سرفیس استودیو مایکروسافت در اواخر تابستان در بازارهای بیشتری عرضه خواهد شد

سرفیس استودیو مایکروسافت در اواخر تابستان در بازارهای بیشتری عرضه خواهد شد
  • 1395/12/21
  • مقدم
  • 0

شرکت مایکروسافت، رایانه AIO سرفیس استودیو را در ماه اکتبر  گذشته به همراه دومین آپدیت عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با نام Creators Update معرفی نمود اما تا بدین لحظه، این محصول به صورت بسیار محدودی در دسترس قرار گرفته است و تنها کاربرانی که در ایالات متحده هستند، می‌توانند سرفیس استودیو را از یکی از فروشگاه‌های مایکروسافت خریداری نمایند. ردموندی‌ها در رابطه با عرضه سرفیس استودیو در بازارهای بیشتر، حرفی نمی‌زنند و به‌نظر می‌رسد که این موضوع از همان ابتدای عرضه سرفیس استودیو در نظر گرفته شده است.

با این‌حال، برطبق یک گزارش جدید، سرفیس استودیو برای عرضه در فرانسه در ماه جولای در نظر گرفته شده است و این رایانه AIO در ماه سپتامبر در بازارهای بیشتری از اروپا ارائه می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آ‌ی‌تی همراه باشید.

عرضه سرفیس استودیو در ماه جولای در یک رویداد توسط مایکروسافت تایید شده است. البته باید توجه داشته باشید که در ابتدا، این محصول به طور محدود در دسترس قرار خواهد گرفت و خبری از عرضه گسترده آن نیست.

به همین جهت، باید منتظر عرضه گسترده‌تر سرفیس استودیو با افزایش تولید آن در اواخر تابستان و نزدیک به ماه سپتامبر باشیم. از سوی دیگر با توجه به تقاضا برای سرفیس استودیو در ایالات متحده، به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها در تولید متناسب این محصول با تقاضای کاربران با مشکل مواجه شده است. به همین جهت، احتمال دارد که مایکروسافت در صورت عرضه سرفیس استودیو در کشورهای اروپایی نیز با همین روند مواجه شود.

سرفیس استودیو

 هم‎چنین باید در نظر داشته باشید که عرضه سرفیس استودیو یک سال پس از معرفی رسمی در کشورهای اروپایی، تصمیمی خواهد بود که توسط بسیاری موردانتقاد قرار خواهد گرفت؛ به‌خصوص آنکه سرفیس استودیو از پردازنده‌های قدیمی شرکت اینتل استفاده می‌کند و این در حالی است که سازندگان دیگر برای عرضه رایانه‌های All-in-One جدید خود با پردازنده‌های کبی‌لیک آماده شده‌اند.

باید دید که مایکروسافت، چگونه مشتریان را به خرید سرفیس‌ استودیو مجاب می‌کند و آیا کاربران نیز به سرفیس استودیو با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند (و هرچند قدیمی) و برچسب قیمتی بالای آن، واکنش مثبتی نشان خواهند داد یا خیر.

به هرحال اگر از پردازنده نسبتاً قدیمی آن صرف‌نظر نمایید، سرفیس استودیو هم‌چنان یکی از بهترین رایانه‌های AIO در سطح بازار خواهد بود و مشخصات‌فنی آن از جمله نمایشگر ۲۸ اینچی پیکسل‌سنس (PixelSense) با رزولوشن ۴۵۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل، پردازنده‌های Core i5 یا Core i7 (بسته به انتخاب کاربر)، حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه، GPU انویدیا GeForce GTX 980M با چهار گیگابایت حافظه GDDR5، پشتیبانی از سیستم تشخیص هویت ویندوز Hello، امکان استفاده از سرفیس استودیو در چندین حالت و … این محصول را به یک انتخاب بسیار مناسب برای شرکت‌ها مبدل خواهد ساخت.

البته سرفیس استودیو با این مشخصات‌، چندان ارزان نیست و قیمت پایه آن در ایالات متحده، نزدیک به ۲۹۹۹ دلار است. اگر هم به دنبال گران‌قیمت‌ترین مدل از سرفیس استودیو باشید، باید نزدیک به ۴۹۹۹ دلار برای آن پرداخت نمایید که در هر صورت، قابل‌توجه است. در صورتی‌که سرفیس استودیو در بازار کشورمان موجود شود، آیا تمایلی به خرید آن دارید یا ترجیح می‌دهید برای محصولات مشابه ویندوزی سازندگان دیگر با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندتر، منتظر بمانید؟

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *