به‌دنبال سودآوری پایین، سامسونگ از بازار دوربین‌های دیجیتال کنار خواهد کشید!

به‌دنبال سودآوری پایین، سامسونگ از بازار دوربین‌های دیجیتال کنار خواهد کشید!
  • 1396/1/20
  • مقدم
  • 0

در سال ۲۰۱۵، مشخص شد که شرکت سامسونگ در حال‌ برنامه‌ریزی برای خروج از بازار دوربین‌های دیجیتال است و به همین جهت، تصمیم گرفته است تا این تجارت را کنار بگذارد. کره‌ای‌ها مدتی بعد، شایعه خروج خود را از بازار دوربین‌های دیجیتال، تکذیب نمودند و سامسونگ ادعا نمود که شایعات موجود پیرامون کنار گذاشتن تجارت دوربین‌های دیجیتال به دلیل عدم عرضه یک محصول جدید برای چندین‌ماه، شکل گرفته است اما این بخش، هم‌چنان کارمندانی دارد که مشغول به توسعه‌ ایده‌های جدید و آماده‌نمودن دوربین‌های دیجیتال سامسونگ هستند.

با این‌حال، The Investor به‌تازگی گزارش داده است که علی‌رغم تکذیب خبر خروج شرکت سامسونگ از بازار دوربین‌های دیجیتال از سوی این سازنده، کره‌ای‌ها به کنار گذاشتن تجارت “دوربین‌های دیجیتال” از چشم‌انداز آینده خود فکر می‌کنند و ممکن است به‌زودی شرکت سامسونگ برای همیشه از بازار “دوربین‌های دیجیتالی” خارج شود. برای جزئیات بیشتر در این رابطه در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه شوید.

براساس اطلاعاتی که The Investor به نقل از یک مقام رسمی سامسونگ (که نخواسته نامش فاش شود) منتشر کرده است، “سامسونگ دیگر دوربین‌های دیجیتالی تولید نخواهد کرد و فروش آن‌ها را متوقف خواهد نمود. با این‌حال، سامسونگ تصمیم دارد تا سری جدیدی از محصولات جدیدش را به کمک کسب‌وکار “دوربین” خود ارائه دهد و البته، این به معنای عرضه یک دوربین دیجیتالی جدید در آینده‌ای نزدیک نیست”.

به همین جهت، شرکت سامسونگ ممکن است در آینده‌ای نزدیک به جای توسعه و تولید دوربین‌های دیجیتالی جدید، تمرکزش را بر روی توسعه سنسورهای دوربین برای گوشی‌های هوشمند و ارائه دوربین‌های دیگر برای محصولات واقعیت‌مجازی و سایر محصولات خود معطوف نماید. البته این موضوع در حال‌‎حاضر، به‌طور رسمی تایید نشده است و حتی نمی‌دانیم که ادعای The Investor مبنی بر خروج سامسونگ از بازار “دوربین‌های دیجیتال” تا چه اندازه صحت دارد.

تکرار این شایعات، به منزله صحت داشتن آن‌ها نیست اما کدام شرکت است که تمایل به حضور در یک کسب‌وکار داشته باشد و محصولات جدید خود را با تاخیر قابل‌توجهی عرضه نماید! به همین جهت، احتمال دارد که شرکت سامسونگ در نهایت به دلیل عدم سوددهی نه‌چندان بالا، برای همیشه از این تجارت خارج شود و فعالیت کسب‌وکار “دوربین” خود به صورت محدودتری از سر بگیرد.

اطلاعاتی که توسط The Investor پیرامون خروج سامسونگ از بازار “دوربین‌های دیجیتال” وجود دارد، حاکی از آن است که این سازنده وضعیت خود را با توجه به گسترش روزافزون کیفیت دوربین‌های گوشی‌های موبایل و هم‌چنین توجه بیشتر کاربران به خرید یک گوشی‌هوشمند برای عکس‌برداری به جای انتخاب یک دوربین دیجیتال خوش‌قیمت، چندان مطلوب نمی‌داند و در این بازار که سازندگان بزرگی از جمله Canon و Nikkon به سختی فعالیت می‌کنند و سودآوری آن‌ها دیگر مانند گذشته بالا نیست، حضور سامسونگ به عنوان یک سازنده کم‌تر مطرح دیگر ضرورتی ندارد. از طرفی، این موضوع به افزایش سوددهی شرکت سامسونگ در مجموع کمک خواهد کرد.

آخرین دوربین دیجیتالی که شرکت سامسونگ عرضه نموده است، mirrorless NX500  بوده که زمان عرضه آن، مارس ۲۰۱۵ است. پس از ارائه این محصول، شرکت سامسونگ در آوریل سال گذشته، از دوربین Gear 360 رونمایی کرد که برای استفاده در محصولات واقعیت‌مجازی محور توسعه یافته است.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *