چگونه کیبوردهای اندرویدی را به کیبورد موزیکال تبدیل کنیم؟

چگونه کیبوردهای اندرویدی را به کیبورد موزیکال تبدیل کنیم؟
  • 1395/12/9
  • زهرا معبودی
  • 0

اندروید یک سیستم عامل به شدت قابل شخصی سازی است. ما گاهی اوقات از این امکان برای افزودن ویژگی‌های مختلف یا راحت‌تر کردن تجربه‌ی کاربری استفاده می‌کنیم، اما بعضی وقت‌ها هم انجام این شخصی سازی‌ها سرگرم کننده و لذت بخش می‌شود.

در ادامه به معرفی یک اپلیکیشن جدید از توسعه دهنده‌ای به نام Ouadban Youssef می‌پردازیم که کیبوردهای اندرویدی را به آلات موسیقی تبدیل می‌کند. با کمک این برنامه می‌توانید کاری کنید تا هر حرف بر روی کیبورد شما صدای نوت متفاوتی را تولید کند. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

تبدیل کیبرد اندروید به موزیکال

مرحله ۱ – نصب Keyusic

برای تبدیل کیبورد به یک آلت موسیقی ابتدا باید اپلیکیشن Keyusic – Keyboard Sounds را نصب کنید.

چگونه کیبوردهای اندرویدی را به کیبورد موزیکال تبدیل کنیم؟

مرحله ۲ – فعال کردن سرویس Accessibility

Keyusic را باز کرده و سوئیچی که در کنار گزینه‌ی Start up قرار دارد را لمس کنید. سپس باید سرویس Accessibility اپلیکیشن را فعال کنید، پس در پاپ آپی که باز می‌شود گزینه‌ی Show the Settings را انتخاب نمایید. اکنون Keyusic را از درون لیست انتخاب، سوئیچ مربوطه را از بالای صفحه لمس و گزینه‌ی OK را انتخاب کنید.

کیبرد موزیکال اندرویدی

کیبرد موزیکال اندرویدی

کیبرد موزیکال اندرویدی

مرحله ۳ – فعال سازی کیبورد موزیکال

بعد فعال کردن سرویس Accessibility، باید به Keyusic برگردید و دوباره سوئیچ Start up را لمس کنید. این بار این سوئیچ واقعاً روشن می‌شود. حالا دو گزینه پیش رو دارید: یا از پایین صفحه دکمه‌ی + را لمس و اپلیکیشن‌های جداگانه‌ای که می‌خواهید از این کیبورد موزیکال در آن‌ها استفاده شود را انتخاب نمایید، یا اگر می‌خواهید خودتان را راحت کنید و از این کیبورد در همه‌ی اپلیکیشن‌ها استفاده کنید، سوئیچ Global activation را فعال نمایید.

کیبرد موزیکال اندرویدی

کیبرد موزیکال اندرویدی

کیبرد موزیکال اندرویدی

مرحله ۴ – انتخاب یکی از ادوات موسیقی و تنظیم صدا

اکنون در اپلیکیشن Keyusic به زبانه‌ی Experimenting بروید. از آن جا می‌توانید در فیلدی که مشخص شده تایپ کنید تا بتوانید کیبورد موزیکال خود را امتحان نمایید، بنابراین دفعه‌ی اول آن را با تنظیمات پیشفرض آزمایش کنید. اگر می‌خواهید از یک آلت موسیقی دیگر استفاده نمایید، از منوی کشویی اول، یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید. علاوه بر این می‌توانید اوکتاو را تغییر دهید تا صدا کمی بالاتر برود یا از افکت ریورب استفاده نمایید تا در نهایت صدای مورد نظر خود را پیدا کنید.

کیبرد موزیکال اندرویدی

کیبرد موزیکال اندرویدی

کیبرد موزیکال اندرویدی

مرحله ۵ – از کیبورد موزیکال خود لذت ببرید

از حالا به بعد با تایپ کردن می‌توانید موسیقی تولید کنید. سطح صدا به میزان صدای رسانه‌ای سیستم شما بستگی دارد، بنابراین بهتر است آن را جایی در حد وسط تنظیم کنید تا مطمئن شوید که بدون اذیت شدن به راحتی می‌توانید همه‌ی صداها را بشنوید. هر دکمه‌ی کیبورد نوت متفاوتی را تولید می‌کند، از این رو کلماتی که تایپ می‌کنید مثل ترکیب‌های موزیکال کوچک خواهد بود.

دیدگاه های خود را در رابطه با این اپلیکیشن و جایگزین های احتمالی آن با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *