۶ راه آسان برای شاد، کارآمد و منظم کردن محیط کار

۶ راه آسان برای شاد، کارآمد و منظم کردن محیط کار
  • 1395/11/30
  • مهدی پیوندی
  • 0

از همین امروز روز کاری خود را با سازماندهی چنان محیط کاری آغاز کنید که بتواند باعث حفظ انگیزه شما در تمام مدت روز، ماه و سال کاری تان شود. برای افزایش بازده، سلامت و شادمانی در محیط کاری خود به این موارد ساده اما موثر توجه کنید:

6 راه آسان برای شاد، کارآمد و منظم کردن محیط کار

  1. با استفاده از اپ های تقویم، یادداشت برداری و برنامه ریزی، فهرست کارها و برنامه های خود را مرتب کرده و برای خود یادآور تنظیم کنید. به عنوان نمونه می توانید از Wunderlist یا Google Keep استفاده کنید که این مزیت را نیز در خود دارند که در پلتفورم های مختلف، از ویندوز گرفته تا اندروید قابل نصب هستند و با وارد کردن اطلاعات در یک پلتفورم، داده های شما از طریق اینترنت همگام سازی می شوند و لذا می توانید همیشه، همه جا و از طریق هر سیستم عاملی به آنها دسترسی داشته باشید.
  2. برای محیط کار خود از نوری استفاده کنید که با کار شما تناسب داشته باشد. رنگ های طیف آبی برای کارهایی که با حل مساله و تجزیه و تحلیل سر و کار دارند مناسب است. رنگ های گرمتر برای محیط هایی که در آنها نیاز به آرامش بیشتری وجود دارد مناسب تر هستند.
  3. آثار هنری محیط کار باید بسیار جذاب و زیبا باشند. اینها چیزهایی هستند که توجه شما را به خود جلب می کنند و باعث آرامش ذهن شما می شوند. بهتر است از تصاویر یا نقاشی های واقع گرایانه از طبیعت در آب و هوای معتدل استفاده کنید، مثلا یک گذرگاه جنگلی می تواند گزینه خوبی باشد.
  4. دیوارها را با سبز نسبتا روشن، مانند رنگ گیاه مریم گلی رنگ بزنید. تحقیقات نشان می دهند که رنگ سبز تفکر خلاق را افزایش می دهد، و طیف های روشنتر نیز برای کارهایی که نیاز به تفکر و شناخت دارند مناسب تر هستند.گیاه مریم گلی
  5. نوشیدنی های روزانه باید شما را سر حال تر کنند، نه اینکه باعث سنگینی شما شده و مشکل آفرین شوند. توجه داشته باشید که نوشیدنی های شیرین می توانند تا ۵۰۰ کالری در خود داشته باشند. متخصصین تغذیه ترکیب شیر و چای را توصیه می کنند. از این طریق می توانید بدون استفاده از نوشیدنی های غیر طبیعی، شیرین و مضر، طعم خوشایندی را تجربه کنید.
  6. اگر در محیط کار خود از تنقلات شور مثل چیپس و پفک و یا به عبارت بهتر، از هر نوع هله و هوله استفاده می کنید، همین امروز آنها را کنار گذاشته و به جای آن از پسته استفاده کنید. از این طریق، علاوه بر دور ماندن از مضرات این گونه خوراکی های صنعتی، فیبر و پروتئین لازم برای بدون خود را نیز تامین می کنید.
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *