دو لپ‌تاپ جدید لنوو Yoga 520 و Yoga 720 با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به صورت رسمی معرفی شد

دو لپ‌تاپ جدید لنوو Yoga 520 و Yoga 720 با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به صورت رسمی معرفی شد
  • 1395/12/10
  • مقدم
  • 0

لنوو یکی از سازندگانی است که در نمایشگاه MWC در شهر بارسلون، حضور یافته و محصولات جدیدی را معرفی کرده است. دو محصول جدید شرکت لنوو در واقع لپ‌تاپ تبدیل‌شونده Yoga 720 و Yoga 520 است و شرکت مایکروسافت، این دو را “محصولات قابل‌حمل قدرت‌مند” توصیف می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

لپ‌تاپ جدید لنوو Yoga 520 و Yoga 720 محصولات تبدیل‌شونده‌ای هستند که می‌توانید از آن‌ها به عنوان لپ‌تاپ یا تبلت استفاده نمایید؛ البته منظور از این حالت، جداشدن نمایشگر از صفحه‌کلید نیست و بلکه با خم‌کردن نمایشگر به پشت، امکان استفاده از این دو لپ‌تاپ به عنوان یک سطح لمسی فراهم می‌شود. هر دو مدل با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ همراه شده است و به دلیل طراحی خاص آن‎ها، می‌توانید از لنوو Yoga 520 و Yoga 720 در حالت‌های مختلف استفاده نمایید.

شرکت لنوو مدعی است که بر روی کیفیت عملکرد این دو لپ‌تاپ تبدیل‌شونده، تمرکز نموده و به همین جهت، هر دو مدل از پردازنده‌های نسل هفتم Core i7 شرکت اینتل موسوم به کبی‌ لیک، استفاده می‌کند و مدل ۱۵ اینچی لنوو Yoga 720 با کارت گرافیک مجزای GeForce GTX 1050 همراه شده است.

لنوو Yoga 520

لپ‌تاپ تبدیل‌شونده Yoga 720 از نمایشگر ۱۳ اینچی استفاده می‌کند و ابعاد آن، همانند محصولات ۱۲ اینچی است. به همین جهت، حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف صفحه‎نمایش وجود دارد و این مدل، از بلندگوهای JBL با صدای دالبی استفاده می‌کند. حسگر تشخیص اثرانگشت در مدل Yoga 720 به عنوان یک استاندارد به همراه پشتیبانی از ویندوز Hello تعبیه شده است و در مدل کوچک‌تر یعنی Yoga 520، این قابلیت به صورت اختیاری گنجانده شده؛ این موضوع بدین معنی است که برای انتخاب Yoga 520 با حسگر تشخیص اثرانگشت، باید هزینه اضافی پرداخت نمایید.

برای افزایش سرعت تبادل اطلاعات برای مدل بزرگ‌تر یعنی Yoga 720، درگاه تاندربولت ۳ در نظر گرفته شده است و لنوو در رابطه با سیستم تشخیص هویت لپ‌تاپ‌های جدید خود ادعا می‌کند:

۷۵ درصد از کاربرانی که از آن‌ها پرس‌وجو شده است، ادعا می‌کنند که سیستم احراز هویت بیومتریک، یک ویژگی جذاب و فریبنده برای لپ‌تاپ‌های جدید است. هنگامی‌که صحت از این فناوری به میان می‌آید، استفاده از حسگرهای تشخیص اثرانگشت به عنوان مفیدترین و آسان‌ترین راه برای احراز هویت کاربران ارزیابی می‌شود.

مدل ۱۴ اینچی لنوو Yoga 520 در دو نسخه با نمایشگر فول اچ‌دی (با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و اچ‌دی (با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل) در دسترس قرار خواهد گرفت و این مدل، از یک باتری با ظرفیت قابل‌توجه استفاده می‌کند که با یک‌بار شارژ، می‌توانید تا ده ساعت از آن استفاده نمایید.

لنوو Yoga 520

لپ‌تاپ تبدیل‌شونده Yoga 720 در اروپا، خاورمیانه و آفریقا در ماه آوریل با قیمت ۶۹۹ یورو برای مدل ۱۳ اینچی و قیمت ۱۰۹۹ یورو برای مدل ۱۵ اینچی عرضه خواهد شد و در چندین رنگ مختلف از جمله نقره‌ای، خاکستری و مسی در دسترس قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر، Yoga 520 با نمایشگر ۱۴ اینچی به قیمت ۵۹۹ یورو در رنگ‌های خاکستری و مشکی در ژوئیه سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

هر دو مدل از لپ‌تاپ‌های تبدیل‌شونده شرکت لنوو با نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ همراه شده است و از آپدیت Creators Update که در ماه آوریل، نسخه عمومی آن عرضه خواهد شد؛ استفاده می‌کند. البته باید اشاره کرد که اطلاعات بیشتری از مشخصات این دو مدل در حال‌حاضر، در دسترس نیست و باید مدتی تا اعلام مشخصات‌فنی کامل مدل‌های مختلف Yoga 720 و Yoga 520 منتظر باشید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *