شرکت اپل از فناوری True Tone در نمایشگر آیفون ۸ و آیفون ۷s استفاده خواهد کرد

شرکت اپل از فناوری True Tone در نمایشگر آیفون ۸ و آیفون ۷s استفاده خواهد کرد
  • 1396/1/13
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که انتظار می‌رود، شرکت اپل برای رونمایی از سه گوشی آیفون در سال ۲۰۱۷ آماده می‌شود و دو مدل به عنوان نسخه جدیدتر آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس و مدل دیگر به عنوان گوشی پرچم‌دار اپل در سال جدید میلادی به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون ارائه خواهد شد. به همین جهت، شایعات بیشتر پیرامون گوشی‌های جدید آیفون تا زمان عرضه آن‌ها ادامه خواهد یافت و با توجه به اینکه شرکت سامسونگ، ال‌جی، سونی و هوآوی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرده‌اند، آیفون‌های جدید اپل به تنها سوژه شایعه‌پردازان تبدیل شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط تحلیل‌گران موسسه Barclays که توسط وب‌سایت اپل اینسایدر به دست آمده است، شرکت اپل تصمیم دارد تا از فناوری True Tone در گوشی‌های آیفون جدید خود یعنی آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ یا آیفون ادیشن استفاده نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید. 

هر سه آیفون جدید شرکت اپل از قابلیتی برای سنجش نور محیط استفاده می‌کند که می‌تواند میزان رنگ‌ها و شدت آن‌ها را در صفحه‌نمایش براساس روشنایی محیط اطراف، تغییر دهد. برای ارائه گوشی‌های آیفون جدید  شرکت اپل با این قابلیت، کوپرتینویی‌ها نیاز به استفاده از حسگرهایی در صفحه‌نمایش محصولات جدید خود دارند و به نظر می‌رسد که شرکت اتریشی نیمه‌هادی AMS آن‌ها را تامین خواهد کرد.

فناوری True Tone برای اولین‌بار در تبلت آیپد پرو ۹٫۷ اینچی توسط شرکت اپل معرفی شد و این تبلت از سنسورهایی برای تشخیص نور محیط اطراف و تنظیم رنگ نمایشگر براساس آن استفاده می‌کند. شاید این فناوری چندان جدید به نظر نرسد و آن‌را به سنسورهای تشخیص‌دهنده عادی نور تشبیه نمایید؛ اما باید گفت که این سنسورها فقط می‌تواند روشنایی صفحه‌نمایش را اندازه‌گیری نموده و آن‌را تغییر دهد.

آیفون 8

هم‌چنین در مقایسه با قابلیت “Night Shift” باید گفت که این ویژگی تنها برای محدودنمودن نورهای آبی صفحه‌نمایش کاربرد دارد اما شرکت اپل به دنبال ارائه قابلیتی برای تنظیم نور صفحه‌نمایش در هر حالتی و به صورت ۲۴ ساعته است؛ نه اینکه قابلیتی را توسعه دهد که تنها با محدود نمودن نور آبی ساطع‌شده از صفحه نمایش در خواب کاربران در شب، اختلال ایجاد نکند.

البته ارائه این قابلیت به همراه مدل ۲۰۱۷ آیفون‌های شرکت اپل، تنها در حد گمانه‌زنی و شایعه‌پردازی است و هیچ منبع رسمی، چنین موضوعی را تایید نکرده است. به همین جهت، احتمال دارد که شرکت اپل به همراه آیفون‌های جدید خود، چنین قابلیتی را ارائه ندهد؛ هرچند که مدتی پیش تصمیم به توسعه آیفون‌های جدید خود با فناوری True Tone داشته است.

همان‌طور که گفته شد، آیفون پرچم‌دار جدید اپل از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد و کوپرتینویی‌ها به دنبال روشی برای افزایش شاژر آیفون ۸ به صورت بی‌سیم هستند. با این‌حال، شاید تمامی مدل‌های جدید آیفون اپل از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نماید و در صورت ارائه آن‌ها بدون این فناوری، می‌توان انتظار داشت که شرکت اپل آن‌ها را به همراه فناوری شارژ سریع ارائه دهد؛ پایین بودن سرعت شارژ در گوشی‌های آیفون ۲۰۱۶ شرکت اپل به عنوان یک نقطه ضعف برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و کوپرتینویی‌ها حداقل می‌توانند در مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر ۲۰۱۷، این مشکل را برطرف نمایند.

آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس همانند آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل به ترتیب با یک نمایشگر ۴٫۷ اینچی و ۵٫۵ اینچی عرضه خواهد شد و صفحه‌نمایش آن‌ها LCD است. با این‌حال، شرکت اپل تصمیم دارد تا در آیفون پرچم‌دار جدید خود که به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون با تغییرات قابل‌توجه در مقایسه با مدل‌های پیشین ارائه می‌شود، از صفحه‌نمایش OLED بدون حاشیه استفاده نماید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *