ایکس‌باکس Scorpio مایکروسافت، کنسول پلی‌استیشن ۴ سونی را به زانو در خواهد آورد!

ایکس‌باکس Scorpio مایکروسافت، کنسول پلی‌استیشن ۴ سونی را به زانو در خواهد آورد!
  • 1396/1/21
  • مقدم
  • 0

پس از معرفی کنسول ایکس‌باکس One، فروش این کنسول بازی همواره تحت‌تاثیر یکه‌تازی‌های کنسول پلی‌استیشن ۴ سونی در بازار قرار گرفته است اما در طی چند ماه اخیر و پس از معرفی نسخه جدیدتر کنسول ایکس‌باکس One S، مایکروسافت توانسته تا آمار فروش کنسول بازی ایکس‌باکس وان را به حد قابل‌قبولی برساند و برای چندین ماه، به فروش بیشتر کنسول PS4 سونی خاتمه دهد.

 

هرچند، این یکه‌تازی مدت زیادی دوام نداشت و پس از معرفی کنسول‌های بازی جدید سونی، کاربران به مرور به خرید کنسول‌های جدید سونی بیشتر تمایل پیدا کردند. اما آن‌طور که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند، ایکس‌باکس Scorpio در نهایت خواهد توانست تا کنسول پلی‌استیش ۴ سونی را کنار بزند و فروش بیشتر کنسول‌های ایکس‌باکس وان را حداقل تا پیش از معرفی کنسول جدیدتری توسط شرکت سونی، تضمین دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

 

Mat Psicatella به عنوان یکی از تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی NPD ادعا می‌کند که عطش کاربران برای قدرت سخت‌افزاری بالای کنسول ایکس‌باکس Scorpio، در صورتی‌که مایکروسافت به درستی این موضوع را به نمایش بگذارد و با ارائه عناوین انحصاری قابل‌توجه بتواند کاربران را نسبت خرید ایکس‌باکس Scorpio مجاب نماید؛ خواهد توانست تا به فروش بیشتر کنسول پلی‌استیشن ۴ سونی در ایالات متحده پایان دهد.

در همین رابطه، اعلام شده است:

 

من نسبت به (موفقیت) کنسول Scorpio مایکروسافت به‌ویژه در سال عرضه آن به بازار، خوش‌بین هستم. به‌نظر من، Scorpio مایکروسافت این پتانسیل را دارد تا کنسول ایکس‌باکس One از پلی‌استیشن ۴ سونی از نظر آمار فروش در ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ پیشی بگیرد. تمایل به خرید کنسول Scorpio در میان مخاطبان اصلی کنسول‌های ایکس‌باکس، می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بالا باشد و توجه به کنسول جدید مایکروسافت به عنوان یک ضرورت، Scorpio را در مسیری قرار می‌دهد که در یک بازه زمانی طولانی هم‌چنان دیده شود.

 

آن‌طور که مایکروسافت اعلام کرده است، ایکس‌باکس Scorpio به عنوان قدرت‌مندترین کنسول بازی خانگی عرضه خواهد شد و قدرت بالای آن، حتی پلی‌استیشن ۴ پرو سونی را نیز پشت سر می‌گذارد. هرچند، تنها سخت‌افزار قدرت‌مند به تنهایی نمی‌تواند فروش قابل‌توجه کنسول بازی جدید مایکروسافت را تضمین نماید و ردموندی‌ها باید با ارائه عناوین انحصاری با کیفیت برای کنسول‌های بازی ایکس‌باکس و ارائه نسخه ویژه آن‌ها برای Scorpio که با رزولوشن ۴K اجرا می‌شود، گیمرها را نسبت به خرید آن مجاب نمایند.

 

هرچند در این راه، مایکروسافت با مشکلاتی مواجه خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت احتمالی بالای کنسول Scorpio اشاره کرد. البته قیمت مشخصی در حال‌حاضر برای Project Scorpio در نظر گرفته نشده است اما آن‌طور که از صحبت‌های فیل اسپنسر بر می‌آید، این کنسول بازی به هیچ عنوان با قیمتی نزدیک به کنسول‌های فعلی ایکس‌باکس وان یا حتی پلی‌استیشن ۴ پرو سونی ارائه نمی‌شود.

 

فیل اسپنسر به عنوان رئیس بخش “ایکس‌باکس” بر این باور است که عرضه کنسول بازی جدید مایکروسافت، تنها برای گیمرهایی که به دنبال یک تجربه بسیار عالی از بازی‌های ویدیویی هستند، مناسب خواهد بود و به همین جهت، قیمت بالای آن با توجه به مشخصات سخت‌افزاری به کار گرفته شده در آن و قابلیت‌هایی که ایکس‌باکس Scorpio ارائه می‌دهد، منطقی خواهد بود. البته، هیچ محتوای انحصاری برای این کنسول اجرا نمی‌شود اما مایکروسافت تضمین خواهد کرد که تمامی بازی‌های عرضه شده برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان با رزولوشن بالاتری بر روی Scorpio اجرا شود.

 

ایکس‌باکس Scorpio از قدرت پردازش گرافیکی ۶ ترافلاپ برخوردار است و هم‌چنین، ۱۲ گیگابایت حافظه رم GDDR5 برای آن در نظر گرفته شده است. مایکروسافت ادعا می‌کند که هشت گیگابایت از حافظه رم در اختیار بازی‌ها قرار خواهد داشت و در مقایسه با حافظه رم در دسترس در کنسول‌های ایکس‌باکس One و One S، این مقدار به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است. لازم به یادآوری است که Scorpio در ماه ژوئن در نمایشگاه E3 معرفی خواهد شد.

 

منبع: Ubergizmo

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *