اطلاعات بیشتری از گوشی پرچم‌دار هوآوی پی ۱۰ پیش از معرفی رسمی فاش شد

اطلاعات بیشتری از گوشی پرچم‌دار هوآوی پی ۱۰ پیش از معرفی رسمی فاش شد
  • 1395/12/7
  • مقدم
  • 0

گوشی هوآوی پی ۱۰ یکی از گوشی‌های پرچم‌دار جدیدی است که شرکت هوآوی به‌طور رسمی در کنگره جهانی موبایل از آن رونمایی خواهد کرد و این مدل، با هوآوی پی ۹ که در سال گذشته به بازار عرضه شده است؛ جایگزین می‌شود. هم‌چنین، هوآوی پی ۱۰ پلاس نیز به همراه هوآوی پی ۱۰ ارائه خواهد شد که از مشخصات سخت‌افزاری بهتری و یک نمایشگر با اندازه بزرگ‌تر استفاده می‌کند.

به‌تازگی، هوآوی پی ۱۰ در آزمون گیک‌بنچ و GFXBench فاش شده است که برخی از مشخصات سخت‌افزاری آن‌را تایید می‌کند. هم‌چنین، بخشی از انتظاراتی را که از این گوشی پرچم‌دار داشته‌ایم، به‌نظر باید به فراموشی بسپاریم زیرا مشخصات سخت‌افزاری هوآوی پی ۱۰ از آنچه که برای آن پیش‌بینی شده بود، ضعیف‌تر خواهد بود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

پیش از آنکه به مشخصات فاش‌شده بپردازیم، باید اشاره کرد که ممکن است برخی از اطلاعات به‌دست‌آمده دقیق نباشد؛ به همین جهت، بهتر است فعلاً به آن‌ها به عنوان یک شایعه نگاه کنیم. اول از همه، باید اشاره کرد که هوآوی پی ۱۰ به تراشه هشت هسته‌ای Kirin 960 هوآوی مجهز خواهد بود و فرکانس هسته‌های پردازشی بر روی ۲٫۳ گیگاهرتز تنظیم شده است.

برای پردازش محتوای گرافیکی، چیپ‌ Mali-G70 در این تراشه جای گرفته است که عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش خواهد گذاشت. این تراشه با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است اما انتظار داریم که حافظه‌داخلی با استفاده از یک کارت‌حافظه میکرو SD قابل ارتقا باشد. در رابطه با حافظه رم و حافظه داخلی، باید گفت که ممکن است مدل فاش‌شده، نسخه پایه گوشی پرچم‌دار جدید هوآوی باشد و این موضوع، شایعات گذشته مبنی بر عرضه مدل رده‌بالای هوآوی پی ۱۰ را با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی بی‌اعتبار نخواهد کرد.

هوآوی پی 10

در پشت گوشی هوآوی پی ۱۰، یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی جای گرفته است که می‌تواند حداکثر با رزولوشن ۴K به فیلم‌برداری بپردازد. هم‌چنین، یک شاتر ثانویه ۸ مگاپیکسلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری را برعهده دارد.

در نهایت با قضاوت براساس اطلاعات فاش‌شده از آزمون GFXBench، به‌نظر می‌رسد که شایعات گذشته مبنی بر عرضه هوآوی پی ۱۰ با نمایشگر Quad HD صحت نداشته باشد زیرا در این آزمون، به یک نمایشگر فول اچ‌دی برای گوشی پرچم‌دار جدید هوآوی اشاره شده است. علت اینکه شرکت هوآوی به نمایشگرهای فول اچ‌دی تاکید دارد، چندان مشخص نیست زیرا این موضوع حتی باعث نخواهد شد تا گوشی پرچم‌دار جدید هوآوی پی ۱۰ با قیمت کم‌تری عرضه شود.

هوآوی پی 10

به همین جهت، باید امیدوار باشیم که این موضوع صحت نداشته باشد؛ در غیر این‌صورت، هوآوی پی ۱۰ رقابت بسیار دشواری با گوشی گلکسی اس ۸ و ال‌جی جی ۶ خواهد داشت.

در رابطه با دیگر قابلیت‌های گوشی پرچم‌دار جدید هوآوی، باید اشاره کرد که هوآوی پی ۱۰ به یک حسگر اثرانگشت در زیر دکمه فیزیکی Home مجهز خواهد بود و هوآوی پی ۱۰ پلاس با یک حسگر اثرانگشت همانند مدل‌های قبلی ارائه می‌شود. علاوه‌براین، مدل “پلاس” به یک نمایشگر با دو لبه منحنی مجهز خواهد بود و برای مدل “استاندارد” یک نمایشگر صفحه تخت همانند مدل پایه گوشی گلکسی اس ۷ در نظر گرفته شده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *