خبری از عرضه آیفون ۸ با نمایشگر لبه منحنی نیست؛ شایعات قبلی صحت ندارد!

خبری از عرضه آیفون ۸ با نمایشگر لبه منحنی نیست؛ شایعات قبلی صحت ندارد!
  • 1395/12/22
  • مقدم
  • 0

انتظار می‌رود که شرکت اپل نزدیک به سه گوشی‌ آیفون در سال جاری میلادی ارائه دهد و از جمله آن‌ها می‌توان به آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل با نام آیفون ۸ یا آیفون ادیشن اشاره کرد که از قابلیت‌های جدیدی استفاده می‌کند و با طراحی متفاوتی به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون، به بازار عرضه خواهد شد. از آنجایی‌که این مدل به انتخاب اول شایعه‌پردازان تبدیل شده است، اطلاعات تازه منتشر شده نشان می‌دهد که آیفون ۸ به نمایشگر لبه منحنی مجهز نشده و با نمایشگر بدون انحنا ارائه می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در گفت‌وگوی یک تحلیل‌گر موسسه IHS Markit با وب‌سایت MacRumors، اعلام شده است که شرکت اپل از “یک نمایشگر تخت OLED بر روی آیفون پرچم‌دار مخصوص خود در سال جاری میلادی استفاده خواهد کرد که شبیه به نمایشگرهای شیشه‌ای موجود با طراحی ۲٫۵ بعدی است”.

هم‌چنین این تحلیل‌گر اعلام کرده است:

همانند گوشی ال‌جی جی ۶ که به تازگی معرفی شده است، پیش‌بینی می‌شود که آیفون ۸ شرکت اپل به یک نمایشگر با نسبت ابعاد بالاتر در مقایسه با نسل قبل مجهز خواهد بود که استفاده از فضای بیشتری از پنل جلوی آیفون را امکان‌پذیر خواهد نمود. همان‌طور که شرکت سامسونگ نیز از یک گوشی‌هوشمند با این طراحی (یک نمایشگر با نسبت ابعاد بالاتر در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های مرسوم) رونمایی خواهد کرد، انتظار داریم که این موضوع به یک روند مرسوم در سال ۲۰۱۷ تبدیل شود.

گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ به یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی LCD با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ مجهز شده است و به همین جهت، طول نمایشگر دو برابر عرض آن خواهد بود. نسبت ابعاد نمایشگر در گوشی‌های آیفون شرکت اپل ۱۶ به ۹ است و از آنجایی‌که استفاده از صفحه‌نمایش‌های جدید با نسبت ابعاد بالاتر موردتوجه سازندگان گوشی‎های هوشمند قرار گرفته است، انتظار داریم آیفون پرچم‌دار جدید اپل به یک نمایشگر مشابه مجهز شود.

 آیفون 8

استفاده از یک نمایشگر با نسبت ابعاد ۲ به ۱ باعث می‌شود تا آیفون پرچم‌دار جدید اپل با یک نمایشگر کشیده‌تر در مقایسه با مدل‌های گذشته عرضه شود. البته، باید اشاره کرد که نمایشگر گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ هم‌چنان کشیده‌ترین صفحه‌نمایش در میان گوشی‌های پرچم‌دار با نسبت ابعاد ۱۸٫۵ به ۹ خواهد بود اما این موضوع در نگاه اول، شاید چندان به چشم نیاید.

در رابطه با تناقضات این شایعه با گمانه‌زنی‌های گذشته، به‌نظر می‌رسد که شایعه‌پردازی‌های پیشین مبنی بر عرضه آیفون ۸ با نمایشگر دارای انحنا براساس قابلیت‌های نمایشگر OLED صورت گرفته و منبع موثقی این موضوع را تایید نکرده است. به هرحال، کوپرتینویی‌ها در حال بررسی چندین نمونه از آیفون ۸ یا آیفون ادیشن هستند و شاید در نهایت، آیفون پرچم‌دار جدید اپل به یک نمایشگر لبه منحنی مجهز شود.

همان‌طور که در شایعات گذشته آمده است، آیفون ۸ به یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی مجهز خواهد بود و تنها ۵٫۱۵ اینچ از صفحه‌نمایش قابل استفاده است. هم‌چنین، آیفون پرچم‌دار جدید اپل با دوربین دوگانه با چینش عمودی برای شاترها، مجهز شده و از شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد.

با اینکه شرکت اپل به دنبال عرضه آیفون پرچم‌دار جدید خود با نمایشگر بدون حاشیه است، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس با طراحی مانند آیفون‌های ۲۰۱۶ معرفی می‌شود. به همین جهت، این دو مدل به ترتیب با نمایشگری ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی ارائه خواهد شد و مدل پایه، با یک دوربین اصلی در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *