۳ تاکتیک مهم بازاریابی ایمیلی که بیش از هر تاکتیک دیگری به آنها نیاز دارید

۳ تاکتیک مهم بازاریابی ایمیلی که بیش از هر تاکتیک دیگری به آنها نیاز دارید
  • 1395/12/7
  • مهدی پیوندی
  • 0

روزانه و همه روزه ۱۴۴ میلیارد ایمیل در جهان ارسال می شود. شما چگونه ایمیل خود را از بقیه متمایز می کنید؟ هنگامی که صحبت از بازاریابی ایمیلی به میان می آید، سه تاکتیک اصلی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید متمایز باشید، فرآیند فروش را به سرانجام برسانید و در رقابت جلب توجه در اینباکس مخاطبان پیروز شوید.

مطالعه این مطلب را ادامه دهید تا آنها را فرابگیرید.

 

  1. عنوان های مبهم و کوتاه

عناوین در بازاریابی ایمیلی یک هدف عمده دارند: باید موجب شوند که دریافت کننده ایمیل، آن را باز کند. اما این در حرف از عمل آسانتر است. غول نرم افزار بازاریابی ایمیلی؛ MailChimp نشان داده که در تمامی حوزه های عمده کسب و کار، میانگین نرخ باز شدن ایمیل ها بین ۱۷ تا ۲۸ درصد است. این یعنی از هر چهار نفر تنها یک نفر ایمیل شما را باز می کند (خواندن یا کلیک روی لینک های آن پیشکش!). همانطور که مشاهده می کنید، بهینه سازی عناوین برای کسب اطمینان از اینکه مشترکان شما ایمیل تان را واقعا می خوانند ضروری است. البته انجام این کار دشوار نیست؛ فقط هنگامی که عنوان خود را تنظیم می کنید، دو مورد مهم را در خاطر داشته باشید: کوتاه و مبهم بنویسید.

می توان ادعا کرد که بهترین عنوان در تاریخ بازاریابی ایمیلی متعلق به ایمیلی است که در زمان اولین کمپین ریاست جمهوری اوباما ارسال شد و باعث شد که از طریق اینترنت (و بیشتر از طریق بازاریابی ایمیلی) ۶۹۰ میلیون دلار جمع آوری شود. عنوان این بود: «سلام» (البته به انگلیسی خودمانی!). بله، همین! عنوان ایمیل «سلام» بود. چرا اینقدر موثر واقع شد؟ همه چیز به روانشناسی بر می گردد. احتمال باز کردن ایمیل هایی که عناوین آنها مشابه با عناوینی است که دوستان، خانواده و همکارانتان مورد استفاده قرار می دهند بیشتر است.

در کمپین بازاریابی ایمیلی بعدی خود از عناوین کوتاه و مبهم استفاده کنید و بعد بنشینید و نظاره گر صعود نرخ باز شدن ایمیل هایتان باشید.

 

  1. افزودن محتوا

بیش از آنچه بتوان شمرد، ادعای نابودی بازاریابی ایمیلی را دیده و شنیده ایم. اما حقیقت این است که ایمیل نابود نشده و هیچگاه هم چنین نخواهد شد. در واقع، بازاریابی ایمیلی بیشترین بازگشت سرمایه را در بین روش های مختلف بازاریابی دیجیتال حاصل می کند، چرا که تنها روش کم هزینه برای دسترسی به مخاطبان هدفمند است. انجمن بازاریابی مستقیم (Direct Marketing Association) نشان داد که بازگشت سرمایه بازاریابی ایمیلی چیزی معادل ۴۳۰۰ درصد است!

محتوا 3 تاکتیک مهم بازاریابی ایمیلی که بیش از همه به آنها نیاز دارید

علیرغم اینکه ایمیل زنده است، اما ایام یکه تازی آن گذشته است؛ ایامی که بازاریاب ها اینباکس ما را از پیشنهادات، کوپن های تخفیف و آگهی های فروش فوق العاده پر می کردند. در آن روزگار این موثر واقع می شد و بازاریاب ها با اسپم کردن ایمیل درآمد خوبی عاید می کردند، اما امروز دیگر عملی و موثر نیست. امروزه ما کمتر در معرض ایمیلهای اسپم قرار می گیریم، چرا که فیلترهای نرم افزارهای مشاهده ایمیل (چه تحت وب و چه نرم افزارهای رایانه) از اینباکس ما محافظت می کنند، به علاوه حتی قوانینی (مانند قانون CAN SPAM) هم در این زمینه وضع شده است.

با وجود این سدهای جدید، چگونه می توانید ایمیل را به قدرتمندترین ابزار در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود تبدیل کنید؟ ساده است، علاوه بر پیشنهادات، کوپن های تخفیف و اطلاع رسانی نسبت به فروش های فوق العاده، ارائه محتوای ارزشمند و باکیفیت را نیز به کمپین بازاریابی ایمیلی خود اضافه کنید.

اگر کمپین بازاریابی ایمیلی شما فقط به دنبال فروش باشد، مشترکان تان خسته خواهند شد و سرانجام اشتراک خود را لغو می کنند. این پدیده با عنوان رویگردانی شناخته می شود و آمار نشان می دهد که می تواند موجب کاهش ۲۵ درصدی مشترکان شما در هر سال شود.

راه حلی که بسیاری از بازاریاب ها برای کاهش رویگردانی از آن استفاده می کنند، صرف هزینه بیشتر برای رشد تعداد مشترکین شان است. اما حفظ مشتریان فعلی از جذب مشتری جدید کم هزینه تر است. به منظور کاهش نرخ رویگردانی، باید علاقه مشتریان فعلی خود را حفظ کنید. این همانجایی است که محتوا به کمک شما می آید. بدون تلاش در جهت فروش، از محتوا برای آموزش و اطلاع رسانی به مشتریان خود استفاده کنید. موارد زیر چند ایده برای آغاز کار هستند:

  • یک فهرست از ۱۰ مقاله برتر حوزه فعالیت خود تهیه کنید و آن را با مشترکانتان به اشتراک بگذارید.
  • محتوای گردآوری شده را با محتوای وبلاگ خودتان ترکیب کنید.
  • در برخی از ایمیل ها آموزش و ارائه اطلاعات را در اولویت قرار دهید.

 

  1. همه چیز را امتحان کنید

در دنیای ایمیل، شما این قدرت را دارید که تقریبا هر چیزی را امتحان و تست کنید و (تقریبا) فورا واکنش حاصله را مشاهده کنید. این به شما اجازه می دهد تا بر مبنای یافته های خود، به طور مستمر کمپین های ایمیلی را بهبود ببخشید.

ساده ترین تست ها، تست های دوبخشی یا A/B هستند، چرا که کافی است دو یا چند نسخه متنوع از ایمیل را به گروه های مجزا از مشترکین خود ارسال کنید و واکنش هر گروه را به هر ایمیل بررسی کنید.

برای کسب بیشترین بازده، باید این سه مورد را در کمپین های بازاریابی ایمیلی خود مورد ارزیابی قرار دهید:

  1. عنوان: همانطور که در بالا ذکر شد، عناوین بسیار مهم هستند. آنها دروازه ایمیل شما هستند، و اگر مناسب نباشند، کسی آنها را باز نخواهد کرد. بلندی و کوتاهی عنوان، استفاده از علایم نگارشی متفاوت، چینش کلمات و حتی اضافه کردن ایموجی (شکلکها) را امتحان کنید.
  2. طرح: به یاد داشته باشید که حتی اگر شما از یک طرح راضی هستید، دلیلی ندارد که مشترکان شما هم با شما هم عقیده باشند. بنابراین، با توجه به اینکه شما ایمیل را برای جلب مخاطبان ارسال می کنید (و نه خودتان!)، لازم است که رنگ های مختلف، دکمه های متنوع، انواع گوناگون فرمت ها و فونتها و تصاویر مختلفی را امتحان کنید.
  3. زمان ارسال: مطالعه ای که توسط Experian انجام شد نشان داد که ایمیل هایی که در ایام آخر هفته ارسال می شوند، عملکرد بهتری از ایمیل های ارسال شده در روزهای کاری دارند. بر اساس همین مطالعه، بهترین ساعت برای ارسال ایمیل ها ۸ شب تا نیمه شب است. با این وجود، هر حوزه از کسب و کار با دیگری متفاوت است، لذا این را در تست هایی که انجام می دهید در ذهن داشته باشید. سعی کنید ساعت ها و روزهایی را پیدا کنید که هنگامی که ایمیل شما در اینباکس مخاطب ظاهر می شود، معمولا چیز دیگری باعث از دست رفتن تمرکز او نمی شود.

 

بن مایه کلی مطلب حاضر این است: با مشترکان خود مانند مشترک برخورد نکنید، با آنها به مانند انسانهای واقعی رفتار کنید. با آنها همانطوری صحبت کنید که دوستان، خانواده و همکارانشان با آنها صحبت می کنند، محتوای ارزشمند در اختیار آنها قرار دهید و با تست و آزمایش بیشتر با آنها، خواسته ها و نیازهایشان آشنا شوید. در اینصورت ایمیل تبدیل به موفق ترین کانال بازاریابی شما خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *