آموزش تغییر و شخصی سازی تم تلگرام با قابلیت بیش از ۴۰۰ تغییر

آموزش تغییر و شخصی سازی تم تلگرام با قابلیت بیش از ۴۰۰ تغییر
  • 1395/12/2
  • زهرا معبودی
  • 0

از مدت ها قبل تلگرام در بروز رسانی هایش اعلام کرده بود که قصد دارد این برنامه را با یک بروز رسانی قوی تر و عمیق تر، مورد رضایت بیشتر کاربران آن را قرار دهد. امکان تغییر تم دقیقا چیزی بود که شاید خیلی از افراد به دنبال آن بودند.

اما خبر دقیق این بروز رسانی در دست نبود تا اینکه امروز صبح با باز کردن این برنامه متوجه شدم که تلگرام یک بروز رسانی برایمان در نظر گرفته است. وقتی که تلگرام را بروز رسانی کردم ( البته نسخه دسکتاپ ) متوجه شدم که برخی امکانات مناسب برای آن در نظر گرفته شده است. از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

افزایش شکلک ها و استیکرها

گرافیکی تر شدن شکلک ها

تغییراتی در پخش صدا

و فیکس کردن چند باگ امنیتی و کاربردی در تلگرام

اما مهم ترین تغییر این بود که شما می توانید حالا تم تلگرام خود را ویرایش کنید. به همین دلیل سریع به مسیری که تلگرام بیان کرده بود رفتم. تلگرام در نوتیفی آپدیت خود اعلام کرده که می توانید از بخش تنظیمات حالا تم خود را تغییر دهید.

برای اولین بار وقتی می خواهید تم را تغییر دهید، باید وارد تنظیمات تلگرام شوید و از آن جا بخش تم را پیدا کنید:

theme-telegram

همیشه در مرحله اول، قبل از اینکه تلگرام را برای تغییر تم مورد استفاده قرار دهید، ۲ گزینه وجود دارد که شامل سه گزینه آخر است. ابتدا باید روی گزینه edit theme کلیک کنید. تلگرام در خواستی ابتدا از شما دارد و شما آن را دنبال می کنید

 

تغییر تم تلگرام

در اینجا باید روی گزینه save کلیک کنید. بلافاصله امکان تنظیمات رنگ ها به صورت زیر برایتان فراهم می شود:

 

theme-telegram

در سمت راست شما شمار زیادی از امکانات قابل تنظیم برای این برنامه را مشاهده می کنید. من تا آن جایی که توانستم این امکانات را شماش کنم به رقم سیصد تا ۴۰۰ رسیدم اما فکر می کنم از این رقم خیلی بالاتر باشد. در واقع شما می توانید تمامی المان ها را به طور جزیی و ریز ریز تنظیم کنید و به رنگ دلخواه خود تبدیل کنید.

برای نمونه من یکی دو مورد از رنگ ها را تغییر دادم که به شما نشان دهم. اولین چیزی که برای تغییر در نظر گرفتم، رنگ پس زمینه بود:

theme-telegram

وقتی که این مورد را برای تغییر در نظر می گیرید باکس تنظیمات رنگ برای تان باز می شود که می توانید به روش های مختلف رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و به برنامه بشناسانید و در نهایت آن را save کنید. به محض ذخیره کردن این تغییرات روی تم حاصل شده و شما می توانید خروجی آن را مشاهده کنید.

شما به هر میزان که بخواهید می توانید روی تلگرام تغییرات ایجاد کنید و در نهایت با فشردن دکمه export theme آن چه را که شخصی سازی کرده اید، ذخیره کنید و در استفاده های بعدی آن را مورد استفاده و شخصی سازی قرار دهید.

در این تنظیمات می توانید هر چیزی اعم از پس زمینه ها، متن ها، فضاهای خالی، و بیش از ۴۰۰ المان دیگر را تغییر دهید.

در قسمت پالت رنگی که در سمت راست قرار دارد می توانید به سادگی از خاصیت سرچ یا جستجو استفاده کنید و المانی را که می خواهید تغییر دهید را پیدا کنید و آن را روی تلگرام خود اعمال کنید.

شاید در اولین تجربه ای که برای تغییر این تم داشته باشید، یک تم درهم و برهم داشته باشید که شما را از این کار پشیمان کند. برای اینکه تم را به حالت اولیه و پیش فرض تلگرام ببرید کافی است که باز هم به بخش تنظیمات بروید. از آن جا روی گزینه اول یعنی use default telegram theme کلیک کنید. با این کار باکسی مشابه زیر به شما نمایش داده می شود:

تغییر تم تلگرام

در این حالت تلگرام به شما یک فرصت ۱۵ ثانیه ای می دهد تا تصمیم خود را بگیرید. اگر بخواهید تم را به حالت اول برگردانید باید گزینه keep change را بزنید در غیر اینصورت یا revert را بزنید و یا اینکه، بگذارید موعد مورد نظر سر برسد تا تنظیمات انجام شده همچنان به قوت خود باقی بماند.

به نظر من که این یک تغییر واقعا بزرگ در تلگرام بوده که البته هنوز مشخص نیست که می تواند به موفقیت بیشتر این شبکه کمک کند یا نه چرا که بسیاری از شبکه های اجتماعی موفق نظیر فیس بوک تا کنون به طور کاملا رسمی این چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار نداده اند اما در امر ماندگاری و کاربر پسند بودن همچنان در طراز اول هستند.

دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *