آموزش اولویت دهی به فایل ها در File Explorer ویندوز ۱۰

آموزش اولویت دهی به فایل ها در File Explorer ویندوز ۱۰
  • 1395/12/18
  • زهرا معبودی
  • 0

File Explorer قابلیتی است که می توانید از طریق آن در میان فایل های مختلفی که د رایانه خود ذخیره کرده اید، حرکت کنید و با در نظر گرفتن سلسله مراتب ها و نظیر آن، به فایل ها تحت شاخه ها و مسیر های مختلف دسترسی پیدا کنید. این قابلیت کار بسیاری از ما را راحت کرده است اما ما گاهی از اوقات بیشتر برای دستیابی به برخی فایل های ثابت از این ویژگی استفاده می کنیم. فرض کنید لازم است که روزانه چند عکس مختلف را مورد دسترس خود قرار دهید تا بتوانید با استفاده از آن ها به هر هدفی که مد نظرتان است برسید.

رتبه بندی فایل

مثلا من هر روز نیاز به لوگوی سایتم دارم تا بتوانم روی تصاویر سایت آن را الصاق کنم اما برای دسترسی به آن نیاز به این دارم که دائما شاخه های تو در تویی را طی کنم. بهترین کار این است که با استفاده از قابلیت اولویت بندی در ویندوز خود، آن را در صدر قرار دهم تا نیازی به پیمایش های تو در تو نباشد.

تبصره: ویندوز ۱۰ تا کنون اجازه اولویت بندی و استار گذاری یا ستاره گذاری را برای برخی فایل ها فراهم کرده اما برای برخی این امکان فراهم نیست. مثلا شما نمی توانید فایل های GIF و PNG را استار گذاری کنید اما این کار برای فایل های دیگری نظیر  JPEG٬MP3 و MP4 به خوبی امکان پذیر است.

خب برای اینکه فایل ها را اولویت بندی کنید روی فایل مورد نظر راست کلیک کنید و از میان گزینه ها به سراغ آخرین آیتم یعنی  Properties بروید:

 Properties

با زدن این گزینه، پنجره ای باز می شود که در آن با تب Details کار داریم. روی آن کلیک کنید و مشاهده کنید:

Details

در این بخش می توانید بخش Rating را مشاهده کنید. در این بخش می توانید برای هر فایل بین ۱ تا ۵ ستاره انتخاب کنید. البته دقت کنید که هر چقدر شمار ستاره ها بیشتر باشد اولویت در نمایش بالاتر خواهد بود.

Rating

بدین ترتیب می توانید فایل های خود را به ترتیب اولویت در دسترس پذیری، ستاره بندی کنید و وقت خود را صرف پیدا کردن فایل ها و فولدر ها نکنید. برای این موضوع تا کنون تجربه ای ارزشمند داشته اید؟ دیدگاه خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این متن را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *