آموزش خاموش کردن موقتی و بدون بازگشت نمایشگر در آیفون

آموزش خاموش کردن موقتی و بدون بازگشت نمایشگر در آیفون
  • 1395/12/11
  • زهرا معبودی
  • 0

ویژگی جالبی که در سیستم عامل iOS هست، که این قابلیت را دارد تا صفحه نمایشتان را به طور موقت غیر فعال و خاموش کنید؛ با فعال کردن این ویژگی برای سیستم عامل، نمی توانید صفحه را با هیچ ترفند معمولی حتی با دکمه روشن/خاموش آن هم روشن کنید.

شاید کاربرد این موضوع برای قفل کودک و ضبط صدا، بدون اینکه دیگران متوجه روشن شدن گوشیتان بشوند، پر اهمیت باشد.

برای شروع استفاده از این ویژگی، بهتر است که ضبط صدا را به همراه خاموش کردن صفحه نمایش تمرین کنیم، با ما همراه باشید.

ابتدا به تنظیمات گوشی خود بروید؛ و در بخش عمومی یا general وارد بخش Accessibility شوید.

خاموش کردن بدون بازگشت نمایشگر

حالا برای فعال کردن این ویژگی، وارد بخش voice over شوید و آن را روشن کنید.

خاموش کردن بدون بازگشت نمایشگر

بعد از فعال کردن این ویژگی ممکن است بخاطر ندانستن این ترفند مقداری گیج شوید، پس قبل از فال کردن این مطلب را خوب درک کنید.

بعد از فعال کردن برای اینکه هر دستور و برنامه ای را در پس زمینه اجرا کنید، باید روی آن مورد، یک‌بار لمس کنید و سپس دومرتبه روی آن با انگشت ضربه بزنید.

حالا این ویژگی برای شما فعال شده است، حالا برای سیاه کردن صفحه فقط کافیست بدانید که باید به طور مستمر و بدون تأخیر، با ۳ انگشت خودتان، ۴ مرتبه روی صفحه ضربه بزنید. بعد از ۴ مرتبه صفحه به طور موقت سیاه می شود و دیگر هیچ تصویری روی ان نمی بینید و بالطبع حتی با دکمه روشن/خاموش هم نمی‌توان آن را روشن کرد.

بعد از اینکه ضبط صدا را انجام دادید و.. برای خارج کردن آیفون از این حالت باید دومرتبه با ۳ انگشت خود، ۴ مرتبه بدون تأخیر بر روی صفحه ضربه بزنید.

خاموش کردن بدون بازگشت نمایشگر

یکی از کاربردهای خوب این ویژگی، برای استفاده نابینایان قابلیت دارد؛ چرا که با این گزینه بر روی هر قسمتی که کلیک کنند می توانند به صورت صوتی از آن برنامه مطلع شوند، و نیازی نیست که صفحه نمایش هم برایشان روشن باشد؛ و با این ویژگی باطری کمی هم از گوشی مصرف می شود.

نتیجه گیری:

اگر در گوشی آیفونتان، بخواهید از ضبط صدا استفاده کنید، یا حتی به دلایلی نمی خواهید کسی از روشن بودن گوشیتان در حین ضبط مطلع باشد، یا می‌خواهید که از راهنمای صوتی برای اجرای برنامه‌هایتان استفاده کنید، و نهایتا به هر دلیلی نمی‌خواهید که صفحه گوشیتان روشن بماند، می توانید از قابلیت موقت “غیر فعال سازی صفحه نمایش” استفاده کنید.

دیدگاه های خود را در رابطه با این مقاله و ترفند با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *