابی را مشخص کنید.

تغییر آدرس ایمیل بدون حذف محتوا

تغییر ایمیل از یاهو به یک سرور دیگر

یاهو برای کاربران خود که قصد داشته باشند به سرویس دهنده ایمیل دیگری نقل مکان کنند، یکی از آسانترین راه‌حل‌ها را در نظر گرفته است؛ برای اینکار به ایمیل جدیدی که در یک سرور دیگر قرار دارد بروید، و در قسمت import  آن،مشخصات ایمیل و پسورد یاهو خود را وارد کنید. اما همان طور که گفته شد، برای تغییر از یک سرور به یاهو با مشکل یکی یکی فوروارد کردن ایمیل هایتان به یاهو مواجه هستید که اگر واقعا نتوانید و نخواهید که این بار را تحمل کنید، می توانستید از یک سیستم کمکی به اسم TrueSwitch برای ایمپورت کردن ایمیل هایتان به یاهو استفاده کنید.

TrueSwitch چیست؟

این سیستم برای رد و بدل کردن ایمیل ها بین سرویس دهنده های مختلف، طراحی شد؛ قبل از طراحی این سیستم آنلاین، گاهی برای انتقال بین سرویس دهنده های مختلف، مجبور به داده هزینه انتقال هم می شدید، که با ورود این سیستم می توانید به راحتی و به طور رایگان بین سرویس دهنده هایی چون Gmail به Hotmail و برعکس،  AOLMail یا Verizon  و یا Comcast جابجا شوید.

اما وقتی در این نقل و انتقالات پای یاهو به میان می آید، این سیستم از شما هزینه‌ای را برای این مهاجرت می گیرد و به طور تضمین شده متعهد می شود که می توانید به مدت ۹۰ روز همه ایمیل‌های قبلی خود را به سرور جدیدتان فوروارد کنید.

این سیستم همچنین خدماتی مثل اعلان ایمیل جدیتان را به دوستانی که خود انتخاب می کنید، را برعهده دارد.

نظرات خود را می توانید با گویا آی تی به اشتراک بگذارید و یا می توانید مطلب را برای دوستانتان از طریق شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *