شرکت سامسونگ با انتشار یک تصویر، عرضه تراشه پرچم‎دار جدید اگزینوس را تایید کرد

شرکت سامسونگ با انتشار یک تصویر، عرضه تراشه پرچم‎دار جدید اگزینوس را تایید کرد
  • 1395/11/30
  • مقدم
  • 0

شکی وجود ندارد که گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس شرکت سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد. با این‌حال، شرکت سامسونگ با انتشار یک تصویر جدید، شایعات موجود پیرامون عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را در چندین مدل مختلف با تراشه اگزینوس و اسنپدراگون، افزایش داده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس تصویر تازه منتشر شده توسط شرکت سامسونگ، نسل جدید تراشه پرچم‌دار اگزینوس سری ۹ به نمایش گذاشته شده است. هم‎چنین در کپشن مربوط به این تصویر در حساب رسمی اگزینوس سامسونگ، عبارت “برای نسل جدید تراشه اگزینوس، آماده باشید” جلب‌توجه می‌کند.

وب‌سایت سم‌موبایل برای اولین‌بار، این تصویر را در حساب رسمی اگزینوس سامسونگ یافته است و ادعا می‌کند که هدف سامسونگ از انتشار تصویر جدید در رابطه با تراشه اگزینوس سری ۹، تایید برخی از شایعات گذشته مبنی بر عرضه گوشی پرچم‌دار جدید گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در دو مدل با تراشه اگزینوس شرکت سامسونگ و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام بوده است.

البته رونمایی از نسل جدید تراشه‌های اگزینوس سری ۹ شرکت سامسونگ، دور از انتظار نبود زیرا در شایعات گذشته به تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ اشاره شده بود و با توجه به رونمایی از تراشه اگزینوس سری ۹، گمان می‌رود که این تراشه همان اگزینوس ۸۸۹۵ بوده است و به همین جهت، این دو تراشه از مشخصات سخت‌افزاری مشابهی استفاده می‌کنند.

تراشه اگزینوس

گمانه‌زنی‌های گذشته پیرامون تراشه پرچم‌دار جدید شرکت سامسونگ، نشان می‌دهد که گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به یک تراشه با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری مجهز خواهد بود و در این تراشه، مجموعاً از چهار هسته اختصاصی M2 با فرکانس حداکثری ۲٫۵ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف A53 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز در حالت حداکثری، استفاده شده است. هم‌چنین، پردازش محتوای گرافیکی بر عهده چیپ‌ Mali-G71 خواهد بود.

 هنوز مشخص نیست که در صورت ارائه گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در دو مدل با تراشه اگزینوس سری ۹ و اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، کدام‌ مدل‌ها در بازارهای آسیایی و اروپایی عرضه خواهد شد اما با در نظر گرفتن سابقه شرکت سامسونگ در عرضه گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۶، انتظار می‌رود که عرضه گوشی گلکسی اس ۸ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تنها به بازار آمریکا محدود شود.

در صورت عرضه گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در بازار آمریکا، این سوال پیش خواهد آمد که چرا تمامی تولید اولیه تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام به گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس اختصاص یافته است! با اینکه جواب این سوال را هنوز نمی‌دانیم، به‌نظر می‌رسد که در روند توسعه تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مطابق با شایعات گذشته، مشکلی بوده است و به همین جهت، سامسونگ تصمیم دارد تا تولید اولیه تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را که چندان زیاد نیست؛ به مدل مخصوص گوشی‌های پرچم‎دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس برای عرضه در بازار ایالات متحده اختصاص دهد.

جدا از تراشه اگزینوس سری ۹ و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ با قیمت بیشتری در مقایسه با گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج عرضه خواهد شد و مدل پایه آن‌ها به چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

البته شرکت سامسونگ در حال‌حاضر، به شایعات و گمانه‌زنی‌های موجود پیرامون این تصویر واکنشی نشان نداده است اما چندان دور از انتظار نخواهد بود که شرکت سامسونگ در نمایشگاه MWC، جزئیات بیشتری را در رابطه با تراشه‌ پرچم‌دار جدید اگزینوس سری ۹ ارائه دهد.

منبع: Technobuffalo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *