آموزش های ابتدایی برای کاربران جدید تلگرام

آموزش های ابتدایی برای کاربران جدید تلگرام
  • 1395/12/1
  • زهرا معبودی
  • 0

در این مقاله می خواهیم شما را  امکانات کامل نرم افزار پیام رسان تلگرام آشنا نماییم. در واقع افرادی که برای اولین بار است که دست به تلگرام می شوند می توانند با این مقاله ۵۰ درصد از این برنامه را بیاموزند چرا که این آموزش برای کاربران ضروری است.

نرم افزار پیام رسان تلگرام در چند سال اخیر به یکی از محبوب ترین برنامه ها بین مردم ایران تبدیل شده است و امروز یکی از پر کاربرترین نرم افزارهای مورد استفاده برای انتقال پیام می باشد که به همین دلیل تلاش می کنیم ترفند ها و تکنیک های کار و استفاده کامل از تلگرام را به صورت تصویری برای شما قرار دهیم.

تلگرام

تنظیم پیش نمایش پیام ها(فعال و غیر فعال نمودن):

پیش نمایش پیام ها برای آگاهی شما از دریافت پیام های آنی است که بسیار مفید است اما اگر در کنار کسی باشید و تمایل به دیدن این پیام های آگاهی توسط شخص مجاور ندارید می توانید در این قسمت تیک خاموش کردن پیش نمایش پیام را فعال کنید

آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

تنظیم رنگ دلخواه برای هر مخاطب:

یکی از امکانات جالب تلگرام حق انتخاب به کاربر برای تعیین رنگ خاص برای هر مخاطب است که با این امکان به محض دریافت پیام از شخص رنگی که شما تنظیم کرده اید قرار می گیرد برای این کار به قسمت لیست کانتکت(مخاطبان) رفته و کارهای زیر را انجام دهید:

 

آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

مدیریت ذخیره کردن فایل ها و رسانه ها:

یکی از مواردی که برای یک استفاده کننده از تلگرام مهم و ضروری است دانستن تنظیم دانلود رسانه ها می باشد که فایل های ارسالی و دریافتی خود تا سقف ۲ گیگ را مدیریت کند و برخی فایل ها و عکس ها برای از دست ندادن عکس خودکار باز نشود که حجم اینترنت شما به پایان برسد.برای تنظیم این مورد می توانید به قسمت تنظیمات رفته و مطابقه با عکس زیر عمل کنید

آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

مدیریت پیغام های پاپ آپ:

هنگامی که یک نفر به شما پیامی می دهد در بالای صفحه نمایش این پیام ظاهر می شود که به این امکان پاپ آپ گفته می شود که با این قابلیت شما می توانید بدون باز کردن نرم افزار پیام را مشاهده و پاسخ دهید که با رفتن به قسمت تنظیمات می توانید این پاپ ها را مدیریت نمایید.

 

آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

 امکان گفتگوی مخفی:

سکرت چت یا چت خصوصی و مخفی یک قابلیت ویژه است که پس از چت شما می توانید پیام ها را نابود و محو کنید و برای پاک کردن این گفتگو زمان مشخص کنید.

آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

وضعیت آخرین بازدید:

در این بخش شما می توانید اخرین بازدید افراد از تلگرام را مشاهده کنید همچنین می توانید حالت آخرین بازدید را بر روی وضعیت پروفایل خود قرار دهید .

آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

 

امکان سرچ پیام:

تا به حال برای شما پیش آمده که می خواهید صحبتی یا رسانه ای را از کانال ها،گروه ها و یا چت دو نفره پیدا کنید که با امکان جست و جو این کار امکان پذیر است .

آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

 

بلوک کردن پیام ها

حالت قفل کردن یا بلوک کردن پیام ها برای ایجاد سطح دسترسی است که هر کس نتواند پیام های شما مشاهده و بررسی نماید و شما بتوانید برخی افراد دارای لیست خود را در این حالت قرار دهید برای این کار باید طبق تصویر زیر اقدام کنید.

آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

 

امنیت اکانت تلگرام

حساب شخصی یا کاربری شما توسط تلگرام مورد حفاظت قرار می گیرد و لیست آی پی های ثبت شده و ورود پیدا کرده را به شما میدهد به منظور تنظیم آن لاین بودن همزمان با چند دستگاه یا محدود کردن آن و بررسی عدم نفوذ پذیری شخصی به حساب کاربری می توانید در این قسمت تنظیمات خاص را انجام دهید

آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

 

سپس برای آگاه سازی از ورود به حساب شما می توانید مطابق تصویر زیر عمل کنید

 

آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

 

افزودن استیکرها

شکلک ها و عکس نوشته های استیکری امروزه بسیار محبوب و زیاد شده است به منظور افزودن استکیرهای دلخواه می توانید در این بخش روی ارسال استیکر کلیک و گزینه اد را انتخاب نمایید.

 

آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

برخی استیکر ها به صورت پیش فرض در خود تلگرام وجود دارند که از طرف این سرویس ارائه می شوند اما برنامه نویس ها و گرافیست ها با دانش خود، اقدام به طراحی استیکرهایی کرده اند که می تواند تجربه شما از کار کردن با این سرویس را لذت بخش تر کند. بدین منظور می توانید استیکرهای دیگران که برای شما ارسال می کنند را ذخیره کنید.

امیدواریم که با این توصیه های آماتوری در تلگرام بتوانید به یک عضو ثابت این شبکه در آیید و از امکانات ارزشمند آن استفاده کنید. دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *