گوشی ایسوس Zenfone Live با نمایشگر ۵ اینچی و فلاش LED برای دوربین سلفی معرفی شد

گوشی ایسوس Zenfone Live با نمایشگر ۵ اینچی و فلاش LED برای دوربین سلفی معرفی شد
  • 1395/12/8
  • مقدم
  • 0

شرکت ایسوس، به‌تازگی یک گوشی اقتصادی جدید را به سری گوشی‌های هوشمند Zenfone افزوده است و این محصول با نام Zenfone Live از مشخصات سخت‌افزاری متوسطی استفاده می‌کند. در واقع، باید گفت که ایسوس Zenfone Live همان Zenfone 3 Go است که مدتی پیش، خبری از آن منتشر شد اما شرکت سازنده تصمیم گرفته است تا این مدل را با نام تجاری متفاوتی به بازار عرضه نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

گوشی جدید ایسوس Zenfone Live با شماره مدل ZB501KL ارائه شده است و تصاویر و مشخصات‌فنی آن با گوشی Zenfone 3 Go هم‌خوانی دارد. به همین جهت، مطمئن هستیم که ایسوس Zenfone Live، همان محصولی است که پیش‌تر تصور می‌شد به عنوان عضو جدیدی از سری Zenfone 3 ارائه خواهد شد.

حال بهتر است به مشخصات سخت‌افزاری این گوشی میان‌رده بپردازیم و برای همین، با نمایشگر شروع خواهیم کرد. ایسوس Zenfone Live به یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی LCD IPS مجهز شده و رزولوشن نمایشگر، اچ‌دی است؛ به عبارت بهتر، این گوشی میان‌رده از یک نمایشگر با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل استفاده می‌کند. هم‌چنین، تراشه اسنپدراگون کوالکام نیز به این گوشی قدرت‌ می‌دهد اما مدل آن به صورت دقیق مشخص نشده است و به همین جهت باید، مدتی منتظر ماند. هرچند، بعید می‌دانیم که تراشه مورد استفاده در ایسوس Zenfone Live به سری ۶۰۰ تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام متعلق باشد.

asus-zenfone-live

باید اشاره کرد که در شایعات گذشته، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه ایسوس Zenfone 3 Go با تراشه اسنپدراگون ۴۱۰ کوالکام وجود داشت و به احتمال زیاد، Zenfone Live نیز به این تراشه مجهز شده است. دو گیگابایت حافظه رم به همراه ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

شاید آنچه که ایسوس Zenfone Live را به یک انتخاب ارزشمند تبدیل می‌کند، دوربین آن باشد. برای دوربین اصلی از یک شاتر ۱۳ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های ۱٫۴ میکرومتر، گشادگی دهانه لنز f/2.0 و میدان دید ۸۲ درجه استفاده شده است. یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با فلاش LED با نوری مناسب در جلوی گوشی جای گرفته که ثبت تصاویر سلفی را برعهده دارد. ایسوس Zenfone Live، هم‌چنین با برنامه BeautyLive همراه شده است که اعمال فیلترهای مختلف را به منظور زیباسازی چهره‌ کاربران، بر عهده دارد.

با اینکه شاید از گوشی جدید ایسوس ناامید شوید، باید گفت که ایسوس Zenfone Live از یک باتری ۲۶۵۰ میلی‌آمپر بر ساعت استفاده می‌کند و با سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰ ارائه خواهد شد. البته هنوز نمی‌دانیم که شرکت سازنده، آن‌را به اندروید نوقا ۷٫۰ آپدیت خواهد کرد یا خیر.

asus-zenfone-live-3

شرکت ایسوس اعلام کرده است که گوشی Zenfone Live از میکروفون‌های دوگانه MEMS استفاده می‌کند که با حذف نویز پس‌زمینه، مکالمه‌ بسیار واضحی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. هنوز اطلاعات رسمی در رابطه با زمان عرضه ایسوس Zenfone Live به بازار منتشر نشده است و هم‌چنین، نمی‌دانیم که شرکت سازنده، این محصول را با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد کرد.

با این‌حال، بعید می‌دانیم که قیمت ایسوس Zenfone Live بیشتر از ۲۰۰ دلار باشد زیرا در غیر این‌صورت، خرید گوشی اقتصادی جدید ایسوس با نمایشگر ۵ اینچی اچ‌دی و تراشه اسنپدراگون ۴۱۰ و دو گیگابایت رم، چندان منطقی نخواهد بود. در گمانه‌زنی‌های مربوط به ایسوس Zenfone 3 Go به برچسب قیمتی ۱۶۰ دلاری برای آن اشاره شده بود و با توجه به شباهت سخت‌افزاری بین این مدل و Zenfone Live، انتظار داریم که گوشی جدید ایسوس نیز با چنین برچسب قیمتی عرضه شود.

منبع: Gizmochina

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *