زمان عرضه دومین به‌روزرسانی عمده ویندوز ۱۰ با نام Creators Update مشخص شد

زمان عرضه دومین به‌روزرسانی عمده ویندوز ۱۰ با نام Creators Update مشخص شد
  • 1396/1/5
  • مقدم
  • 0

تقریباً همه می‌دانیم که به‌روزرسانی Creators Update سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ آماده شده است و بیلد ۱۵۰۶۳ به عنوان نسخه RTM سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در ماه آینده عرضه می‌شود. به‌تازگی، مشخص شده است که شرکت مایکروسافت، تصمیم دارد تا این به‌روزرسانی را در ۱۱ آوریل برای کاربران برنامه ویندوز اینسایدر عرضه نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در اوایل امروز، یک ابزار برای آپدیت سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به جدیدترین نسخه فاش شده است و براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، به‌نظر می‌رسد که این برنامه به زمان عرضه دومین به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با نام Creators Update اشاره می‌کند. بر همین اساس، مشخص شده است که شرکت مایکروسافت در ۱۱ آوریل، دومین آپدیت عمده را برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ منتشر خواهد کرد.

پیش از پرداختن به نحوه فاش‌شدن زمان عرضه آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، باید اشاره کنیم که برنامه Windows 10 Update Assistant چه کاربردی دارد؟ به طور خلاصه، این برنامه توسط مایکروسافت برای ارتقای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به آخرین بیلد منتشر شده توسط مایکروسافت، توسعه یافته است و در این رابطه، کاربران منتظر عرضه به‌روزرسانی Creators Update هستند.

این برنامه پیش از دریافت به‌روزرسانی جدید، مواردی را از جمله سازگاری برنامه‌ها و فضای خالی موجود در هارد دیسک، مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورتی‌که مشکل خاصی نباشد؛ آپدیت جدید را دریافت خواهد نمود. با این‌حال، فعلاً امکان دریافت هیچ‌گونه آپدیتی با استفاده از این برنامه وجود ندارد و تنها یک اخطار در هنگام دریافت جدیدترین بیلد از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به نمایش در می‌آید.

براساس اطلاعات فاش‌شده توسط یک وب‌سایت روسی زبان، ارجاعاتی در این برنامه به فایل‌های ESD که برای توزیع نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به کار می‌رود، وجود دارد. به هرحال، باید مجدداً اشاره کنیم که زمان فاش‌شده مربوط به بیلد ۱۵۰۶۳ سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت است و به عبارت بهتر، اطلاعات به‌دست آمده پیرامون زمان عرضه Creators Update برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، به زمان انتشار نسخه RTM آن برای کاربران حلقه Slow و Fast ویندوز اینسایدر اشاره می‌کند.

در بخشی از یک فایل XML مربوط به زمان انتشار این به‌روزرسانی برای کاربران ویندوز اینسایدر با استفاده از عبارت ” release=20170411 RS2_RTM WU” اشاره شده است. بر همین اساس، مایکروسافت تصمیم دارد تا به‌روزرسانی عمده Creators Update سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را در یازدهمین روز از ماه چهارم میلادی منتشر نماید. به همین جهت، باید منتظر عرضه این به‌روزرسانی تا چند روز دیگر در ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) باشیم.

همان‌طور که در شایعات گذشته اشاره شده است، مدت کوتاهی پس از انتشار آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، ردموندی‌ها تصمیم دارند تا توسعه به‌وزرسانی عمده بعدی این سیستم‌عامل را یعنی رداستون ۳ به صورت رسمی آغاز نمایند. در حال‌حاضر، توسعه این آپدیت آغاز شده است اما فعلاً هیچ بیلدی مربوط به آپدیت رداستون ۳ برای کاربران برنامه ویندوز اینسایدر منتشر نشده و مایکروسافت نیز به توسعه این به‌روزرسانی‌، اشاره‌ای نداشته است.

به‌روزرسانی رداستون ۳ در مقایسه با دو به‌روزرسانی دیگر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ یعنی آپدیت سالانه و به‌روزرسانی Creators Update با تغییرات بیشتری همراه بوده است. گمان می‌رود که رابط‌کاربری ویندوز ۱۰ با دریافت این به‌روزرسانی، دستخوش تغییر شود و این موضوع تحت عنوان پروژه‌ Neon پیش می‌رود. استفاده از افکت‌های شفاف و مات‌نمودن تصویر پس‌زمینه، هرچند موضوع کاملاً جدیدی نیست؛ مایکروسافت، تصمیم گرفته تا این موارد در رابط‌کاربری سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بیشتر جلوه نماید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *