نینتندو سوئیچ با یک مشکل جدید مواجه است؛ عدم اتصال کنترلرها به کنسول هیبریدی نینتندو!

نینتندو سوئیچ با یک مشکل جدید مواجه است؛ عدم اتصال کنترلرها به کنسول هیبریدی نینتندو!
  • 1395/12/16
  • مقدم
  • 0

از عرضه جهانی کنسول بازی قابل‌حمل نینتندو سوئیچ تنها چند روز گذشته است اما به‌نظر می‌رسد که این کنسول با مشکلاتی مواجه است که کاربران را به دردسر انداخته. براساس اطلاعات منتشر شده توسط کاربران، کنترلرهای جوی‌کان کنسول بازی جدید نینتندو در برخی موارد عمل نمی‌کند و بین ارتباط آن‌ها با کنسول، مشکلی وجود دارد. این موضوع باعث شده است تا شرکت نینتندو به گزارش‌های منتشر شده توسط کاربران، واکنش نشان دهد و علت آن‌، تداخل با دستگاه‌های بی‌سیم دیگر عنوان شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

نینتندو در پاسخ به گزارش‌های کاربران، اعلام کرده است که کنسول نینتندو سوئیچ را در “پشت تلویزیون” یا در “نزدیکی یک آکواریوم” قرار ندهند. هم‌چنین، به کاربران توصیه شده است که در صورت تمایل برای استفاده از این کنسول و عدم وجود مشکل بین ارتباط آن با کنترلرهای جوی‌کان، نینتندو سوئیچ را به فاصله سه تا چهار فوتی (در حدود یک متر) از دستگاه‌های بی‌سیم دیگر مانند بلندگوهای بی‌سیم یا نقطه دسترسی بی‌سیم (Wireless Access Point) قرار دهند.

 در غیر این‌صورت، ممکن است بین سیگنال‌های مبادله شده بین کنسول و کنترلرهای جداپذیر جوی‌کان، تداخل ایجاد شود. لیست محصولاتی که احتمالاً باعث تداخل بین کنسول و کنترلرهای جوی‌کان می‌شود، در ادامه آمده است:

  • گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها
  • هدست‌های بی‌سیم
  • پرینترهای بی‌سیم
  • مایکرویو
  • بلندگوهای بی‌سیم
  • تلفن‌های بدون سیم
  • دستگاه‌های سازگار با درگاه یواس‌بی‌ ۳٫۰ مانند هارد درایوها و …
  • جای‌گیری کنسول در پشت تلویزیون
  • جای‌گیری کنسول در زیر اشیا فلزی یا در کنار آکواریوم

این توصیه در یک صفحه‌ جدید در بخش پشتیبانی وب‌سایت نینتندو با عنوان “کنترلرهای جوی‌کان پاسخ‌گو نیست یا در صورت استفاده بی‌سیم از آن‌ها، به درستی به فرامین پاسخ نمی‌دهد” ارائه شده است. کاربران در رابطه با این مشکل عنوان نموده‌اند که در صورت استفاده بی‌سیم کنترلرهای جوی‌کان، شخصیت‌های بازی خود به خود حرکت می‌کنند یا کنسول نسبت به فرامین مدنظر، به درستی پاسخ نمی‌دهد.

هم‌چنین، یک وب‌سایت متوجه شده است که این موضوع در صورت استفاده از کنسول به عنوان یک کنسول خانگی و اتصال آن به تلویزیون خانگی، شدت می‌گیرد. در همین رابطه، اعلام شده است که در صورت استفاده از کنترلرهای جوی‌کان با فاصله از کنسول بازی، امکان تبادل سیگنال بین کنسول و کنترلرها وجود ندارد و به همین جهت، کنترلرها به درستی کار نمی‌کند.

nintendo

البته یک به‌روزرسانی برای کنسول نینتندو سوئیچ به منظور رفع برخی از مشکلات گزارش‌شده توسط کاربران منتشر شده است اما به‌نظر نمی‌رسد که این بسته به‌روزرسانی، تاثیر چندانی بر روی رفع مشکلات احتمالی کنسول بازی قابل‌حمل جدید نینتندو داشته باشد. با این‌حال، مشخص نیست که نینتندو در حال توسعه بسته به‌روزرسانی دیگری برای رفع مشکلات اولیه کنسول بازی نینتندو سوئیچ است یا خیر.

علاوه‌بر این مشکل، برخی از کاربران گزارش داده‌اند که با جای‌گیری کنسول نینتندو سوئیچ در داک مخصوص آن برای اتصال این کنسول به تلویزیون، صفحه‌نمایش خش بر میدارد. شرکت نینتندو برای محافظت از نمایشگر از یک پوشش پلاستیکی به جای شیشه ضد خش همانند آنچه که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به کار گرفته می‌شود، استفاده نموده است.

به هرحال، کنسول بازی نینتندو سوئیچ در ابتدا با مشکلات زیادی مانند هر محصول دیگری مواجه شده است و این موضوع، چندان نباید تجربه شما را از استفاده از کنسول بازی قابل‌حمل جدید نینتندو تحت‌تاثیر قرار دهد.

منبع: eurogamer

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *