آموزش دریافت ایمیل توسط تلگرام با ربات GmailBot

آموزش دریافت ایمیل توسط تلگرام با ربات GmailBot
  • 1395/12/3
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که گوشی های هوشمند آمدند تا جایگزین بسیاری از دیوایس ها بشوند حالا این اتفاق به طور نرم افزاری برای تلگرام در حال رخداد است. شما خیلی کارها را می توانید با این نرم افزار فوق العاده انجام دهید. درست از وقتی ربات ها سر از تلگرام در آورده اند قابلیت های آن به صورت صعودی رو به افزایش است. اما اگر رویایتان این است که همه امور خود را از طریق تلگرام مدیریت کنید، آرزوی عجیبی نیست. از آن جا که ربات GmailBot معرفی شده تا شما بتوانید از طریق آن، ایمیل های خود را ارسال و دریافت کنید می توان گفت هر چیزی با رباتکده های تلگرام امکان پذیر است.

اما من به محض اینکه به این موضوع یعنی ارسال و دریافت ایمیل با GmailBot برخورد کردم به فکر امنیت آن افتادم. اما در این باره باید گفت که امنیت این سرویس از دو جهت یعنی امنیت خود تلگرام و امنیت این ربات مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع این ربات با اپلیکیشن های ارسال و دریافت ایمیل هیچ فرقی ندارد. بی شک از این دست اپ ها روی گوشی شما باید چند موردی نصب باشد.

زمانی که شما کار خود را با GmailBot شروع می کنید، به سادگی می توانید پیغام تایید هویت خود را مشاهده کنید و از طریق آن اقدام کرده و با گوگل میل یا همان جیمیل، همگام سازی انجام دهید:

GmailBot

 

وقتی که روی authorize me کلیک می کنید، با پیغامی مواجه می شوید که به صورت زیر است:

GmailBot

کافیست روی open کلیک کنید تا وارد صفحه مربوطه گوگل میل شوید. در ابتدا لازم است اکانت مورد نظر جیمیلی خود را انتخاب و بعد وارد مرحله همگام سازی شوید:

GmailBot

روی allow کلیک کنید تا این کار صورت بگیرد. بعد از این کار بلافاصله تلگرام با جیمیل همگام شده و هر وقت ایمیلی برایتان ارسال شود به شما نمایش می دهد حتی می توانید ایمیل های قدیمی تر خود را در این اکانت مشاهده کنید. نوتیفی های دریافت ایمیل ها درست مثل نوتیفی های دریافت پیام از دوستان و کانال هاست با این تفاوت که شما با آیکون و لولگوی جیمیل هم سر و کار خواهید داشت. به این تصویر نگاه کنید:

GmailBot

در این سرویس من یکی از ایمیل هایم را با تلگرام همگام سازی کردم و بدین ترتیب آخرین ایمیل دریافتی ام را مشاهده کردم. با فشردن کلید show more می توانید اطلاعات بیشتری از این ایمیل را مشاهده کنید یا به عبارتی متن کامل ایمیل را بخوانید.

اگر تصمیم دارید که نسبت به این ایمیل واکنشی نشان دهید، مثلا آن را پاسخ دهید یا هر کار دیگری انجام دهید می توانید از خاصیت actions استفاده کنید:

 

GmailBotشما می توانید با چند امکانی که در اختیار دارید ایمیل را مورد پاسخ قرار دهید. اول اینکه می توانید با زدن گزینه reply روی این ایمیل پاسخی ارسال کنید که قادر خواهید بود تا حجم ۱۵ مگابایت به آن اطلاعات اضافه کنید ( اتچ کردن فایل ).
همچنین می توانید ایمیل را حذف کنید ( اولین گزینه از سمت راست یا همان سطل زباله ) و در ادامه آن را آرشیو کرده و بعد با زدن گزینه چشم، آن را در حالت خوانده شده تغییر وضعیت دهید.

بدین صورت می توانید از این فرصت استفاده کرده و کار ارسال و دریافت ایمیل های تان را خیلی راحت انجام دهید. در این باره آیا سوال و یا دیدگاهی دارید؟ آن را با ما در میان بگذارید و این مطلب گویا آی تی را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *