تصویر تبلت هیبریدی سرفیس پرو ۵ در وب‌سایت شرکت مایکروسافت فاش شد

تصویر تبلت هیبریدی سرفیس پرو ۵ در وب‌سایت شرکت مایکروسافت فاش شد
  • 1395/11/30
  • مقدم
  • 0

مدت‌هاست که شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه جدید تبلت سرفیس پرو ۴ شنیده می‌شود و اشاره رسمی شرکت مایکروسافت به تبلت سرفیس پرو ۵، تایید می‌کند که تبلت هیریدی جدید ردموندی‌ها در حال توسعه است. به‌تازگی، در یک وب‌سایت فرانسوی متعلق به مایکروسافت، تصویر جدیدی منتسب به تبلت سرفیس پرو ۵ فاش شده است که طراحی این تبلت ویندوزی را نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

در پایان یک مقاله در بخش خبری نسخه مخصوص وب‌سایت مایکروسافت برای فرانسوی‌ زبان‌ها، به تبلت سرفیس پرو ۵ اشاره شده است و تصویر این مقاله، تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت را نشان می‌دهد. شاید با نگاه اول، فکر کنید که مایکروسافت به‌طور تصادفی، تبلت سرفیس پرو ۵ را فاش کرده است اما احتمال می‌دهیم که ارجاع موجود به تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت، تنها یک اشتباه تایپی بوده باشد و با توجه به طراحی مشابه آن با تبلت سرفیس پرو ۴، صحت این ادعا قابل اثبات است.

سرفیس پرو 5
تصویر منتسب به سرفیس پرو ۵

افزون بر این، تصویر منتسب به تبلت سرفیس پرو ۵ در ماه نوامبر سال گذشته منتشر شده است و با توجه به فاصله زمانی نسبتاً زیاد آن، شک داریم که تصویر منتشر شده واقعی باشد زیرا در غیر این‌ صورت، مایکروسافت تصویر فاش‌شده را از وب‌سایت رسمی خود حذف حذف می‌کرد.

طراحی نسخه واقعی تبلت سرفیس پرو ۵ چگونه خواهد بود؟

سرفیس پرو 5
سرفیس پرو ۴

با توجه به اینکه تصویر منتشر شده ربطی به تبلت سرفیس پرو ۵ ندارد، هنوز هیچ تصویری از این تبلت هیبریدی فاش شده است و نمی‌دانیم که از نظر طراحی، تبلت ویندوزی جدید مایکروسافت با نسل گذشته خود چه تفاوتی دارد. با این‌حال، بخشی از مشخصات‌فنی تبلت سرفیس پرو ۵ فاش شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به عرضه این تبلت با حافظه داخلی بیشتر، حافظه رم بیشتر، نمایشگر ۴K، پردازنده جدیدتر (به احتمال زیاد، پردازنده‌های کبی‌لیک شرکت اینتل)، نمایشگر ۴K و نسخه بهبود یافته قلم سرفیس پن اشاره کرد.

به هرحال، از آنجایی‌که مایکروسافت برای کاهش وزن تبلت هیبریدی جدید خود به سختی تلاش می‌کند؛ انتظار داریم که سرفیس پرو ۵ با یک طراحی بهبود یافته در مقایسه با سرفیس پرو ۴ ارائه شود. شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف، نشان می‌دهد که تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت در بهار سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد و سرفیس پرو ۵ به همراه نسل دوم لپ‌تاپ سرفیس بوک شرکت مایکروسافت، در دسترس قرار خواهد گرفت.

با اینکه اطلاعات چندانی از سرفیس پرو ۵ و سرفیس بوک ۲ در اختیار نداریم و شرکت مایکروسافت به طور رسمی به شایعات موجود پیرامون محصولات جدید خود واکنشی نشان نداده است، انتظار داریم که با نزدیک‌تر شدن به زمان رونمایی رسمی از تبلت سرفیس پرو ۵ و لپ‌تاپ سرفیس بوک ۲، جزئیات بیشتری در رابطه با مشخصات‌فنی آن‌ها ارائه شود.

به هرحال، بهتر است فعلاً امیدوار باشیم که شرکت مایکروسافت، تبلت سرفیس پرو ۵ را به همراه لپ‌تاپ سرفیس بوک ۲ در ماه آوریل به همراه دومین به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با نام Creators Update ارائه دهد. در واقع، علت تاخیر در عرضه تبلت سرفیس پرو ۵ به دلیل عدم ارائه گسترده پردازنده‌های کبی لیک شرکت اینتل و آماده‌ نشدن آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بوده است و بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت، بدون این دو ویژگی در دسترس قرار بگیرد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *