هوآوی: چهار گیگابایت حافظه رم برای گوشی‌های هوشمند کافی است

هوآوی: چهار گیگابایت حافظه رم برای گوشی‌های هوشمند کافی است
  • 1395/12/17
  • مقدم
  • 0

یکی از مدیران اجرایی هوآوی در یکی از شبکه‌های اجتماعی در چین اعلام کرده است که چهار گیگابایت رم برای گوشی‌های هوشمند کافی خواهد بود و نیازی به عرضه آن‌ها با حافظه رم بیشتر مانند شش گیگابایت یا حتی هشت گیگابایت رم وجود ندارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشر شده، چهار گیگابایت حافظه رم برای یک گوشی‌هوشمند فراتر از آن چیزی است که برای اجرای روان برنامه‌ها در سیستم‌عامل اندروید به آن نیاز خواهید داشت. هم‌چنین، اشاره شده است که بررسی‌های صورت گرفته توسط هوآوی، نشان می‌دهد که محصولات مجهز به تراشه‌ Kirin 960 با چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در طولانی مدت، عملکرد بهتری در مقایسه با گوشی‌های مجهز به شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهند داشت. علت این موضوع، پرشدن فضای داخلی پس از یک بازه زمانی چندین ماهه عنوان شده است.

آقای Lao Shi اضافه کرده است که تجربه کلی کاربر به مقدار حافظه رم وابسته نیست و به طور مستقیم به بهنیه‌سازی‌های نرم‌افزاری صورت گرفته بستگی دارد. به عنوان مثال، می‌توان به سیستم‌عامل iOS اشاره کرد که بر روی گوشی‌های آیفون به کار گرفته می‎شود و بدون استفاده از یک حافظه رم چهار یا شش گیگابایتی در آن‌ها، گوشی‌های هوشمند شرکت اپل عملکرد بسیار خوبی را در اجرای برنامه‌های مختلف به نمایش خواهند گذاشت.

هم‎چنین، اعلام شده است که رقابت بین گوشی‌های هوشمند صرفاً براساس مقدار حافظه رم اشتباه است و گوشی‌های هوشمند مجهز به شش گیگابایت یا هشت گیگابایت رم، هزینه تولید بیشتری خواهند داشت که در نهایت، این هزینه اضافی را کاربر باید بپردازد. در صورتی‌که می‌توان این هزینه را بر روی ارائه گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های جدید صرف نمود که تجربه کاربر را به طور قابل‌توجهی تحت‌تاثیر قرار می‎دهد.

هوآوی

در نهایت، عنوان شده است که عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به شش گیگابایت بد نیست اما در حال‌حاضر، لزومی به عرضه گوشی‎های هوشمند با چنین حافظه‌ای وجود ندارد. به هرحال، شرکت هوآوی در بازار گوشی‌های هوشمند با سازندگان دیگر رقابت می‌کند و نمی‌تواند رقابت موجود را براساس آنچه که این سازنده به آن معتقد است، واگذار نماید. به همین جهت، تعدادی از گوشی‌های هوشمند هوآوی با حافظه رم بیشتر از ۴ گیگابایت عرضه می‌شود تا محصولات هوآوی در رقابت‌های تئوری، برای گوشی‌های پرچم‌دار سازندگان دیگر چالش ایجاد نماید.

به‌تازگی، شرکت هوآوی از پی ۱۰ پلاس با شش گیگابایت رم رونمایی کرده است و این مدل در چین، به‌زودی عرضه خواهد شد. هم‌چنین، هوآوی میت ۹ پورش دیزاین، آنر ۸ پرو و میت ۹ پرو نیز از چنین حافظه‌ای استفاده می‌کند. البته، یک مدل از هوآوی پی ۱۰ پلاس با چهار گیگابایت رم عرضه شده است تا کاربرانی که نمی‌توانند مدل رده‌بالای آن‌را با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خریداری نمایند، حق انتخاب دیگری داشته باشند.

شرکت هوآوی در این زمینه تنها نیست و شرکت سونی نیز با رونمایی از گوشی اکسپریا XZ پریمیوم با چهار گیگابایت رم، نشان داد که علاقه‌ای به افزایش حافظه رم و بالابردن بی‌دلیل قیمت نهایی محصولات جدید خود ندارد. هم‌چنین، گمان می‌رود که گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ نیز با چهار گیگابایت رم ارائه شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *