گوشی اچ‌تی‌سی Ocean با لبه‌های حساس‌به‌فشار، متمایزترین محصول سال خواهد بود

گوشی اچ‌تی‌سی Ocean با لبه‌های حساس‌به‌فشار، متمایزترین محصول سال خواهد بود
  • 1396/1/17
  • مقدم
  • 0

مدتی پیش، گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی U در یک رندر جدید فاش شده بود و این رندر به طراحی گوشی جدید اچ‌تی‌سی اشاره داشت. به‎تازگی، مشخصات سخت‌افزاری گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی Ocean (که با نام اچ‌تی‌سی U به بازار عرضه خواهد شد) ارائه شده است که از قابلیت‌های هیجان‌انگیز آن‌ حکایت دارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشر شده، گوشی پرچم‌دار جدید این سازنده تایوانی با نام اچ‌تی‌سی U و اسم‌رمز اچ‌تی‌سی Ocean از فناوری سنس تاچ (Sense Touch) یا قابلیت Edge Sensor استفاده می‌کند. این بدین معنی است که اچ‌تی‌سی U از سنسورهای حساس‌به‌فشار لبه‌های خود  استفاده خواهد کرد که می‌توانید بر اساس فشار وارد به آن‌ها، برنامه‌ خاصی را اجرا کنید.

این سنسورهای حساس‌به‌فشار به کاربران اجازه می‌دهد تا دستیار صوتی گوگل Assistant را اجرا نمایند؛ دوربین را به منظور عکس‌برداری اجر کنند یا حتی، وای‌فای هات‌اسپات را فعال یا غیرفعال نمایند. به همین جهت، کاربران به راحتی می‌توانند به برنامه‌های مختلف بدون روشن نمودن صفحه‌نمایش دسترسی داشته باشند که این امر، استفاده از گوشی اچ‌تی‌سی U را ساده‌تر خواهد نمود.

در رابطه با دوربین گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی U نیز باید گفت که این گوشی‌هوشمند از تنظیمات پیشرفته HDR بهره می‌برد و از جمله این تنظیمات می‌توان به قابلیت HDR + اشاره کرد. هم‌‎چنین، دوربین از قابلیت‌های دیگری بهره می‌برد و در حال‌حاضر به ویژگی Smart Video Zoom برای آن اشاره شده است.

اچ‌تی‌سی U از چهار میکروفون استفاده می‌کند و این امر، ضبط صدای سه‌‎بعدی را در گوشی پرچم‌دار جدید محقق نموده است و هم‌چنین، ضبط صدا در حالت عادی با کیفیت بسیار بالا ممکن خواهد بود. علاوه‌براین، گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی Ocean از قابلیت BoomSound پشتیبانی می‌کند که سایر گوشی‌های رده‌بالای این سازنده نیز به چنین قابلیتی مجهز شده است. با این‌حال، باید شاهد نسخه بهبودیافته آن در اچ‌تی‎‌سی U که تا چند هفته آینده معرفی خواهد شد؛ باشیم.

اچ‌تی‌سی U به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز خواهد بود .و پوشش گوریلا گلس ۵ برای نمایشگر در نظر گرفته شده است. شرکت اچ‌تی‌سی با توجه به تاخیر در عرضه گوشی پرچم‎دار جدیدش، آن‌را به چیپ‌ست جدید هشت‌ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز خواهد کرد و واحد پردازش‌گر گرافیکی آدرنو ۵۴۰ نیز برای آن‌‎ در نظر گرفته شده است.

در رابطه با حافظه رم، گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد اما به احتمال زیاد نباید منتظر عرضه اچ‌تی‌سی با شش گیگابایت رم باشیم. پیش‌تر، تصویری از بنچمارک این گوشی منتشر شد که عرضه اچ‌تی‌سی U را با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی تایید می‌کند. شش گیگابایت رم در حال‌حاضر در تعداد محدودی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید استفاده شده است و با اینکه گوشی‌های پرچم‌دار هوآوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از یک مدل با شش گیگابایت رم استفاده می‌کند، شرکت سازنده ادعا می‌کند که تنها چهار گیگابایت رم برای آن‌ها کافی است.

اچ‌تی‌سی U از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و با فناوری شارژ سریع ۳٫۰ کوالکام، باتری با سرعت بالایی شارژ خواهد شد. سنسور اثرانگشت برخلاف رندر پیش‌تر منتشر شده از این گوشی که به عرضه احتمالی اچ‌تی‌سی U با یک سنسور تعبیه شده در زیر پنل شیشه‌ای جلوی گوشی اشاره می‌کند؛ در زیر دکمه فیزیکی Home جای گرفته است و به احتمال زیاد، گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی با طراحی نزدیک به اچ‌تی‌سی U اولترا ارائه خواهد شد.

زمان مشخصی برای عرضه گشوی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی U اعلام نشده است اما به‌نظر می‌رسد که این گوشی پرچم‌دار، مراحل آزمایش نهایی را برای معرفی رسمی و سپس عرضه به بازار پشت سر می‌گذارد. به همین جهت، زمان زیادی  تا معرفی و عرضه اچ‌تی‌سی U باقی نمانده است و می‌توان انتظار داشت که این مدل تا پیش از نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *